וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "עלייתו של האביר האפל" עדיין בצמרת

29.7.2012 / 17:27

בצל הזוועות בקולורדו שהותירו רבים בבית, שמר הלהיט המדובר על הפסגה והותיר את המקום השני ל"שומרים על השכונה" הכושל של בן סטילר

מתום צילומי "שומרים על השכונה" ועד שעת הפצתו, המציאות המכוערת רדפה אחריו. קומדיית מד"ב זו עוסקת בכמה גברים אמריקאים ממוצעים, אותם מגלמים בין השאר בן סטילר, וינס ווהן וג'ונה היל, המקימים מעין משמר שכונתי כדי להילחם בפלישת חייזרים.

בהתאם לזאת, הוצמד לה בתחילה השם "Neighborhood Watch". אך אז, הגיעה התקרית בפברואר האחרון, שבה איש משמר אזרחי לבן עור ירה לשווא בצעיר אפרו-אמריקאי, ככל הנראה על רקע גזעי, ובכך הסעיר את ארצות הברית כולה. דבר זה הקנה אוטומטית קונוטציות שליליות לשם, וחייב את קיצורו ל"The Watch" בלבד.

בשם המקוצר והנקי הזה, נקבעה הפצתו של הסרט ל-27.7, ומפיציו הניחו כי הרע מכל כבר מאחוריהם. לאור הכוכבים שמופיעים בו והשילוב הקיצי שלו בין אקשן והומור, הם גם הניחו שישבור קופות. אך אז, כרגיל, שוב התגלה כי המציאות גדולה יותר מכל תכנון הוליוודי: הפעם, איתרע מזלו של "שומרים על השכונה" להגיע לאקרנים דווקא שבוע לאחר תקרית הירי בקולורדו, בעת שהציבור עדיין מלקק את הפצעים. בהתאם לכך, לפי סקרים שפורסמו בתקשורת האמריקאית, כרבע מהקהל חשש או פשוט איבד זמנית חשק להגיע לאולמות בעקבות אירועי הזוועות, מה שמיד הפחית משמעותית את האופק המסחרי של הלהיט הפוטנציאלי.

אם לא די בכך, הסרט סבל גם משידורי האולימפיאדה שהותירו רבים מול המסך הקטן, וחמור מכך - מביקורות קטלניות גם יחסית לז'אנר, ומתגובות פושרות של הקהל. כתוצאה מכל זה, הוא הכניס בסוף השבוע 13 מיליון דולר בלבד, הרבה פחות מהתחזיות הפסימיות ביותר, מה שהספיק לו רק כדי להשתחל למקום השלישי בטבלה, וזיכה אותו בתואר אחד הכישלונות הגדולים של הקיץ. לארץ, אגב, הוא יגיע ב-23.8.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נורא, תמיד אפשר לעשות קופה בישראל. מתוך "סטפ אפ 4"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרט טרי נוסף שהגיע לאקרנים בארצות הברית (וגם בישראל) בסוף השבוע האחרון הוא "סטפ אפ 4", ואף שמדובר בקומדיית נעורים/ריקודים תמימה ותו לא, גם היא קושרה שלא בטובתה לאירועים בקולורדו. הסיבה לכך היא שבאחד מקטעי הכוריאוגרפיה, הגיבורים המפזזים פולשים לחדר ומפזרים בו גז, בדיוק כפי שהמרצח ג'יימס הולמס עשה באולם הקולנוע.

מפיצי "סטפ אפ 4" סירבו להוריד את הקטע הזה, בטענה שהדמיון למציאות שרירותי וגם שמדובר ברגע קטנטן בסרט שכולו שוחר שלום. הפרסום השלילי שנוצר כתוצאה מהסיפור הזה ודאי לא עזר לעסקים, וגם כתוצאה מכך הפרק הרביעי נאלץ להסתפק במקום הרביעי עם הכנסות בגובה 11.8 מיליון דולרים בלבד.

האמת היא שכל זה לא כל כך נורא, כיוון שסדרת "סטפ אפ" תמיד הרוויחה את עיקר לחמה מעבר לים, וסביר להניח שגם פרק זה יאגור בסופו של דבר את מרבית הכנסותיו מחוץ לאמריקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשיך לפגר אחרי "האביר האפל". מתוך "עלייתו של האביר האפל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מובן כי אף אחד משני הסרטים החדשים לא הצליח לדגדג את "עלייתו של האביר האפל", שנותר בצמרת שבוע שני ברציפות. הוא עשה זאת עם הכנסות של 64.1 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-289 מיליון דולר. זהו סכום מרשים, אך ברור כי לולא הזוועה בקולורדו, הוא היה גבוה ב-25 אחוזים לכל הפחות.

מעבר לים, לאירועי הדמים בארצות הברית יש פחות השפעה, והלהיט המדובר עושה חיל בעשרות המדינות שבהן כבר הופץ, כולל ישראל. כתוצאה מכך, מאזן הכנסותיו הבינלאומי כבר עומד על חצי מיליארד דולר. הוא ככל הנראה כבר לא יתעלה על המספרים של "האביר האפל", ובכל זאת יירשם כאחד הסרטים המצליחים בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully