וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלוש" בארה"ב: אפילו יותר סכריני מהגרסה הישראלית

במלחמה מול תאגיד "הרווק", הגרסה האמריקאית של "שלוש" היא עוד מאותו דבר - מאוד דומה למקור הישראלי, עם תוספת צ'יז אמריקאי. אבל גם זה לא מנע את ההתרסקות ברייטינג

כמאמר הקלישאה הנודעת, אהבה מדברים אותו דבר בכל העולם. איפה שלא תנחת על הפלנטה, האהבה צולחת כל מכשול של שפה ותרבות. זוהי גם אולי ההנחה לפיה עבדו ברשת הטלוויזיה האמריקאית CBS כשנתנו לפני כחצי שנה אור ירוק לעיבוד אמריקאי של דוקו-ריאליטי ההכרויות של קשת "שלוש", ששודר בארץ בסתיו שעבר. בסוף השבוע האחרון עלתה הגרסה של האמריקאים, שנראית בסך הכל נאמנה למקור.

בתחילת פרק הבכורה, עוברות שלוש בנות לבית חוף מפואר באזור שיקגו, תוך שהן כמובן מעניקות הצהרת כוונות רומנטית בנוגע לציפיות הגבוהות שלהן למצוא את בחיר ליבן כאן ועכשיו. הלוק הראשוני מאוד דומה לזה המוכר לנו מאסי עזר והבנות המקומיות; יש זמן לשיחות התייעצות והמנחה אלכס מירנדה לעתים אף יושב עם הבנות לדסקס מה עובר להן בראש, כך שהכל נורא פרחוני ומבטיח. אחד ההבדלים הבודדים שכן ניתן להצביע עליו הוא מעט יותר תשומת לב שניתנת לתיעוד האישי של המתמודדות, כאשר כל אחת חולקת את לבטיה ורחשי ליבה במצלמה בחדר השינה. אינטימיות טוטאלית.

כפי שכבר נחשף בפרומו לסדרה ששוחרר לפני מספר שבועות, המפיקים האמריקאים הלכו על ליהוק דומה מאוד לזה של שלוש הישראליות. תחילה ישנה ליבי: בת 24 מקליפורניה, המשלבת קריירת דוגמנות עם אופי מסורתי של בפטיסטית שמרנית. כמובן שגם הבחור שהיא מייעדת לעצמה חייב להיות מאמין בעצמו. יותר מזה, הוא למעשה יהיה האהבה הראשונה של חייה הבוגרים. קים בוסי עם טוויסט.

אחריה באה אפריל בת ה-29, שהקדישה את כל חייה עד כה לעסקי האופנה שלה במישיגן, ועתה היא בשלה להתמסד. באופן אירוני היא זו שמספקת אולי את ההגדרה האנטי-פמיניסטית הבולטת, כשהיא מודה שלתחושתה היא בעצם נועדה להיות רעייה ואם. אמרתם אופנה ואחת שראתה עולם – אמרתם מיה רובין מהגרסה הישראלית.

אחרונה היא רייצ'ל בת ה-34, שהתאלמנה מבעלה כשהייתה בהריון עם בנם השני. בעלה המנוח נפטר מסרטן המוח ומאז רייצ'ל הקימה מפעל צדקה לזכרו. בחלוף שנתיים, רייצ'ל משתפת את הבנות בפרק הראשון כמה התלבטה אם לבוא ולהרשות לעצמה לחפש פרק ב', מבלי לשמוע מה יגידו סביבה. היא כמובן ממוקמת במשבצת של שרית גומז, אלמנת צה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצאו מקבילה אמריקאית לכל אחת מהן. "שלוש" המקורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שלוש" הייתה במקור אמורה לעלות בארה"ב בראשון שעבר, אך נדחתה בשל פרק סוף העונה של "הרווקה" ברשת המתחרה ABC, ששובץ לאותו הערב. "הרווקה" וכן סדרת הספין הנוספת "דירת הרווקים" הן כולן חלק מתאגיד "הרווק", ריאליטי ההיכרויות המוביל בעשור האחרון. אין ספק שברשת CBS ישמחו להעביר אליהם את הקהל המכור לז'אנר, רובו נשים בגילאי 20-50 לפי נתוני הצפייה. המומנטום הוא באופן ברור לתת קונטרה עם התכנית החדשה אבל לפי נתוני הרייטינג של פרק הפתיחה, שעמד על 2.39 מיליון צופים - שפל לבכורה של סדרה ב-CBS אי פעם - זה כנראה לא יעלה בידם.

"שלוש" היא מוצר מדף זהה לאלו הנלווים לתאגיד "הרווק", ומגיעה קומפלט עם אפקט הצפייה של "בואו ניסחף ברעיון הזה של התאהבות על פני שבועות ספורים, כולל הפסקה לפרסומות". המלאכותיות ניכרת ב"שלוש" בדיוק כמו בדומותיה האמריקאיות, ואותו חספוס ישראלי כנראה נשאר בביקורת דרכונים. העריכה הקפדנית רצופה בפסקול מתוך אוסף להיטים רומנטיים שניתן לקנות בכמה שקלים בתחנת דלק, וכאילו לפי תסריט, האותנטיות של רגעי המשבר מתועדת ברגעים אסטרטגיים ליצירת אמפתיה מכוונת.

הרווק 15. yes
עדיין שולט בתעשייה. מתוך "הרווק"/yes

הרבה נאמר על כך שבכל שנותיו של תאגיד "הרווק" הזוג היחידי שהצליח לשרוד הוא זה שיצא מעונתה הראשונה של "הרווקה", שעד היום חיים באושר עם שני ילדים. העובדה שמוכרים לנו התאהבות בשקל לצורכי בידור טלוויזיוני כבר אינה זרה לקהל ואף יותר ממנו – למתמודדים. הרווקים והרווקות המשתתפים בתכניות עושים זאת כדי לנסות ולהתפרסם באופן מוצהר. הם רוצים לקדם את מעמד הסלבריטי שלהם בעיירה ממנה באו, לגזור קופון על חשיפה בפריים-טיים וגם בכיף לזרום לריאליטי נוסף, עסקת חבילה משודרגת מודל 2012.

הפופולריות של מותג "הרווק" בגרסאותיו השונות עדיין לא נפגמה, ולמרות שהרייטינג כבר לא בשמיים כבימי הזוהר הוא עדיין מספק את הסחורה לקברניטי הערוץ. המגזינים עדיין עוקבים בדריכות אחר הליך הבחירה, עורכים סקרים "מי הפייבוריט שלכם לזכות" וממליכים לרגע בצהובונים את המשתתפים. אם כך נראה כי הפוטנציאל שקרץ ל-CBS בנוגע ל"שלוש" מבוסס על הנחת היסוד שלבם של האמריקאים פתוח ומזמין והם רק זקוקים לריענון על מנת לייצר את הבאזז הדרוש. ב-CBS הניחו כי ברגע שייעטף כממתק אמריקאי מוכר, עם חומרים משמרים, צבעי מאכל ומלא ספריי לשיער מי יעמוד בקסמן של שלוש הבנות המקסימות שרק רוצות בעל?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייעטף כממתק אמריקאי מוכר. מתוך "שלוש" האמריקאית/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכאן בעצם טמונה השורה התחתונה לגבי "שלוש" דוברת האנגלית. בעוד הפורמט במרכיביו זהה לישראלי, שלא כמו שהיה במקרים של סדרות מתוסרטות כגון "הומלנד" ו"רמזור" שתפסו חיים משלהם בעיבוד האמריקאי, לטוב ולרע בהתאמה, כאן התמהיל כבר הגיע אמריקאי מספיק מהבית שבארץ הקודש. "שלוש" של האמריקאים תזכיר לכם בהרבה את מה שממילא יש מעבר לים בז'אנר המדובר, דווקא בגלל האופי והתרבות בה היא מתקיימת בגלגול החדש. למרות זאת החותם הישראלי מובהק, כולל טייטל המפיקים השותפים אבי ניר ועמי גלאם. הציפייה של כל המעורבים בדבר היתה לשעתק גם את נתוני הרייטינג המוצלחים של קשת בשידורה המקורי של "שלוש", ולקוות שגם אמריקה תתאהב. לפי נתוני הרייטינג להם זכה הפרק הראשון בסוף השבוע, זה לא ממש הצליח להם ונראה כי יידרש צעד דרסטי כלשהו כדי שהתוכנית תצליח להתאושש מכך, אם בכלל.

טרגדיה: מתמודד בתוכנית "שלוש" התאבד
מה הסיכוי של הפורמט הישראלי לתפוס בחו"ל לדעתכם? דברו על זה בפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • שלוש
  • cbs
  • קשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully