וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 38: געגועים גדולים וקטע נדיר של אליוט סמית

8.8.2012 / 1:32

מחווה ליוצר הנפלא שהיה צריך לחגוג 43 השבוע, קאמבק של גיבור אינדי, הסולו של סולן אינטרפול וכוכבת "מד מן" מפתיעה אצל הג'יזס אנד מארי צ'יין. טור הרוק

"Biffy Clyro – "Stingin' Belle

אם אלבום דיגיטלי יכול היה להישחק כמו תקליט או דיסק, אז האייפוד שלי כבר מזמן לא יכול היה לנגן את "Only Revolutions", האלבום האחרון של ביפי קלירו הסקוטים, שנטחן אצלי מסיבית מאז צאתו ב-2009. בשבוע שעבר נרשם (מבחינתי) עוד ציון דרך בדברי ימי המוזיקה של 2012, כשסיימון ניל ושני חבריו הוציאו סינגל ראשון מתוך אלבום חדש, וכפול, בשם "Opposites", שייצא השנה. אלבום כפול זה אתגר שנדיר שעומדים בו, אבל השיר הזה הוא פצצה מתקתקת. והמבטא, נו, המבטא.

"Desaparecidos – “Marikkkopa

קאמבק משמח מספר 2 של השבוע הוא זה של דספרסידוס, הרכב הפוסט-הארדקור של קונור אוברסט, aka ברייט אייז, שהוציאו אלבום רק אלבום אחד, ב-2002. עכשיו הם חוזרים להופיע יחד ולכבוד האירוע הוציאו שני שירים חדשים, שניהם בדי.אן.איי של הלהקה. וכמו במקרה של ביפי, גם ברייט אייז צריך לעשות משהו ממש ממש גרוע כדי שאתנער ממנו. הנה “Marikkkopa”.

"Bob Mould – “The Descent

ועוד קאמבק אחד, מרגש אף יותר, הוא זה של גיבור האינדי, סולן הוסקר דו ושוגר לשעבר בוב מולד, שחוגג את ההכרה המחודשת בו ואת האהבה הגדולה שהוא זוכה לה עם "Silver Age", אלבום חדש שייצא בספטמבר. זה השיר הראשון מתוכו והוא מבריק, נותן בראש וכל כך בוב מולדי.

"Stagnant Pools – "Temporary Room

בבלוג האחרון כיכבו פה ג'ף דה בראדרהוד, שני אחים מנאשוויל שבעזרת מערכת תופים וגיטרה בודדת יצרו אלבום ממש לא רע שמאוד ידבר למי שמתגעגע לוויזר המוקדמים. והנה, שבוע בודד חלף וכבר נכנסים למעגל התחרויות עוד שני אחים, הפעם מבלומינגטון, אינדיאנה, שקוראים לעצמםStagnant Pools ואת הגיטרה והתופים שלהם מנצלים לטובת רוקנרול קצת יותר עגמומיקו. בריאן ודגלאס אינס, שמגרדים את ה-20 מלמעלה, מסמנים את עצמם בתור שם שצריך לשים אליו לב עם הפוסט-פאנק השוגייזי שלהם, ומבחינתי תופסים כרגע את המקום השני בקטגוריית "רוקנרול זוגות – גברים", אחרי ג'פנדרוידס ולפני ג'ף. אלבום הבכורה שלהם, "Temporary Room", יצא השבוע, הנה הוא כולו להאזנה.

"Paul Banks – “The Base

מהאזנה להאזנה אני יותר אוהב את השיר הקצת מורכב הזה של פול בנקס, בדיי ג'וב שלו כמובן הסולן של אינטרפול. אחרי שהוציא אלבום סולו ראשון תחת השם ג'וליאן פלנטי, עכשיו בנקס כבר לא מתבייש להשתמש בשם האמיתי שלו ובאוקטובר יגיע "Banks". יש למה לחכות. תקשיבו ותורידו כאן.

"Dum Dum Girls – “Lord Knows

בלדה מעולה של להקת הבנות, מתוך האי.פי החדש שלהן, "End of Daze", שייצא בסוף ספטמבר. ודי די היא סולנית רוק בוערת. תקשיבו ותורידו כאן.

"Grizzly Bear – “Yet Again

גריזלי בר הברוקלינאים יוציאו בספטמבר את אלבומם הרביעי, "Shields", וזה השיר השני שהם משחררים ממנו. יפה.

אליוט סמית - (Alameda” (Alternate Version"

געגועים גדולים לאליוט סמית, שהשבוע צריך היה לחגוג את יום הולדתו ה-43. זה כבר לא יקרה. הלייבל שלו לשעבר kill rock stars עושה כבוד וצפוי להוציא החודש לא מעט קטעים נדירים של סמית, הראשון שבהם הוא הגרסה הזאת (שיש לה פזמון שונה) לשיר שלקוח מאלבומו "Either/Or".

"Wavves – “Hippies Is Punks

אני חושב שאם אליוט סמית היה פאנק, הוא היה נשמע קצת כמו ווייבז הסן דייגואים. הנה הסינגל החדש והמדבק שלהם.

"Chelsea Light Moving – "Empires of Time" / "Frank O' Hara Hit

ת'רסטון מור ממשיך את אווירת הסוניק יות' עם עוד שני שירים חדשים של ההרכב החדש שלו.

"Passion Pit - "Constant Conversations

קליפ יפה לשיר יפה מתוך האלבום החדש של פאשן פיט, "Gossamer".

"Lower Dens – "'Candy

וקליפ יפה גם לשיר מתוך האחרון של ההרכב מבולטימור, "Nootropics".

ברוס ספרינגסטין - "Drive All Night"

כי אין כזה דבר יותר מדי ספרינגסטין. וכי זו אחת התקופות היפות בהסטוריה שלו. סיכום האירועים האחרונים: פרופיל מרתק עליו ב"ניו יורקר", ההופעה הארוכה ביותר בקריירה שלו, בשבוע שעבר בהלסינקי (4 שעות ו-6 דקות), תאריכים נוספים בסיבוב של "Wrecking Ball" ובונוס בדמות הביצוע הנדיר הזה לשיר מתוך "The River", שצולם לאחרונה בשבדיה, ושהבוס העלה לאתר שלו.

פצצה מהעבר

התחלתי בסקוטלנד ואסיים בסקוטלנד, אבל הפעם זו לא סתם פצצה מהעבר, אלא פצצה מהעבר מחוזקת בפצצה מהווה. האירוע: הופעה של הג'יזס ומארי צ'יין המאוחדים בטורונטו בשישי האחרון. הטוויסט: האחים ריד מעלים לבמה את ג'סיקה פארה, הלא היא מייגן מ"מד מן", כדי שתתרום מקולה הנאה, שאליו כבר נחשפנו ב"Zou bisous bisous", בשני קטעים. נותר רק להתפלל שנורא יבוא לה לראות את תל אביב בדיוק שה.א.מ.צ' יופיעו כאן באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully