וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת נהרגה בבוליביה, האם הקימה לזכרה קרן לאמנויות

רוני אפרת

22.7.2012 / 15:15

אופיר חן מתה בטיול בדרום אמריקה בגיל 22 בלבד. בצל הטרגדיה, אמה הקימה קרן ומיזם לטיפוח יוצרים צעירים: "אם בזמנה היה דבר כזה, היא היתה מאושרת", מספרת האם

אופיר חן היתה אמורה לחגוג במאי האחרון את יום הולדתה ה-23 ולהתחיל את דרכה בעולם, לאחר שתכננה ללמוד אדריכלות ועיצוב פנים. אבל ב-5 באפריל 2011, אחרי טיול בארגנטינה, צ'ילה וברזיל, הגיעה למדבריות המלח בבוליביה ונהרגה בתאונה קטלנית בעקבות ג'יפ שהתהפך. כעת הופכת אמה, נעמי גורדון-חן, את מפעל חייה לכדי קרן ומיזם, אשר יטפחו יוצרים צעירים ויצירה בקהילה, על פי רצונה של אופיר והנתינה שהביאה עמה בחייה.

"אופיר היא בתי היחידה אחרי שלושה בנים", מספרת גורדון-חן, "היא נולדה כילדה מאד יצירתית שהשתלטה על כל התחומים. היא עסקה בציור, באמנות, במחול ובכתיבה, ממש. בבית הספר התלבטה בין מגמת אמנות ומגמת מחול, ובחרה במחול. אחרי הצבא, היא עבדה שנה שלמה כדי להגשים את חלום הטיול הגדול של אחרי צבא".

אלא שאז אירעה הטרגדיה ושינתה הכל, אך התוכנית להקמת הקרן החלה להירקם במוחה של האם. "ברגע שהגיעו אלינו הביתה כל החברים והמכרים מתחומי היצירה של אופיר, כולם אמרו שאי אפשר לתת לילדה הזו להיעלם. משם הדברים קרו לבד, הכל התחבר לכל, והקמתי את קרן 'בשביל אופיר', שם שקראתי כדי להמשיך בשביל שלה שהיא סללה, וגם כדי ליצור עבודה, כדי שיזכרו אותה".

במישור טיפוח היוצרים הצעירים, החלה גורדון-חן דווקא דרך המסגרת הבית ספרית, בבית הספר בו למדה אופיר, "רופין" עמק חפר. "חיברתי את מגמת המחול עם להקת בת שבע, ובשנה הבאה המגמה תקבל שעתיים שבועיות מחוץ למסגרת הלימודים, הכוללות סדנת גאגא וסדנת רפרטואר. מדובר בכמעט 100 בנות שתעבורנה את הסדנא יחד. העדפתי לתמוך בכולן מאשר לתת מלגה למישהי אחת, וגם להביא את בת שבע לכאן. גם אחרי שאופיר השתחררה מהצבא, היא חיפשה מקומות לרקוד ולראות מחול, ומצאה רק בתל אביב. כל השנים אנחנו הסתובבנו בכל הארץ לצפות במופעי מחול, ולכן חשבתי שאם בזמנה היה דבר כזה היא היתה מאושרת".

ב-5 בספטמבר 2012 תשיק גורדון-חן את "חממת אופיר", מיזם חדש ליוצרים מכל התחומים ומאפשר ביטוי אישי וקבוצתי. "הרעיון הוא מפגש יוצרים מתחומי אמנות מגוונים, אחת לשבוע, שיאפשר הפריה הדדית, 'התרחבות' והעשרה בינתחומית ויצירת מגוון עבודות מתחומי אמנות שונים סביב נושא נבחר. החממה היא הזדמנות פז ליוצרים להצמיח כנפיים ולעוף על כנפי היצירה. 'חממת אופיר' תוביל קהילת יוצרים רב תחומיים, שתאפשר להם ליצור, ליזום ולסעור בתוך מוח- קבוצתי ולנתב את גילוייהם האמנותיים והתוכניים למיזמים אמנותיים ייחודיים כמו תערוכות, מיצגים ומופעים המשלבים בין אמנויות כמו: פיסול ושירה, ריקוד ופואמות, נגינה ותנועה, סיפור וציור ועוד".

ערב הפתיחה, שייערך בפסטמבר, הוא רק ההתחלה. "בחודש מאי האחרון, בו השקתי את המיזם, תכננתי אירוע צנועה ולבסוף נכחו בו 500 אנשים באולם שמכיל 300. החלטתי שכל שנה בחודש מאי, ביום הולדתה של אופיר, אני מתכננת לעשות מין הפנינג אמנויות, כשכל מיזם החממה יחשוף את הפרויקטים שלו באמצעות אותו אירוע. יש הרבה אמנים שלא מספיק מאמינים בעצמם, או חסרי יכולת כלכלית, ולכן לא פורצים. מטרת המיזם הוא לתת להם כנפיים, וגם שהקהילה תרוויח מזה. סינרגיה".

לתרומות לקרן לזכרה של אופיר חן

  • עוד באותו נושא:
  • אופיר חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully