וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תהפכו לכוכבי ריאליטי? הפנימו את העצות ממלהקת

טליה ענבר

6.8.2012 / 7:12

עונת הליהוקים בשיאה ואם נדמה לכם שיש לכם את מה שצריך כדי להפוך לכוכב ריאליטי, כדאי שתראו מה למלהקת תוכניות הז'אנר יש לומר על זה

נתחיל בחדשות הרעות: אם אתם לא מתאימים להשתתף בתוכנית ריאליטי – רוב הסיכויים שלא תמצאו את עצמכם משתתפים בתוכנית ריאליטי. החדשות הטובות הן שבעזרת מעט הגיון בריא, והרבה מודעות עצמית אתם מסוגלים לענות על השאלה הזאת בעצמכם.

אם לא תמצאו את עצמכם מתאימים לריאליטי איפשהו במהלך 500 המילים הבאות – צר לי, הזמן שבזבזתם בקריאת הטור הזה יצטרף בצער לכל הזמן המיותר שגם ככה כבר בזבזתם בחיים שלכם על רעיונות קלושים שאמורים להשיג לכם תהילת עולם ומיליון ראשון (מצד שני אודישנים יכולים לדרוש ימים ארוכים מחייכם, ולקרוא את הטור הזה ייקח לכם 3.5 דקות במזגן). תשובה טובה לשאלה האם אתם מתאימים להשתתף בריאליטי תהיה גם המפתח שלכם לאודישן ראשון מוצלח.

נסו לרגע לנטרל את התהילה ואהבת הקהל מחוויות הריאליטי – אודישן יכול להסתיים בשלושה חודשים בתוך בית שבמציאות הוא קטן יותר ממה שנראה על המסך, שם תחיו עם עוד 14 אנשים שאתם לא מכירים ושרוב הסיכויים שלא תסתדרו איתם או שסתם לא תחבבו את ריחות הגוף שלהם. מדובר בהחלטה לא פשוטה שעלולה גם לעלות לכם ביכולת לשלוט בדמות הפומבית שלכם, בחופש שלכם, בפרטיות שלכם ושל הקרובים אליכם, ובזכות לחטט באף מתי שבא לכם.

אילוסטרציה סער שיינפין ואיילה רשף. אביב חופי
לא מוכנים לדבר על זה? הישארו בבית. סער שיינפיין ואיילה רשף/אביב חופי

מעטים האנשים שיצליחו להעביר תקופה כזו מבלי שיהיו לכך השלכות שליליות על החיים שלהם מעבר לתוכנית, את מתי המעט האלו המלהקים יודעים בדרך כלל לאתר – זאת העבודה שלהם. מלהק בתוכנית כמו "האח הגדול" מעביר ביום אודישנים מרוכז בין 50 ל-100 אודישנים שכל אחד מהם אורך בין 4 ל-10 דקות. אלו פגישות ראשוניות בלבד שאחריהן יבואו סדרה של בדיקות משל הייתם מועמדים לשירות ביחידת קומנדו סודית – תחקיר עומק שאורך כמה שעות, דינמיקה קבוצתית לעיתים, פגישה עם פסיכולוג בשלבים מתקדמים יותר, ועוד כהנה וכהנה. השחקן המשמעותי בתהליך והמשוכה העיקרית שלכם היא פגישה עם עורכ/ת התוכנית. הם בעלי הקול המשמעותי ביותר מבחינתכם והאנשים שצריכים ליפול בקסמכם.

לכל האנשים האלו שתפגשו במהלך התהליך – החל מעוזרי ההפקה, דרך המלהקים, וכלה בעורך – יש מטרה אחת, והיא לייצר תוכנית טובה. או כמו שאימא שלכם אומרת – הם לא באו לפה למצוא חברים; הם אנשי מקצוע עם מטרה מול העיניים. תוכנית ריאליטי טובה מורכבת ממספר רב של מרכיבים ועבודת הליהוק היא אחד החשובים שבהם. גם במקרה הזה מסוגל האדם הסביר להבין את ההיגיון – אייטם הוא יחידת התוכן הבסיסית של תוכנית טלוויזיה. בכל פרק של תוכנית ישנו מספר משתנה של אייטמים שצריך למלא. המטרה בבניית הקאסט היא ללהק אנשים שיספקו את המספר הרב ביותר של אייטמים.

הדרך לעשות את זה היא ללהק אנשים מובחנים באישיותם, כאלו שייצרו קונפליקטים בשיטת המינוס והפלוס (דתי-חילוני, עני-עשיר וכולי), לצד דמויות פוטנציאליות לספק סיפורי אהבה ולעיתים דוגמאות למקרים מעניינים מבחינה חברתית – ליהוק ערבי, אתיופי, עיוור, גמד וכולי – תופעה שכיחה בריאליטי הישראלי. אלו הדברים שעומדים לנגד העיניים של מלהק במהלך אודישן. האם האדם שיושב מולי יהיה מספיק מעניין ופעיל במהלך הצילומים, באופן כזה שיספק תוכן שיהפוך לאייטמים מצוינים בתוכנית? האם אתם האנשים האלו? יכול להיות. הנה כמה כללים פשוטים להתנהגות באודישן שיעזרו לכם גם לענות על השאלות האלו וגם לעשות את האודישן הכי טוב שתוכלו.

גמר האח הגדול. עומר מירון
רוצים להיות קותי? תתחילו להזיע. מתוך גמר "האח הגדול"/עומר מירון

הכללים:

עשה: תהיו אמיתיים. האנשים שמולכם הם כאמור מקצוענים, אל תנסו לעבוד עליהם. אם כבר החלטתם שאתם מתאימים – תבואו משוחררים וכנים. אדישות לא תעזור כאן ולכן חשוב מאוד להביע רגשות, להיות ורבאליים ולספק כמה שיותר אינפורמציה שתעזור למלהקים להבין את הדמות שלכם.

אל תעשה: לעולם אל תגידו באודישן "אני מעדיף לא לדבר על הנושא הזה כרגע". למלהקים יש עוד 89 אנשים בחוץ שהם צריכים לראות ואם אתם לא רוצים לדבר על זה אז עדיף שתלכו הביתה. כמו כן, אל תגידו "בעקרון הדעות שלי הן די קיצוניות בכל מה שנוגע להתנחלויות, אבל בתוכנית אני לא אדבר על זה". אם אתם לא מוכנים לדבר על זה או לעשות את זה (מה שזה לא יהיה) בתוכנית – עדיף שתצפו בה מסלון ביתכם.

עשה: הביעו עמדות מובחנות. כאמור קונפליקטים הם ספקי התוכן העיקריים של התוכנית. שיטת קטלוג הדמויות לתוך משבצות נובעת בעיקר מהסיבה הזאת ("השמאלני", "הלסבית", "מלח הארץ"). סמנו לעצמכם מבעוד מועד 2-3 נושאים שמייצגים אתכם. יכול להיות שאתם צמחונים, דת"לשים, נואשים לאהבה, או שיש לכם אובססיה לניקיון. כך או כך, חשוב שתדעו לספר על מושא התשוקה שלכם 2-3 אנקדוטות מעניינות.

אל תעשה: שאלה שמאוד משתלם למלהק לשאול היא "למה באת לאודישן?". תשובה שמאוד לא ישתלם לכם לענות היא "בשביל החוויה". זוהי התשובה המעייפת שרוב האנשים יענו. עדיף לכם להיות יוצאי דופן ולהכין תשובה אחרת.

עשה: תקשיבו לשאלות ששואלים אתכם. הרבה פעמים המלהקים מנסים לכוון אתכם למשבצת הקטלוגית שהם מייעדים לכם. תזרמו איתם. לרוב הם גם ינסו לעורר את הנקודות הרגישות שלכם בכוונה. להתעצבן, לצחוק, להתרגש ועוד דברים ממשפחת הפגנת הרגשות יעזרו למלהקים להתחבר לדמות שלכם.

אל תעשה: אל תתנהגו כאילו עשיתם טובה שבאתם. זה הכי לא לעניין.

בהצלחה.

הכותבת משמשת כעורכת תוכן בתוכניות שונות וליהקה בעברה לתוכניות ריאליטי מרכזיות

רוצים להיות כוכבי ריאליטי? שתפו אותנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully