וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "עלייתו של האביר האפל" ניצח את "זיכרון גורלי"

5.8.2012 / 17:52

הפרק החדש במעללי באטמן גבר על העיבוד המחודש של קלאסיקת המד"ב ונותר בצמרת שבוע שלישי ברציפות

שבוע שלישי ברציפות, "עלייתו של האביר האפל" צועד בצמרת טבלת שוברי הקופות. הפעם, הוא עשה זאת עם הכנסות בסך 36 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, שהעלו את מאזנו הכללי ל-354 מיליון דולר. מדובר מן הסתם בסכום מרשים, אבל הוא היה גבוה בהרבה לולא האפטר-שוק של זוועות קולורדו ורייטינג השיא של האולימפיאדה היו משאירים חלק ניכר מן הציבור בבית.

הפרק החדש במעללי באטמן שמר על הפסגה בזכות עצמו והודות לתחרות החלשה. מי שהיה אמור להתמודד איתו על הצמרת, העיבוד המחודש של "זיכרון גורלי", התגלה כיריב לא רציני. בסוף השבוע הראשון להפצתו אגר סרט הפעולה/מד"ב 26 מיליון דולר, וזה הספיק לו רק למקום השני.

המוצר הטרי סבל מהדיבור השלילי סביבו, שיצר את ההרגשה כי אין בו שום צורך, והוא חילול מיותר של קודש הקלאסיקה. תחושה זו נתמכה בידי הביקורות הקטלניות ולפי רישומי האולפנים, גם בידי התגובות הפושרות של הקהל.

תגובות אלה יקשו על "זיכרון גורלי" לצבור מומנטום בהמשך, ונראה שבשבוע הבא יצנחו הכנסותיו. לפיכך, כרגע מסתמן כי יתקשה להחזיר את 150 מיליון הדולר שהושקעו בו, ובכל זאת אסור להספיד אותו. העיבוד המחודש עוד יכול לקוות להושיע את עצמו מעבר לים, וזאת משתי סיבות: קודם כל, סרטי מד"ב עתירי אפקטים ודלים עלילתית שכמותו נוטים בשנים האחרונות להצליח במדינות בסדר הגודל של יפן ורוסיה יותר מאשר בארצות הברית; שנית, בטריטוריות כאלה קיימת פחות הערצה כלפי המקור, כך שיתייחסו אליו יותר בסובלנות.

נוסף ל"זיכרון גורלי", הגיע לאקרנים בסוף השבוע האחרון סרט חדש נוסף, וגם הוא לא סחף את ההמונים. במקרה זה, מדובר ב"יומנו של חנון 3". זהו הפרק הראשון בסדרה שיוצא בתקופה זו של השנה ולא במרץ, והוא בחר לעצמו קיץ מזופת לעשות זאת. בהתאם לירידה הכללית בהכנסות הוליווד ולכך שלעתים קרובות סדרות סרטים נחלשות בגלגול השלישי שלהם, הקומדיה לכל המשפחה השתחלה למקום השלישי עם 14.5 מיליון דולר בלבד – בערך רבע פחות מקודמיו. זה לא כל כך נורא, כי זה פחות או יותר היה גם תקציבו, אבל לא נופתע אם החלק הרביעי בסאגה כבר יגיע ישירות למסך הקטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully