וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס ואן דר ביק יעשה הכל כדי להשתחרר מדמות הלוזר מ"דוסון קריק"

בקומדיה החדשה "הביץ' מדירה 23" ג'יימס ואן דר ביק עושה הכל כדי להשתחרר מתדמית הלוזר מ"דוסון קריק", אבל לא פוסל איחוד עם פייסי ומודה שהוא מאוהב בישראל. ראיון

עשור פלוס מינוס חלף מאז שדוסון לירי סיבך את עצמו במשולש רומנטי עם ג'ואי ופייסי ובלבל אותנו בדיאלוגים הרבה יותר מידי מתחכמים לבני טיפש-עשרה. והנה לפני שלושה חודשים, כוכב "דוסון קריק" הנצחי, ג'יימס ואן דר ביק, שב למרקע הטלוויזיה בסדרה הקומית החדשה "הביץ' מדירה 23" בה הוא חוזר לדמותו של דוסון. כלומר, בערך. ואן דר ביק מצא את הדרך ההוליוודית הכי חכמה לגאול את עצמו מהזיהוי הכמעט מוחלט עם דוסון הלוזר העגמומי, והוא מגלם בסדרה החדשה את עצמו עם המון הומור עצמי ואירוניה מתוסרטת היטב. ואן דר ביק, כפי שהוא מגלם את עצמו בסדרה הוא כוכב הוליוודי מרוכז בעצמו שחי בניו יורק לצד קלואי (קריסטן ריטר המצוינת שזכורה לטוב גם מ"שובר שורות"), ידידתו הטובה והנבזית – להלן הביץ' שמתפקדת גם כשותפה לדירה מהגיהנום של ג'ון טובת הלב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוכב הוליוודי מרוכז בעצמו. ואן דר ביק וריטר מתוך "הביץ' מדירה 23"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדומה למאט לה בלאנק שעושה זאת ב"אפיזודס" המוערכת ואפילו ג'רי סיינפלד ששיעתק את כל חייו לסיטקום האגדי, גם ואן דר ביק נקרא לדגל ונעזר בהרבה הומור עצמי מבעוד מועד. "סטנדאפיסטים עושים את זה מאז ומתמיד כחלק מהמופע שלהם וכל האנקדוטות הקומיות שלהם מסופרות בגוף ראשון", הוא מסביר בראיון שמתקיים איתו בבר המלון היוקרתי "בברלי הילטון" שבבברלי הילס, "וזה בסופו של דבר גרסה מקבילה ומעט מעוותת של איך שהם תופסים את עצמם".

איך זה כשאתה בעצם לא סטנדאפיסט אלא שחקן?

"אין ספק שבתור מי שבא ממשחק זה דבר חדש לחלוטין. אם אתה בר מזל מספיק להיות בעמדה שלשם שלך יש זיקה חזקה לתרבות הפופ של ימינו, אתה יכול להגיע למחוזות חדשים. כל המרכיבים של בניית הדמות נועדו למנוע מצב בו הצופה ירחם עליי. כי אם אתה יושב ומרגיש רע עבורי אתה לא תצחק. כך שברגע שצלחנו את המשוכה הזאת, אפשר להגיע לקיצוניות מאוד מצחיקה בעלילה. אפשר לשמור על הנרקסיסטיות של הדמות רק אם יוצאים מנקודת הנחה שהוא מוכשר, לא משנה באיזה אופן".

הפרומו ל"ביץ' מדירה 23":

האם ג'יימס ואן דר ביק האמיתי היה מסתובב עם בחורה מופרעת כמו קלואי?

"בהחלט. קירסטן היא דיירת שלי האמת, היא מתגוררת בבית הקודם שלי. אבל לחשוב על קלואי כדמות בחיים האמיתיים שלי מוציא אותי לגמרי מפוקוס. אני מרגיש כאילו איזה חור שחור עומד לשאוב אותי פנימה. הדמות שלי היא בעצם חלק נלווה של העוגן בעלילה, שזה בעצם שתי הבנות. זה מאפשר לי ללכת רחוק יותר לארץ הביזאר של ג'יימס הדמות".

מה אתה הכי אוהב בדמות שלך ששונה ממי שאתה במציאות?

"אני הכי צוחק מהסצנות בהן האדמה נשמטת מתחתיו. ג'יימס בתכנית הוא שחצן בצורה שהקהל אוהב, הוא מאוד עסוק בעצמו, כך שהרגעים המוצלחים לדעתי הם כשהבועה שלו מתנפצת".

מה קורה כשאתה עובד ומדבר על הדמות על הסט, אתה מדבר בגוף ראשון או שלישי?

"כשאני מגלם דמות, לא משנה איזו, אני ממילא מדבר בגוף ראשון עם התסריטאים. אבל הפעם זה לחלוטין מוזר, בוא נגיד שההתכתבויות באימייל הן המופרעות ביותר שאי פעם היו לי".

דוסון קריק. GettyImages
"אנשים לא מרפים", ואן דר ביק עם חבריו לקאסט ב"דוסון קריק"/GettyImages

השנים שעברו מאז ש"דוסון קריק" היתה אחת מתוכניות הטלוויזיה הפופולריות על המסך, היו די שקטות עבור ואן דר ביק, שנעלם מאור הזרקורים אליו הורגל בתור כוכב סדרת נעורים. הוא התחתן עם השחקנית התר מק'קומב והתגרש ממנה, הופיע באינספור תפקידי אורח בטלוויזיה והשתתף בקליפ "Blow" של קי$שה. אבל בישראל ואן דר ביק הופיע הרבה יותר, סביב קשריו ההדוקים עם המרכז לקבלה בתל אביב, כמו הקולגות אשטון קוצ'ר, דונה קארן ומדונה. "אני מאוד אוהב את ישראל, ביקרתי אצלכם אולי חמש פעמים אני חושב", הוא מספר בהתרגשות, "אשתי אמריקאית, אבל הכרנו כששנינו היינו שם וגם חזרנו להינשא בישראל".

אתם עדיין מעורבים במרכז הקבלה בחייכם המשותפים עם שני ילדיכם?

"קבלה היתה הדרך שלי, המסע שאני עברתי ואני עוד לא יודע מה יהיה עם ילדיי. היתה תקופה שבחנתי כל מיני דרכים אבל בסופו של דבר בחרתי ללכת עם הקבלה ולהתמיד. אני לא דובר עברית, אני יודע מילים שקשורות בתפילות אבל זה הכל. ישראל זה מקום מיוחד במינו ואני משתדל לשוב בכל הזדמנות שהיא".

הטריילר ל"דוסון קריק":

יש בתכנית אזכורים לתהילת העבר מ"דוסון קריק", יש לך עדיין מעריצות מאז?

"כן, אבל לפעמים זה גם מהסרטים 'חוקי המשיכה' ו'כוכב חדש נולד' שמעריצים זוכרים לי. אבל תמיד מפתיע אותי שלא משנה כמה שנים עברו מאז שירדה התכנית, אנשים עדיין לא מרפים בקטע רגשי".

ג'ושוע ג'קסון, שמככב כיום ב"פרינג'", הביע עניין בהופעת אורח בתוכנית החדשה. יש מצב לאיחוד?

"אני מאוד אשמח אם הוא יבוא ולמעשה כל מי ששיחק ב'דוסון קריק'. אבל אני לא רואה באמת מצב לאיחוד ברוח הסדרה, הפעמים היחידות שהרעיון לאיחוד של 'דוסון קריק' עולה הוא במסיבות עיתונאים, אנחנו לא באמת מדברים על זה בינינו".

אז אולי נראה את אחד מכוכבי העבר של "דוסון קריק" מופיע בתפקיד עצמו?

"כולם מאוד מצחיקים וזה יכול להיות כיף אדיר. אבל תנאי בסיסי הוא שחייבים הומור עצמי, כי אם אתה לא מסוגל לצחוק על עצמך, זאת עלולה להיות העבודה הכי אומללה בעולם".

"הביץ מדירה 23" תשודר החל מהיום (שבת) ב-18:15, בערוץ yes Comedy HD

מאמינים שג'יימס ואן דר ביק יכול להשתחרר מדוסון? בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully