וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ווילפרד": התסריטאי דיוויד צוקרמן מבטיח זעזוע בסדרה. ראיון

29.7.2012 / 14:22

מה ההבדל בין ווילפרד האמריקאי לזה האוסטרלי, ומה זה בדיוק "דוגאיזם": התסריטאי של הקומדיה "ווילפרד" מבטיח שיש למה לחכות

את דיוויד צוקרמן, התסריטאי והמפתח של הקומדיה "ווילפרד" בגרסתה האמריקנית, שלפנו הישר מהצילומים לעונה השנייה של הסדרה שתעלה לשידור הערב (ראשון) ב-yes. "בדיוק צילמנו את פרק המיוזיקל", הוא גילה בשיחה מיוחדת עם וואלה! תרבות. "בהקשר למסתורין של 'ווילפרד', הולך להיות מעין זעזוע מאוד גדול שמתגלה בסוף העונה השנייה. אני חושב שהחברות שלהם תעמיק בעונה הזו, אבל גם המסתורין לגבי מה המטרה של ווילפרד בחייו של ריאן. העונה הקודמת היתה סביב הנושא של אומץ, והפעם זה סביב המושג כנות. אנחנו בוחנים סודות ואיך חוסר כנות יכול לגרום להשלכות חמורות".

העונה הראשונה של הסדרה זכתה ללא מעט תשומת לב ומחמאות מצד המבקרים. צוקרמן מבטיח שגם בעונה הנוכחית, הסדרה תמשיך להוות טיול ביזארי לתוככי מוח יצירתי במיוחד. "בעונה הזו אנחנו עושים כמה פרקים מאוד מיוחדים כמו המיוזיקל, ופרק נוסף בו ריאן מטייל באלסקה ויש מלא אפקטים מיוחדים. חוץ מזה, יש לנו שחקנים אורחים מעניינים כמו רובין ויליאמס שישתתף בפרק הבכורה ועוד אורח מסתורי נוסף שעליו אני לא יכול לספר (הימור שלנו – הכלב שאגי מ'הארטיסט' – מ.ר.). גם גיל ברמינגהם מסרטי 'דמדומים' ישתתף בעונה הקרובה. יש משהו מאוד שאפתני ומרגש בסדרה הזו ואחד הדברים שאני אוהב בתכנית הוא השילוב בין הקומדיה לדרמה. הרוב הוא צחוקים, אבל יש כמה רגעים דרמטיים".

בעיבוד האמריקני של "ווילפרד" מככב אלייז'ה ווד ("שר הטבעות") כריאן ניומן – עורך דין נוירוטי שמאבד את עבודתו ופונה לקוקטייל כדורים שיגאל אותו מייסוריו. את ווילפרד (בכיכובו של ג'ייסון גאן שגם גילם אותו בסדרת המקור האוסטרלי) הוא פוגש לאחר שניסיון ההתאבדות נכשל. מאז, הוא רואה את ווילפרד, הכלב של השכנה ממול, כדמות אנושית לכל דבר – הולך על שתיים, מדבר, מעשן ושותה בירה, ובעיקר מלמד אותו על חברות, נאמנות, הקרבה, אומץ וזהות. גאן עצמו, מלבד אחד היצורים הכי מעניינים ומצחיקים על המסך, הוא גם אחד מיוצרי הסדרה. "ג'ייסון הוא בצוות הכתיבה ואף אחד לא מכיר את ווילפרד כמו ג'ייסון", מספר צוקרמן. "זה כיף נפלא שהוא איתנו. הוא מוצא סיפורים מצחיקים מאוד על ווילפרד והוא תורם מאוד לתכנית".

מה שונה בין הגרסא האוסטרלית וזו האמריקאית?

"שתי התכניות שונות מאוד. הדבר הדומה היחיד הוא הדמות של ווילפרד והנוכחות של ג'ייסון גאן. ווילפרד בעצמו קליל וכיפי יותר ופחות רשע מהאוסטרלי. גם כל הדמויות האחרות שונות. בנוסף, הסיפור שלנו מסופר באופן בלעדי דרך ריאן ואף פעם לא דרך ווילפרד, כי אנחנו רוצים את ההזדהות של הקהל. נכנסנו יותר לפסיכולוגיה של הדמויות. אה, ויש לנו את אלייז'ה ווד. כמו כן, לא עשינו אף אחד מהסיפורים של הגרסא האוסטרלית כך שהן בעצם סדרות מקבילות. אני חושב שג'ייסון מעדיף לקרוא לזה 'רי-דימיון' מאשר רימייק".

אז הכל שונה בעצם חוץ מהמבטא האוסטרלי של ווילפרד. למה?

"הכל זה פרספקטיבה. יש סיבה לכך, אבל אני לא רוצה לחשוף אותה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוא כלב וזו הסיבה שהוא מתנהג ככה. מתוך "ווילפרד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיונות קודמים התייחס צוקרמן למניירות ולהתנהגות של ווילפרד במונח "דוגאיזם", לבקשתינו, הוא מסביר מה לעזאזל זה אומר: "'דוגאיזם' זה כשאנחנו לוקחים התנהגות 'כלבית' ומוצאים את הביטוי של ווילפרד לזה. למשל, כלבים אוהבים להתחכך על השטיח, אז ווילפרד מנקה את התחת במגבת. אנחנו מנסים להמשיך להזכיר לצופים שווילפרד הוא כלב וזו הסיבה שהוא מתנהג ככה".

יש לך כלב?

"כן, יש לי גולדן רטריבר בשם צ'רלי והיה לי פעם גולדן רטריבר בשם ג'ורג', אבל הוא מת. הוא נתן לי שורות של ממש בכתיבה ל'ווילפרד'. בעיקרון פשוט צפיתי בו ובמניירות שלו ואיך שהוא הסתכל עליי. בילינו יחד והוא סיפק לי נחמה רבה. אני מתגעגע אליו".

הסדרה מעלה שאלות פילוסופיות רבות, רובן נוגעות לקיום של ווילפרד בחייו של ריאן. למה הוא נראה כך רק על ידו? כיצד ריאן מדבר אליו מבלי שישימו לב? "זה כמו ב'איש משפחה' בצורה מסוימת", מסביר צוקרמן – שהיה גם השואוראנר של "איש משפחה" במשך שתי עונות, "כמו שסטואי מדבר רגיל ואנשים לא מתייחסים אליו. כמו שאנשים מדברים לכלבים שלהם וזה לא נראה מוזר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשים מדברים לכלבים שלהם וזה לא נראה מוזר. מתוך "ווילפרד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תיאוריות אחרות גורסות כי אולי מדובר בהזיה שהחלה בנטילת הכדורים ונמשכת בסצנות העישון הרבות של השניים. תיאוריה נוספת שהועלתה טענה כי למעשה "ווילפרד" תסתיים באותו גילוי בו הסתיים הסרט "מועדון קרב", כאשר ריאן ו-ווילפרד מתגלים כשני חצאים של אותו אדם. "אחד הנושאים שווילפרד חוקר הוא הרעיון של תפיסה וזה חוזר לסיבה שבגללה אנחנו מצלמים הכול מנקודת המבט של ריאן ומנקודת המבט של הצופים. אנחנו רוצים שהצופים ינחשו מה ריאן רואה. הסיום של העונה הראשונה חשף טוויסט מאוד מיוחד ואנחנו מעודדים את הצופים להמשיך לשער ולנחש כמה שיותר".

אתם יודעים כיצד הסדרה תסתיים או שאתם כותבים אותה "על הדרך"?

"יש לנו תכנית. אני לא אומר שהיא חקוקה בסלע, אבל אנחנו יודעים פחות או יותר. זה תלוי ברשת ובמה שהם ירצו לעשות".

* העונה השנייה של "ווילפרד" תעלה הערב (ראשון) בשעה 21:30 בערוץ yes OH

"ווילפרד" - כך הפכה התוכנית ל"מועדון קרב"
"ווילפרד" - גם אתם לא יכולים לחכות לעונה החדשה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully