וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

The Rapture: "מסרבים להאמין שאנחנו עונים להגדרה היפסטרים"

8.8.2012 / 16:36

רגע לפני שהם מגיעים לתקלוט בארץ, סולן הראפצ'ר מסרב להאמין שהם הלהקה שהכי מגניב לאהוב כרגע ומסביר למה המונח אינדי דאנס יצא מפרופורציה - ראיון

שיחה עם חברי להקת הראפצ'ר אינה משתווה לראיון סטנדרטי עם להקת רוק אמריקאית. במקום להלל מפרטי גיטרה, מספרים החבורה על כמה היו שמחים אם מפיק ההאוס האמריקאי דניס פרר היה עורך להם רימיקס; במקום לדון בחשיבותם האגדתית של להקות כמו הקלאש וסקס פיסטולס הם מודים שהתרגשו לחזות לראשונה בחייהם בתיקלוט של קרל קרייג - ככה זה כנראה כשאתה במסע הסברה חובק עולם להטמעת המונח "אינדי-דאנס".

למרות שכיום אי אפשר שלא לראות את הראפצ'ר כעוד להקה המהווה חלק מגל אינפלציית להקות הפוסט-Pאנק / אינדי דאנס ששנות האלפיים המטירו עלינו, חשוב לזכור כי מדובר באחת הלהקות הראשונות של גל שיטפון זה, כזו שגם תרמה רבות לביסוס מעמדו של הלייבל והקולקטיב DFA כמכת ההיפסטרים העולמית.

"אני מסרב להאמין שאנחנו עונים כראוי להגדרה היפסטרים. כי פשוט אין סיכוי בעולם שאנחנו הלהקה שהכי מגניב לאהוב כרגע", מתוודה גבריאל אנדרוזי סולן הלהקה אשר יגיע יחד עם ויטו רקפורטה המתופף לדיג'יי סט בליין הפאג במועדון הזיזי בתל אביב ביום שישי הקרוב. העובדה כי השניים מגיעים לתקלוט ולא להופעה חיה אולי תעורר הרמת גבות, אך מי שנמנה על מעריצי הלהקה וודאי לא יופתע מהמאורע. מלבד ארבעה אלבומי אולפן, שנכללים בכל רשימת אלבומי אינדי רוק הכרחיים של העשור הנוכחי והקודם, חברי הלהקה זוכים לכבוד והערכה אדירה גם בתעשיית המוזיקה האלקטרונית. מלבד הופעות תקלוט במגוון פסטיבלים ומועדונים נחשבים, הלהקה עשתה היסטוריה של ממש כשזכתה להיות הלהקה הראשונה להתארח בתוכנית הרדיו המיתולוגית "Essential Mix" של ה-BBC - תו הכשר להיותם די ג'ייז מן המעלה הראשונה.

אז מניין חיידק התקלוט?

"למרות שמאז ומתמיד אספתי מוזיקה ובפרט מוזיקת מועדונים, אני מניח שהתחלנו לקחת את הנושא ברצינות כשיצאנו לסיבוב ההופעות הראשון שלנו באירופה. כשגילינו שהסינגל 'house of jealous lovers' זכה לתמיכה אוהדת כל כך במועדונים. יצא שרוב סיבוב ההופעות שלנו התמקד במועדונים יותר מאשר באולמות. הופענו בערבים של הלייבל Gomma, אצל Optimo וב"טראש" המועדון של ארול אלקן ואיפשהו בין שלושת אלה הכל התחבר לנו והברק היכה".

ומלבד אלו, את מי הייתם מגדירים כמקורות ההשפעה שלכם בתקלוט?

"נראה לי שיש כבר יותר מדי כאלה. בהתחלה זה היה מרקוס למבקין (Shit Robot: י.א) שהיה השראה אדירה עבורנו ועבור ג'יימס מרפי, ובגלל זה גם צירפנו אותו כמחמם בסיבוב ההופעות שלנו. מלבדו הייתי מציין גם את טרבור ג'קסון ומוריס פולטון שהם מעוררי השראה והתפעלות אדירה לא פחות".

אז איך נשמע תקלוט של הראפצ'ר?

"תענוג גדול! אפשר לומר שאנחנו נאמנים בתקלוט שלנו גם לחובבי הרוק וגם לחיות מסיבות. מגוון התקליטנים שהשפיעו עלינו כמו גם המוזיקה שאנחנו אוהבים הם שילוב של אולד-סקול היפ הופ, דיסקו, אלקטרו ודברים עכשווים שמשלבים את כל אלה".

תקלוט בפארדייז גארג' או הקלטות ב-Abbey Road?

"ברור שהיינו מאוד שמחים לתקלט בגארג', זה מועדון מיתולוגי שמאוד חשוב לנו לעורר לגביו מודעות בעיקר בתקשורת האמריקאית שפחות מודעת אליו, אבל נראה לי שאם זה היה מועמד להצבעה דמוקרטית של כל חברי הלהקה Abbey Road היה זוכה לרוב הקולות".

ומה הסיפור עם המונח "אינדי דאנס"?

"כמו כל ציטוט מגזין בהיסטוריה האנושית, גם זה קצת יצא מפרופורציה. בראיון למיקסמאג סיפרנו שקצת ביאס אותנו שמוזיקלית מקטלגים אותנו ואת שאר החברים שלנו לא נכון. זו לא בהכרח שאלה של שם הז'אנר או הדרך המגניבה ביותר לתאר אותו במילים. פשוט לא נראה לי ש-DFA צריך להיות באותו מדף עם אלבומים של הכמיקל ברדרז או פרודג'י ושלא תבין לא נכון, אין בזה שום דבר רע, אנחנו מעריצים גדולים שלהם".

חמישה קטעים שלא יוצאים מתיק התקליטים של הראפצ'ר:

  • עוד באותו נושא:
  • The Rapture
  • פאג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully