וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוליווד באבל: המפיק האגדי ריצ'רד ד. זאנוק מת

14.7.2012 / 22:19

ריצ'רד ד. זאנוק שהפיק את "מלתעות", "הנהג של מיס דייזי", "צלילי המוזיקה" ועוד הלך לעולמו בגיל 77. שפילברג: "אחד האנשים ההגונים והנאמנים ביותר במקצוע שלנו"

המפיק האגדי ריצ'רד ד. זאנוק, שחתום בין היתר על "מלתעות" ו"הנהג של מיס דייזי", הלך לעולמו אמש (שישי) בלוס אנג'לס מהתקף לב והוא בן 77. הוא הותיר אחריו אשה, שני בנים ותשעה נכדים.

זאנוק, שהפיק יותר מ-40 סרטים בקריירה הארוכה שלו, היה אחראי ללא מעט שוברי קופות, בהם "צלילי המוזיקה", "קוקון", "הקשר הצרפתי", "כוכב הקופים", "בוץ' וקאסידי" ו"הדרך לפרדישן". הוא הפיק גם את הסדרה המיתולוגית "מאש".

זאנוק החל את הקריירה שלו בגיל 24 בסרט "Compulsion", בכיכובו של אורסון וולס. הוא עבד באולפני פוקס, לאחר מכן עבר לאחים וורנר ולבסוף הקים חברת הפקה עצמאית משלו. סרט הבכורה של החברה, "הנהג של מיס דייזי", גרף ארבעה אוסקרים ונחשב לאחד הסרטים הרווחיים ביותר בהוליווד, כיוון שעלות הפקתו היתה צנועה.

לאורך הקריירה שלו שיתף זאנוק פעולה לא פחות משש פעמים עם הבמאי טים ברטון. הוא הפיק לו את "כוכב הקופים", "סיפורי דגים", "צ'רלי בממלכת השוקולד", "סוויני טוד", "אליס בארץ הפלאות" ו"צללים אפלים". ברטון ששמע את הבשורה על מותו ספד לו ואמר "אני בשוק ושבור לב. הוא היה כמו משפחה עבורי - מנטור, חבר ודמות אב". סטיבן שפילברג אמר עם היוודע מותו כי "הוא היה אחד האנשים ההגונים והנאמנים ביותר במקצוע שלנו". מורגן פרימן תיאר אותו כ"חבר טוב שהיה נהדר לעבוד איתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully