וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת על ה"רד הוט צ'ילי פפרס"

5.8.2012 / 13:27

רד הוט צ'ילי פפרז הוקמה בשנת 1983 בעיר לוס אנג'לס, אשר הפכה לנושאם המרכזי של רבים משיריה. חברי הלהקה הנוכחיים הם הסולן אנתוני קידיס, הבסיסט מייקל "פלי" בלזארי, הגיטריסט ג'וש קלינגהופר והמתופף צ'אד סמית. סגנונה המוזיקלי העיקרי של הלהקה הוא היתוך של סגנון הפאנק עם אלמנטים מההיפ הופ, הפאנק רוק והרוק הפסיכדלי. אולם, במהלך שנות פעילותה התנסתה הלהקה במספר סגנונות מוזיקליים אחרים, ביניהם: רוק אלטרנטיבי, ראפ רוק, האבי מטאל, פופ רוק, ופאנק מטאל.

רד הוט צ'ילי פפרז.
רד הוט צ'ילי פפרז

ב-27 שנות פעילותה, הוציאה הלהקה 10 אלבומי אולפן, שהמוקדמים מביניהם לא נחלו הצלחה רבה. הרכב הלהקה השתנה מספר פעמים במהלך שנות ה-80, אך הסולן אנתוני קידיס והבסיסט פלי נותרו בהרכב הלהקה מאז הקמתה. הילל סלובק, הגיטריסט המקורי בהרכב נפטר בשנת 1988 ממנת יתר של הרואין, מה שהוביל לפרישתו של ג'ק איירונס, המתופף.

בעקבות הפרישה, הצטרפו ללהקה בשנת 1989 ג'ון פרושיאנטה וצ'אד סמית. אלבומם הבא - "Mother's Milk", נחל הצלחה רבה, והיה לאלבומם הראשון שהופיע במצעד המוזיקה של מגזין "בילבורד". אלבומם החמישי "Blood Sugar Sex Magik", היה לקרש קפיצה משמעותי בשביל הלהקה. הוא נמכר (נכון ל-2011) בכ-15 מיליון עותקים, והעניק לה הצלחה מסחרית במיינסטרים בארצות הברית. בעקבות חוסר הנוחות אשר גרמה לו ההצלחה, החליט ג'ון פרושיאנטה לעזוב את הלהקה במהלך מסע הופעות בשנת 1992, והידרדר להתמכרות להרואין.

לאחר עזיבתו של פרושיאנטה, הצטרף להרכב דייב נבארו - הגיטריסט של להקת ג'יינז אדיקשן - להקלטת אלבומם הבא "One Hot Minute". על אף שהצליח במידה מסוימת, הוא לא השתווה להצלחה של אלבומם הקודם, ונמכר בכמחצית מהמכירות שלו. זמן לא רב לאחר צאת האלבום, עזב נבארו את הלהקה בעקבות סכסוכים פנימיים בהרכב. פרושיאנטה, שעבר השתקמות וגמילה מסמים, התבקש ב-1998 בידי פלי לחזור ללהקה, והוא נענה בחיוב. הלהקה חזרה לאולפן ההקלטות להקלטת אלבומם הבא - "Californication", שיצא בשנת 1999. האלבום היה לאלבומם המצליח ביותר אי פעם, ונמכר בכ-15 מיליון עותקים ברחבי העולם. הלהקה המשיכה בהקלטות וכשלוש שנים לאחר מכן יצא אלבומם "By The Way", שהמשיך את הצלחתה המסחרית. לאחר צאת האלבום, יצאה הלהקה לסיבוב הופעות בינלאומי, במהלכו הוציאו את אלבום האוסף הראשון שלה. לאחר סיבוב ההופעות, הלהקה הוציאה לאור את האלבום הכפול "Stadium Arcadium" בשנת 2006, שהיה לאלבומם הראשון להיות במקום הראשון במצעד האלבומים בארצות הברית.

בהמשך דרכה של הלהקה, הגיטריסט ג'ון פרושיאנטה הוחלף בג'וש קלינגהופר שהיה גיטריסט המשנה של רד הוט עד עזיבת ג'ון. בראיון אמר ג'ון כי הפעם, בניגוד לעבר, הוא לא עוזב עקב חוסר נעימות. בנוסף, חברי הלהקה שלמים עם ההחלטה. לאחר מכן הלהקה הפסיקה להופיע באופן זמני, כדי להקליט את אלבומה החדש שיצא ב-29 באוגוסט בשם I'm With You וב-18 ביולי יצא סינגל בשם "The Adventures of Raindance Maggie".

באפריל 2012, רד הוט צ'ילי פפרז נכנסו להיכל התהילה של הרוק נ רול.

הלהקה הודיעה כי ב-10 בספטמבר 2012, תופיע בישראל, בפארק הירקון. זוהי הפעם הראשונה שהרד הוט צ'ילי פפרז יופיעו בישראל. רוצים לזכות בכרטיסים? הכנסו לכאן

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully