וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדה 2012: האירועים התרבותיים שאסור לפספס בלונדון

26.7.2012 / 16:37

לצד המשחקים האולימפיים, מי שיגיע ללונדון בחודש הקרוב יוכל ליהנות משלל אטרקציות תרבותיות - מהופעה של בלר, דרך מחווה להיצ'קוק ועד לתערוכה שכולם מדברים עליה. המלצות

הופעות הסיום של האולימפיאדה, הייד פארק

לא להתבלבל עם טקס הסיום: ב-12 באוגוסט, בזמן שבאצטדיון האולימפי האנגלים יחגגו את סיום העול שנפל על חייהם, עשרות אלפים יציינו את האירוע בהייד פארק עם הופעת איחוד מדוברת של בלר, עוד הופעת איחוד של ניו אורדר, הופעה של The Specials ובתפקיד הלהקה הצעירה שנקלעה לכל זה, Bombay Bicycle Club המעולים. ההופעה של בלר נחשבת כבר כמה זמן לאירוע הגדול של הקיץ לצד הופעות האיחוד של הסטון רוזס (ע"ע פסטיבל V, בהמשך) ולמי שמחפש אתנחתא מקרב 7 ו-10, מוזמן להיאבק בשיכורים בריטיים שיודעים בעל פה כל מילה מ-"Parklife".

רטרוספקטיבה להיצ'קוק במכון הקולנוע הבריטי

גם בהיותה המארחת, סביר להניח שבריטניה לא תעמוד בראש טבלת המדליות של האולימפיאדה – מה לעשות, היא לא בדיוק אומת הספורט הטובה בתבל. עם זאת, הממלכה המאוחדת כן יכולה להתגאות בכך שהצמיחה מתוכה את מי שהוא אחד מן הקולנוענים החשובים, האהובים, המוכרים והמשפיעים בכל הזמנים, אלפרד היצ'קוק כמובן.

המאסטר המנוח יעמוד במרכז רטרוספקטיבה מקיפה של מכון הקולנוע הבריטי, שתאפשר להתענג במהלך אוגוסט בתנאי צפייה נדירים על מיטב יצירותיו, כולל הסרטים האילמים שעשה במולדתו בראשית דרכו. המחווה הזו צפויה להתגלגל לפחות בחלקה בהמשך השנה גם לפינות אחרות של העולם, כולל לישראל. אבל אם אתם כבר בלונדון, אל תפספסו הזדמנות לתפוס בה ולו קלאסיקה אחת פרי עטו של היצ'קוק – היא לבטח תהיה מותחת יותר מאשר הגמר בקליעה.

לוח ההקרנות

פסטיבל V, קלמספורד

כמה ימים לאחר סיום האירועים, אנגליה תמשיך לחגוג את הקיץ שלה כפי שהיא יודעת – בפסטיבלים השונים, עם הבוץ במגפיים וערימות של בירה בכוסות פלסטיק שיעשו את דרכן היישר לראשם של אלו שיחשבו שזה גשם. פסטיבל V הוא למעשה המשך מתבקש לחגיגות של נפש בריאה בגוף בריא עם סלוגן מעט שונה: נפש מופרעת בגוף מפורק סמים ואלכוהול. הסטון רוזס, הקילרז, נואל גאלאגר, דיוויד גואטה וניקי מינאז' יפזזו ב-18 וב-19 באוגוסט וינסו לקבוע שיאי עולם משלהם.

"בילי אליוט" בווסט אנד

אם כבר להקדיש את החיים למתיחת גבולות הגוף והנפש, כפי שספורטאים אולימפיים מקדישים, לא מעט יצירות אמנותיות עוסקות במסע אל ההצלחה וההישג. אחת מהמוצלחות והיפות שבהן היא "בילי אליוט".

גם כאלו שלא פוקדים באופן קבוע מחזות זמר, מכירים ודאי את עלילת "בילי אליוט" בזכות הסרט הנהדר מ-2000. בילי גדל במשפחה חד הורית, לאחר שאמו נפטרה, בעיירת כורי פחם אנגלית וקשוחה, ומתחנך על ידי אב אנגלי וקשוח. בילי בן ה-11, הולך במצוות אביו ללמוד להתאגרף, למרות שהתשוקה האמיתית שלו היא דווקא לריקוד. בסופו של עניין, ובעזרת מורה עיקשת במיוחד, בילי מצליח להגשים את חלומו, ולהתקבל לבית הספר של הבלט המלכותי האנגלי.

היופי הוא שכמו שבילי נלחם בדעות הקדומות של סביבתו, כך גם המחזמר – אירוע עם יחסי ציבור די עליזים בדרך כלל, וכשאנחנו אומרים עליזים אנחנו מתכוונים לגייז – מצליח להפיג את מחסום הגברים בטייטס, ולספק בידור מצוין, עשוי היטב וכמובן נוגע ללב.

הגלריה החדשה של מוזיאון טייט מודרן

בלא מעט ענפים במשחקים האולימפיים הערך המוסף לתחרות הוא צפייה ביכולות הגוף האנושי נמתחות עד הקצה: התעמלות אמנותית, קפיצה לגובה, שחייה – כל אלה ועוד רבים מציגים לראווה את אמנות הגוף. מי שירצה לחזות באמנות גוף מזן קצת שונה יכול לצאת מהכפר האולימפי ולעבור למוזיאון טייט מודרן בעיר.

בשבוע שעבר השיק הטייט גלריה חדשה המוקדשת כולה לאמנות "חיה" - מיצגים, מיצבים ועבודות וידיאו. לאור העובדה שאין לכך אח ורע באף מוזיאון אחר בעולם, בטייט ובעיתונות הבריטית כבר מכתירים זאת כפרק חדש באופן בו מוצגת אמנות עכשווית במוסדות הממסדיים הללו. בפסטיבל שיימשך עד אוקטובר יחנכו במוזיאון את החלל התת-קרקעי החדש, The Tanks שמו, עם יצירות של יותר מ-40 אמנים בינלאומיים מוכרים ופורצי דרך. כך שמי שכבר הגיע ללונדון לצפות בבני אדם עושים דברים משונים עם גופם כמו הטלת דיסקית, סביר שייהנה גם מהתבוננות בבני האדם שעושים דברים משונים למען האמנות במרתפי המוזיאון.

תוכניית הגלריה באתר הטייט

The Tanks בטייט בלונדון. AP
עבודת הווידיאו "Temper Clay" של Sung Hwan Kim המוצגת בגלריה החדשה של מוזיאון טייט מודרן/AP

השתתפו בהכנת הכתבה: חן רוזנק, אבנר שביט ועינב שיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully