וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינמטק הפריזאי יצדיע לאורי זוהר

13.8.2012 / 17:23

המקדש הקולנועי של עיר האורות יערוך מחווה מקיפה לאיש הקולנוע הישראלי, ויקרין את "מציצים", "לול" והקלאסיקות האחרות שלו

בעת שמיטב הסרטים הישראלים הטריים חורשים את הגלובוס, עולם הקולנוע מוצא גם זמן להוקיר את הקלאסיקות המקומיות. בהתאם לזאת, לוואלה! תרבות נודע כי הסינמטק הפריזאי יקיים בסתיו הקרוב מחווה מקיפה לאורי זוהר.

האירוע, שייערך בתמיכת שגרירות ישראל בצרפת, יתקיים בין 10 ל-21 באוקטובר, ויציג במסגרתו את מירב היצירות הגדולות של זוהר – "שלושה ימים וילד", שכבר קיבל כבוד בזמן אמת מן הצרפתים וזכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל קאן; "חור בלבנה", שנעשה בהשפעת הגל החדש ולכן הקרנתו בפריז היא סגירת מעגל; וכמובן גם "מציצים", "כל ממזר מלך", "לול" ועוד.

במסגרת המחווה תתקיים גם הרצאה של החוקר אריאל שוויצר, שכתב לכבודה מאמר נרחב על יצירתו של חתן השמחה. כמו כן, יוקרן "חתונה בירושלים", סרטו התיעודי הקצר והיפה של רנן שור על נישואי בנו של זוהר עם בתו של אריק איינשטיין, ו"שחקן ספסל", סרט הסטודנטים הטרי של גיל וינשטיין, המצדיע ל"עיניים גדולות", מן הסרטים האהובים של הקולנוען.

יש לציין כי הסינמטק הפריזאי הוא אחד מן המקדשים הוותיקים והגדולים של הקולנוע העולמי, ורבות מן ההתפתחויות התיאורטיות והאמנותיות שצמחו בו תופסות עד היום. לכן, המחווה בו לזוהר אינה עניין של מה בכך, אלא כבוד לו ולתרבות הישראלית כולה.

איזה סרט של אורי זוהר אתם הכי אוהבים? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • אורי זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully