וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוואה יוצאת הדופן של אדם יאוך מהביסטי בויז

11.8.2012 / 10:50

השבוע התפרסמה צוואתו של המוזיקאי, שהלך לעולמו במאי האחרון ובה נכתב מפורשות שאין לעשות כל שימוש ביצירתו של יאוך או בדמותו בפרסומות

צוואתו של אדם יאוך מהביסטי בויז הוגשה בתחילת השבוע לנציגת בית המשפט בניו יורק על מנת להוציא אותה לפועל. בצוואה הותיר אחריו יאוך הוראות ברורות לגבי עתידה של המוזיקה שעשה בחייו. בצעד יוצא דופן אסר המוזיקאי שהלך לעולמו במאי האחרון כשהוא בן 47, כל שימוש בדמותו ובמוזיקה שלו לצרכי פרסום. את רוב הונו, כ6.4 מיליון דולר השאיר יאוך לאלמנתו דצ'ן ולבתם בת ה-13. אלמנתו של יאוך היא גם זו שתנהל כעת את עיזבונו היצירתי של יאוך, עם המגבלות שהוזכרו לעיל. עותק של הצוואה הגיע לידי מערכת המגזין "רולינג סטון" שפירסם כי התוספת לגבי השימוש במוזיקה של יאוך לצרכי פרסום הוספה בכתב ידו.

יאוך, שכונה MCA, היה חלק ממהפכת ההיפ הופ של הביסטי בויז יחד עם אד רוק ומייק די. השלושה פרצו בשנות ה-80 ושינו את עולם המוזיקה בזכות שורה של אלבומים מבריקים וחדשניים, קליפים יוצאי דופן שביים ועוד. ההרכב אף נכנס השנה להיכל התהילה של הרוק, אך יאוך לא לקח חלק במעמד בשל מצבו הבריאותי. בנוסף, היה יאוך בעלים של חברה להפצת סרטים עצמאיים, בהם גם סרטים ישראליים כמו "שתיקת הארכיון" של יעל חרסונסקי.

יאוך אובחן כחולה בסרטן לפני כשנתיים. הדבר הביא לביטול סיבוב הופעות מתוכנן של הביסטי בויז ולדחיית הוצאת אלבום אולפן חדש שלהם. יאוך הודיע בשלב מסוים כי מצבו טוב יותר והאלבום, "Hot Sauce Committee", אכן יצא בסופו של דבר וזכה לשבחי הביקורות.


אדם יאוך: הרגעים הגדולים של הגאון מהביסטי בויז - פרידה
עולם המוזיקה נפרד מאדם יאוך: "חלוץ אמנותי אמיתי"
מה דעתכם על הבחירה של אדם יאוך? דברו איתנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully