וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרויקט 48 שעות": מערבון פוליטי שיצרה קבוצת חיילים זכה בתחרות

רוני אפרת

3.8.2012 / 16:49

יחידת הסרטה מצריפין זכתה במקום הראשון בתחרות ב"פרויקט 48 שעות" על סרטם "הקול בסדר", המבקר את מחאת האוהלים

בתחרות "פרויקט 48 שעות" שמתקיימת מדי קיץ בסינמטק תל אביב, זכתה הפעם קבוצת הב"ט, יחידת הסרטה צבאית בעלת אותו השם (הדרכה באמצעות טכנולוגיה) הפועלת בבסיס צריפין. כל היחידה קיבלה 48 שעות חופשיות מצה"ל על מנת לשקוד על הסרט, הציוד כולו נלקח מהבסיס באישור המפקדים, והעיקר: כל בעלי התפקידים בהפקה מאיישים את אותו התפקיד בשורות הצבא. סרטם הזוכה, "הקול בסדר", הוא מערבון פוליטי המבקר את מחאת האוהלים ברוטשילד, וייצג את ישראל בתחרות העולמית בלוס אנג'לס במרץ 2013.

"פרויקט 48 שעות", שנוסד בלוס אנג'לס ב-2001 והגיע לתל אביב ב-2007, מגייס מדי שנה עשרות קבוצות שנרשמות להפקת סרט קצר על פי קריטריונים מיוחדים בלא יותר מיומיים של עבודה מפרכת. התחרות מזניקה את היוצרים יחד עם ז'אנר ייחודי לכל קבוצה, ופרטים הכרחיים בסרט. השנה נתבקו לכלול את הדמויות יעל או יואב, ספר/ית, שק שינה, ומשפט: "האם זו האפשרות היחידה שלנו?".

אדוה כהן, אחת מארבעת התסריטאים הצבאיים ובמאית הסרט, חשבה דווקא על נפלאות הקיץ שעבר בשקי השינה, שכנראה היו האפשרות היחידה של המוחים. "אמנם מאד קשה להתכונן לתחרות, אבל עלה לנו הרעיון של בחור שיושב באמצע רוטשילד, אף אחד לא יודע למה, והוא מוחה, אף אחד לא יודע על מה. לאט לאט רבים מצטרפים ונסחפים אחריו בלי שהוא הופך אקטיבי, כולם נרתמים לסייע לו בלי לדעת על מה המהומה. כשקבלנו את הז'אנר, מערבון, זה התאים בול: זה גיבור שמגיע משום מקום כדי להציל את העיירה".

גם מפקדי היחידה הצבאית התלהבו מהרעיון. "גם הדרגים הגבוהים פרגנו ושמחו", מספרת כהן, "מה שבכלל לא מובן מאליו. ראש המחלקה בדרגת אלוף משנה הגיע אלינו ביום שישי, רגע לפני ההגשה ובאמצע העריכה, כדי לראות איך הולך ולפרגן לנו. מפקדי היחידה הסכימו שנשתתף בתחרות באופן לא צבאי, נתנו את תמיכתם והסכימו להשבית את פעילות היחידה ליומיים. בתחרות לא ידעו שאנחנו חיילים, כי לא ניגשנו בתור חיילים, עד לרגע הזכייה".

גם השחקן הראשי, יובל רז, הוקפץ לצילומים באמצע הלילה של היום הראשון לתחרות. "הרבה אנשים ברוטשילד חשבו שהוא באמת מוחה, ובאו אליו בטענות". את הטענות, השאלות, הפרגון והאהדה הבאים, ישמעו חברי הקבוצה במרץ 2013, בתחרות העולמית של הפרויקט, בה מגישה כל מדינה את הסרט הזוכה שלה להתמודדות הגדולה. הפעם היחידה בה זכתה ישראל בתחרות העולמית הייתה ב-2008, עם סרטו של עמית סרגוסי "אדון הזמן".

  • עוד באותו נושא:
  • 48 שעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully