וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמש מצלמות שבורות" ו"הדירה" זכו בפסטיבל טרוורס סיטי

5.8.2012 / 15:37

שני סרטי התעודה תוצרת הארץ קטפו היום פרסים מרכזיים בפסטיבל, שנוסד בידי הבמאי מייקל מור

הישג מצוין נוסף לקולנוע הישראלי: "חמש מצלמות שבורות" של גיא דוידי ועימאד בורנאט ו"הדירה" של ארנון גולדפינגר, גם כך שניים מהסרטים החמים בזירת הדוקו העולמית בשנה האחרונה, קטפו היום (ראשון) פרסים בפסטיבל טרוורס סיטי. אירוע הקולנוע, המתקיים במישיגן, נוסד בידי היוצר המקומי מייקל מור ("באולינג לקולומביין"), המשמש כנשיאו.

"חמש מצלמות שבורות", המתעד את ניסיונו של בורנאט לתעד את המאבק בבילעין על אף שמצלמותיו נשברות שוב ושוב, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר. "הדירה", המתאר כיצד גולדפינגר מגלה בעקבות מותה של סבתו סודות המשליכים על משפחתו ועל קשרי ישראל-גרמניה בכלל, קיבל את פרס חבר השופטים. שני הסרטים מומנו במסגרת הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה בראשותה של דורית ענבר, וגם לה זהו הישג.

"חמש מצלמות שבורות": הטריילר

בנאום בטקס חלוקת הפרסים, אמר מור דברים שמבהירים עוד יותר את גודל ההישג של שני הסרטים – לדבריו, "התפריט האמנותי של הפסטיבל היה השנה גדול וטוב מאי פעם, והיה קשה להפליא לבחור את הזוכים".

סרט נוסף, והפעם עלילתי, שבלט בטקס חלוקת הפרסים, הוא "מרגרט". הדרמה של קנת לונגרן, בכיכובה של אנה פקווין, הפכה לבת ערובה בידי אולפני פוקס, שדחו אותה שוב ושוב, ערכו אותה מחדש ובסופו של דבר בעצם גנזו אותה. רק הודות להפצתה בפורמט ביתי ולהקרנותיה בפסטיבלים היא הצליחה לזכות בתשומת לב ולקבל את הערכת המבקרים, וגם בטרוורס סיטי כיבדו אותה בפרס מיוחד ובכך ביססו עוד יותר את מעמדה כאחת מאותן יצירות מקוללות, שצריך להתאמץ כדי לראותן וכדאי לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully