וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: עד כמה "עלייתו של האביר האפל" נפגע מהטבח?

23.7.2012 / 13:32

כצפוי, הכנסותיו של הסרט עתיר התקציב נפגעו קשות בגלל הטבח בקולורדו, ובכל זאת הוא הצליח לרשום את הפתיחה השלישית בטיבה בכל הזמנים

לחיים, כידוע, יש תוכניות אחרות, ואפילו ישות עוצמתית בסדר הגודל של הוליווד לא יכולה להתעלות עליהם. ב-2009, למשל, שיחרר ג'יימס קמרון לאולמות את "אווטאר" לאחר הכנה ארוכת שנים, אך תוכניותיו לכבוש את העולם נאלצו להתעכב בשל סופות לא צפויות, שעצרו רבים מתושבי ארצות הברית להגיע לאולמות.

בסוף השבוע האחרון, גם "עלייתו של האביר האפל" למד על בשרו כי הקולנוע לעולם לא באמת יוכל להתחרות במציאות. אולפני וורנר תיכננו לפרטי-פרטים את שיווקו והפצתו של הסרט עתיר התקציב, אך בדבר אחד הם לא היו יכולים לשלוט – בפסיכופת ג'יימס הולמס, שהכתים בדם את עולם הקולנוע כולו.

כתוצאה מן המעשה של הולמס וההד שבו זכה, היה ברור כי סרט הבאטמן החדש לא יוכל לעמוד ביעדי ההכנסות שלו – 190 מיליון דולר לכל הפחות, ואולי אפילו קצת יותר מ-207 מיליון דולר, מה שהיה מאפשר לו לעקוף את "הנוקמים" ולרשום את הפתיחה הטובה בכל הזמנים. החלומות הללו נגוזו, כיוון שבעקבות הרצח, לרבים נעלם החשק לראות את פנטזיית גיבורי-העל, ואחרים פשוט פחדו להגיע לאולמות. הצניחה בהכנסות לאחר היוודע הזוועה היתה בלתי נמנעת.

בהמשך לאירועים, הכריזו אולפני וורנר על צעד תקדימי במושגים הוליוודיים והחליטו שלא לפרסם את הנתונים הקופתיים. עם זאת, אלה דלפו לכלי תקשורת מהימנים בסדר הגודל של ניו יורק טיימס. עם חשיפתם היום (שני) התברר כי "עלייתו של האביר האפל" אכן ספג מכה, ובכל זאת הכניס בשלושת ימי סוף השבוע סכום נאה לאור הנסיבות ובעצם בכל קנה מידה – 162 מיליון דולר לפי ההערכות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו "אווטאר" בזמנו, צפוי להתאושש מהפתיחה המאכזבת יחסית. מתוך "עלייתו של האביר האפל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכון, זה לא מדגדג את "הנוקמים", אבל צריך לזכור שהלהיט ההוא היה בתלת-ממד ולכן מחירי כרטיסיו היו גבוהים יותר, וגם כמובן שלא ריחף מסביבו אירוע טרגי. הספתח שרשם "עלייתו של" נמוך משלו וגם מזה של "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'" התלת-ממדי גם כן, אבל הוא גבוה בשני מיליון דולרים מהפתיחה של "האביר האפל", ובסך הכל הטוב אי פעם לסרט שאינו תלת-ממדי, והשלישי בטיבו בכל הזמנים בכלל.

נוסף לכך, רישומי האולפנים מעידים כי הסרט קיבל מן הסתם תגובות מעולות מהקהל, כך שאפקט הפה לאוזן יאפשר לו לשמור על מומנטום בעתיד. הוא גם נהנה מפרגוני התקשורת ומהעובדה שעם ובלי קשר לטבח, זוהי שיחת היום בעולם הקולנוע. נוסף לכך, הנתונים הקופתיים מרחבי העולם טרם פורסמו, אבל שם סביר להניח כי לרצח ההמוני תהיה השפעה פחותה על ההכנסות.

לא פחות חשוב מכל אלה, הסרט צפוי לנצל בהמשך את חוסר התחרויות של שלהי הקיץ: יהיו עוד להיטים גדולים בחמסין, אבל אף אחד מהם לא אמור להתגלות כאירוע קולנועי בסדר הגודל שלו. "אווטאר" בזמנו התאושש מהפתיחה המאכזבת ונסק עד הפיכתו לשובר הקופות הגדול בכל הזמנים. גם ל"עלייתו של" יש סיבות לקוות כי עוד ינוע במסלול דומה.

"עלייתו של האביר האפל": איפה ומתי רואים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully