וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך ראינו": תיעוד נדיר של מאחורי הקלעים של "תעלת בלאומילך" - צפו

3.8.2012 / 7:25

הצצה ראשונה לפרויקט המרתק "כך ראינו", שמציג את ההיסטוריה הישראלית דרך מצלמות חובבים. והפעם: הפקת הקולנוע הכי יוקרתית ב-1969 שבנתה מחדש את רחוב אלנבי והציפה אותו

יח"צ - חד פעמי

"כך ראינו" הוא פרויקט ענק ומרתק של המפיק אריק ברנשטיין והבמאי אליאב לילטי שמציג לראשונה חומרים דוקומנטריים נדירים, המורכבים רובם ככולם מצילומים ביתיים שצולמו במצלמות 8 מ"מ. כאן בוואלה! תרבות הישקנו מדור חדש ובו נחשוף כל שבוע קטעים מהסרט, המציגים את סיפורה של מדינת ישראל כפי שנתפס בעדשות של צלמים חובבים.

הקטע הראשון הוא תיעוד נדיר של סט הצילומים של הסרט "תעלת בלאומילך", בבימויו של אפרים קישון. רודיקה אלקלעי, סוכנת השחקנים המיתולוגית, מעידה על כך שהתאהבה בקולנוע על סט הצילומים הזה. בעלה, השחקן מוסקו אלקלעי ז"ל, רכש מצלמת 8 מ"מ ביתית וכשראה את התרגשותה של אשתו על הסט, ביקש ממנה להתלוות אליו ולצלם מאחורי הקלעים בכל סרט בו השתתף. רודיקה, שעבדה כמלבישה על סט הצילומים של "תעלת בלאומילך", הביאה איתה את המצלמה ובכך מאפשרת לנו היום להציץ אל מאחורי הקלעים של הסרט, שהפך עם השנים לאחת מאבני הדרך החשובות בתולדות הקולנוע הישראלי.

תעלת בלאומילך מתוך "כך ראינו".
סט הצילומים של הסרט "תעלת בלאומילך" מתוך "כך ראינו"

מלבד תיעוד הצילומים, ההווי על הסט ועבודת הצוות, אלקלעי מתעדת את הכנת התפאורה של הסרט, שנחשב עד היום לאחד היקרים והמורכבים שנעשו בישראל. יצירת התפאורה, ששיחזרה את כיכר מוגרבי ורחוב אלנבי וכללה חפירת תעלת מים עד הים, עשויה להיחשב גם היום כמשימה לא קלה (בעיקר במדינה שאיכשהו תמיד מתייבשת), כך שבמונחים הפקתיים, נכון לשנת 1969, הכנת תפאורה כזו נחשבה למשימה אמיצה וכמעט בלתי אפשרית. התעלה נחפרה באדמות אולפני הרצליה, רופדה בניילון ומולאה במים.

"תעלת בלאומילך" יצא לאקרנים בשנת 1969 וזכה להצלחה כבירה ולביקורות נלהבות. הוא זכה בפרס הסרט הזר בפסטיבל הסרטים של ברצלונה, בפרס חבר השופטים בפסטיבל מונטה קרלו וכן היה מועמד לפרס גלובוס הזהב.

הפקת "כך ראינו" עדיין מחפשת סרטים נוספים. אם יש לכם סרטים ביתיים משנות השלושים והארבעים אנא צרו קשר בכתובת המייל: post@alma-films.com

ההקרנות הקרובות של "כך ראינו ייערכו בסינמטק תל אביב ב6-7.8, וב-13-14.8
בסינמטק חולון ב-7.8 וב-9.8
ובמוזיאון חיפה ב-11.8

"כך ראינו" - פרויקט מרתק ומדור חדש בוואלה! תרבות
מה דעתכם על הפרויקט? בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully