וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנימיקס" 2012: האירועים המומלצים בפסטיבל האנימציה והקומיקס

אמיתי סנדי

6.8.2012 / 7:24

אמיתי סנדי הקומיקסאי הוותיק ממליץ על האירועים הכי שווים בפסטיבל אנימיקס 2012, גם למי שכבר מבוגר מדי לספיידרמן

ביום רביעי ייפתח בפעם ה-12 הפסטיבל הכי חמוד ושמח, פסטיבל הקומיקס, האנימציה והקריקטורה, "אנימיקס 2012", אז הנה כמה המלצות לאירועים ויצירות שיעניינו גם את מי שמרגישים קצת גדולים מדי בשביל ספיידרמן.

ליזה דונלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשי, ציני, נוקב. לא בלי חמלה. קומיקס של ליזה דונלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורחת הפסטיבל מארצות הברית היא השנה ליזה דונלי - קריקטוריסטית קבועה וותיקה במגזין הניו יורקר. דונלי תציג בהרצאתה מבחר מעבודותיה ותסביר כיצד היא משתמשת בהומור כדי לבחון את תקפותם של ערכים חברתיים – המבט שלה נשי, ציני ונוקב, אבל לא נעדר חמלה. ההרצאה שלה מצחיקה מאוד, אבל גם מעוררת מחשבה ונותנת קצת תקווה לשינוי בעולמנו האכזר. הרצאה באנגלית לא מסובכת מידי, שווה את המאמץ, בחיי!

חמישי, 9.8, 21:00, אולם 4, 37 ש"ח

פנורמה סינית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפני שהם כובשים את כל העולם. פנורמה סינית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעצמת הענק העולה ממזרח תכף משתלטת על העולם – האם אתם כבר דואגים שילדיכם ילמדו סינית? לא? חסרי אחריות שכמותכם.

אורח הפסטיבל מסין הוא ליווי וואנג מזכ"ל ארגון האנימציה אסיה/פסיפיק מבייג'ין, והוא מנהל כמה פסטיבלי אנימציה ברחבי סין. הוא מספר שברחבי סין יש כבר 2,500 בתי ספר לאנימציה. בתוכניתו יציג יצירות ישנות וחדשות מהשנים האחרונות, מסקרנות ומפתיעות, מארץ בעלת תרבות שונה מאוד מהמוכרת לנו.

רביעי 8.8, 17:30, אולם 5, 37 ש"ח
חמישי 9.8 16:30, אולם 4, 37 ש"ח

דרינק אנד דרואו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלכוהול וקומיקס תמיד היו חברים טובים. דרינק אנד דרואו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה אמני קומיקס מטורללים בנפשם ישתלטו על פאב הפורטר אנד סנז שמול הסינמטק ברחוב הארבעה (חמישים ברזי בירה!), יגמעו בירה ללא הגבלה, יציירו ללא הגבלה, יקבלו הצעות מהלוגמים שסביבם, ישתפו את כולם בתהליך היצירה, וישתטו עד שישתטחו. זאב אנגלמאיר, רחלי רוטנר (עורכת וואלה! ZONE) ואמיתי סנדי (זה אני) יקיימו אינטראקציות אמן-קהל בלתי אמצעיות, ויהיה אפשר לקחת גם מזכרות הביתה. אמנית אורחת מפתיעה כנראה תצטרף, או שלא.

יום רביעי 8.8, 23:00, פורטר אנד סנז, רח' הארבעה 14, הכניסה חופשית

בלוגי הקומיקס הישראלים יוצאים לאור על נייר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גאוני הרשת משתמשים בניירות אמיתיים. "מתוק ומרושע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה מהגאונים שמשחררים את קומיקסיהם לחופשי ברשת יעשו את המעבר מהווירטואליה לנייר, ולכם תהיה הזדמנות להחזיק את יצירותיהם באופן גשמי וגם לפגוש בלייב ולהעריץ את היוצרים ההמומים: מתן בלומנבלט מוציא לאור על נייר את קומיקסי בלוג הנונסנס המעט גיקי אך הקורע "הו לא!". עידו הירשברג, אותו גאון וירטואוז אומלל שמפרסם טור קומיקס עצוב-מצחיק גם בוואלה! ZONE, יוציא חוברת מודפסת בשם "משחקי חברה", ורחלי רוטנר, עורכת וואלה! ZONE, מוציאה חוברת קומיקס תחת השם שמסביר כבר הכל: "מתוק ומרושע – איך התאהבתי באריאל וייסמן".

רחבת הסינמטק, רביעי, חמישי 17:30-23:00, מוצ"ש 20:00-23:00

7X7 שביעיות באוויר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מ-ע-כ-ש-י-ו! שביעיות באוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפסטיבל מאמצים השנה את פורמט פצ'ה קוצ'ה המצליח, שבו בערב אחד נחשף הקהל לכמה אמנים שונים המציגים שלל נושאים מרתקים בצורה מתומצתת ומרוכזת בלי לאכול לכם את הראש יותר מדי. שבעה אמנים, שבע דקות לכל אמן: שלמה כהן על קריקטורה פוליטית שהופכת לאנימציה, מישל קישקה על הרומן הגרפי החדש שלו "דור שני", אסף חנוכה על פרוייקט אנימציה חדש, אורי פינק על התקלויות עם הממסד, אילנה זפרן על טור הקומיקס הלסבי רישומון בעכבר העיר, עמוס אלנבוגן על קריקטורות עסיסיות ועבדכם על הומור פרובוקטיבי.

שבת 11.8, 21:00, אולם 4, 37 ש"ח

סרט אנימציה מומלץ – המהגרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החלום האמריקאי דרך עיני מהגרים. מתוך "המהגרים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוכנית האנימציה נרחבת ומגוונת מאוד, אבל יש סרט אנימציה אחד שאני ממליץ עליו למרות שהוא מ-2008, סרטו של האנימטור ההונגרי גאבור קסופו "המהגרים". מהגרים מכל העולם: וולדיסלב הרוסי, ג'וסקה ההונגרי, פלאקו ממקסיקו, משפחת צ'י מסין, נזים המדען הפקיסטני וספליטס הסרסור נקלעים כולם לבית דירות אמריקאי אחד ומנסים להגשים את החלום האמריקאי, או איזשהו חלום בכל מקרה. פרוע, מטופש, סקסי וציני.

עמק הספרים המוזרים – הרצאה של אנגלמאייר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיבושים, עילגות וסטיות - כל מה שטוב. מתוך עבודתו של זאב אנגלמאייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעבודות האיור והקומיקס שלו עושה זאב אנגלמאייר שימוש באוסף הספרים והמגזינים העצום והביזארי שלו. בהרצאה הזאת הוא יספר על המכנה המשותף שלהם – שיבושים, עילגות, סטיות תקן וכל מה שנחגג בעידן שלפני הפוליטיקלי קורקט. הדגמות ושעשועים לרוב.

ההרצאה מיועדת לקהל בוגר וחושני – יש מבחן בכניסה.
חמישי 9.8, 22:00, אוהל הסדנאות, 37 ¤.

נ.ב. בכמה מהפאבים ובתי האוכל שברחוב הארבעה יהיו הנחות והטבות לבאי הפסטיבל – לכל מי שיציג תוכנייה או כרטיס לסרט/הרצאה. עופו על זה.

אמיתי סנדי הוא מאייר ויוצר קומיקס, מרצה במכללת ספיר ומתאם דוכני היוצרים בפסטיבל הקומיקס

  • עוד באותו נושא:
  • אנימיקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully