וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 23: העולם שייך לילדים

26.7.2012 / 8:01

הקאסט של רוני פיאלקוב מרגיש איך השנים עוברות ככל שילדי הפלא של המוזיקה הופכים להיות יותר ויותר צעירים

ב"יום רביעי הגדול", סרט הגלישה האפי משנת 1978 מגלים הגיבורים מאט, ג'ק ולירוי, הגולשים הגדולים ביותר של זמנם, שדור חדש משתלט על החופים, צעירים שעושים על הגלים תרגילים שהדור הקודם לא חלם עליהם אפילו (כמו נניח, לבצע פניה חדה, מי היה מאמין). נכון, הגולשים האלו מצוידים בגלשנים קצרים יותר, שבנויים מחומרים חדשים יותר, וזו כנראה הסיבה העיקרית ליכולות החדשות שלהם, אבל זו לא הסיבה היחידה. גם בימינו, גולשים מהדור החדש עושים תרגילים שמי שלמד לגלוש לפני 15 שנה לא יכול היה לדמיין בכלל, דברים שפשוט נחשבו בלתי אפשריים. והפעם הגלשנים דווקא לא השתנו הרבה יותר מדי. משהו אחר קרה.

התהליך הזה הוא לא בלעדי רק לגלישה. זה קורה בעוד מבחר סוגים של ספורט אקסטרים, זה קורה גם במדע, ובעולם המחשבים, זה קורה באמנות וזה קורה במוזיקה. ושוב, אפשר למצוא הסברים. במדע, וגם במוזיקה, טכנולוגיות חדשות נכנסות למשחק, מקצרות תהליכים, מפשטות פעולות והופכות דברים שפעם היו דורשים המון השקעה לעניין קליל וזניח. נקודת הפתיחה היא אחרת לחלוטין. אבל יש עוד תהליך שקורה, שלא קשור לטכנולוגיה, משהו בסיסי יותר בבני אדם. כל ההתפלספות הזאת מגיעה בגלל שלאחרונה היוצרים שנכתב עליהם ושהמוזיקה שלהם מתנגנת כאן בפופ לוק, הופכים צעירים יותר ויותר.

הטרנד התחיל לפני שנתיים עם ג'יימס בלייק, שנחשב אז לילד פלא, אבל אם היה פורץ עכשיו באותו הגיל זה לא היה מקנה לו אפילו אייטם. אחריו הצטרפו Disclosure, צמד האחים הלונדונרים שיוצרים קטעים כל כך מעולים, עם סאונד כל כך מגובש, שקשה להאמין שהם בעצם בני 17 ו-19. אחר כך הגיעו גם Bondax, הפעם כבר שניהם בני 17 ובעלי לייבל משל עצמם. לרגע אפשר היה לחשוב אולי מדובר בתוספי תזונה שהממשלה הבריטית מוסיפה למי השתיה, רק שאז נכנס לתמונה עוד ילדון, הפעם מפלורידה, XXYYXX בן ה-16, שהוציא את אחד מאלבומי הבכורה היותר מדוברים לאחרונה. אבל כשלפני שבועיים האחראי על אחד המיקסים של האורחים בתוכנית של מארי אן הובס היה ילד בן 15 ששמו Happa. זה כבר נהיה מגוחך.

ג'יימס מרפי כנראה ידע בדיוק על מה הוא מדבר כששר על לאבד את האדג'. הדור החדש מגיע לא רק עם תוכנות וקונטרולרים מתוחכמים יותר. הדור הזה, שהוריו כבר שלחו לחברים אימייל עם תמונות כשהילד נולד, גדל בעולם אחר לגמרי. כמות המידע, וכמובן המוזיקה, שהילדים של היום נחשפים אליה, רק אם הם רוצים ומתעניינים כמובן, היא כל כך עצומה, שהתפיסה שלהם בגיל 15 היא מפותחת ועשירה אלפי מונים מזו של מי שנולד אפילו רק עשר שנים לפניהם.

תוסיפו לכך את הדבר הזה שדיברנו עליו קודם, שגורם לכל דור לקחת את קצה היכולת אליה הגיע הדור לפניו, להתייחס אליה כאל מובן מאליו, ולהפוך אותה לנקודת הפתיחה שממנה, שוב, מחפשים להגיע לגבול החדש ולפרוץ גם אותו - ואולי יש לנו הסבר למה שקורה פה. ברור שגם העובדה שלילדים האלו אין בעצם שום דאגות בחיים, לא עבודה, לא משפחה (ספק אם הם עושים בכלל שעורי בית), תורמת לכך שהם יכולים להפנות את כל זמנם להתרכזות בעשיה המוזיקלית. ועדיין, מדהים לראות, איך מעבר ליכולות ההפקה האדירות, הילדים האלה באים מוכנים וממוקדים כבר מההתחלה. המיתוג שלהם ברור, השפה שלהם, הלוק, העיצוב, החזון. יש להם סטייל, יש להם סאונד מדהים, ויש להם שם שכותבים עם צורות במקום אותיות. יש להם את זה.

פופ לוק הפעם, למקרה שזה עדיין לא ברור, מוקדש למפיקים הסופר צעירים האלו ובנוי על טהרת מוזיקה חדשה של עוללים בלבד. מעט היוצרים בני ה-21 שקטעים שלהם מופיעים במיקס הפעם, הם הזקנים המופלגים של החבורה. מסע מחקר מקיף שערכנו ברשת הניב, בנוסף לשמות היותר מדוברים שהוזכרו קודם ואחרים, גם כמה מציאות, מוזיקאים מוכשרים וצעירים כל כך שרק אמא שלהם שמעה עליהם (וצעקה עליהם להחליש). הם מגיעים מכל העולם ומתפרשים על כל הז'אנרים, אבל, מן הסתם, רובם יוצרים את המוזיקה הכי מעניינת של העכשיו, בתחום הזה שמשלב בין הלכלוך של הבייס, לדרייב של ההאוס, לחלומיות של הצ'יל, לסוואג של ההיפ הופ ועוד ועוד, במקום הזה שאין לו שם, וגם אם היה לו, אנשים מעל גיל 22 בטח לא היו יודעים איך לקרוא אותו.

הפלייליסט

00:00 - XXYYXX - Good Enough // Relief In Abstract (Free Download)
04:30 - Walter Ego & 2046 - Hand In My Hand // Bad Taste
09:00 - Disclosure - Control // Greco-Roman
13:00 - B-JU - Cry Wolf (123Mrk remix) // Squelch And Clap
17:00 - The Other Tribe - Don't Need No Melody (Kidnap Kid Dub Mix) // Black Butter
20:30 - Lokiboi - One House (Tanka Remix) // Youngunz (Free Download)
24:30 - Toyc - Sferics // Free Download
27:00 - Checan - HYTZ // Unknown To The Unknown
31:30 - Two Inch Punch - Digital Love Letters // PMR
34:30 - RuddyP - Wait4Me // Bandcamp
38:00 - Mak & Pasteman - Heat (Bondax Remix) // Sounds Of Sumo
41:00 - Karma Kid - Entity Relationship Diagrm // Immersed Audio (Free Download)
45:00 - BWANA - Baby Let Me Finish // Somethinksounds
48:30 - Timbah - Cuckoo Clock // Bad Taste (Free Download)
51:30 - Lapalux - Moments (Ft. PY) // Brainfeeder

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully