וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נבלות" יוצג בפסטיבל טורונטו

14.8.2012 / 7:55

סרטו של דרור סבו, גרסה קולנועית לסדרה על פי ספרו של יורם קניוק, מצטרף לרשימת הסרטים תוצרת הארץ שיוקרנו באירוע הקולנוע היוקרתי

סרט ישראלי נוסף בפסטיבל טורונטו: לאחר שכבר פורסם כי "זייתון", "שומרי הסף", "מדינה 194" ו"איגור מסע העגורים" תוצרת הארץ ישתתפו באירוע, לוואלה! תרבות נודע כי גם "נבלות" פרי עטו של דרור סבו יוצג בו.

הסרט הוא גרסה קולנועית לסדרת הטלוויזיה, שהוצגה לפני כשנה וחצי ב-HOT בהפקת לי ירדני ואבירם בוכריס מחברת MY-TV. כמוה, הוא מתבסס על הרומן של יורם קניוק, שגיבוריו הם שני קשישים (יהורם גאון ויוסי פולק), לוחמי פלמ"ח בעברם, המחליטים לקחת את החוק בידיים ויוצאים לנקות את ישראל מן החלאות הצעירות שבה. עוד מככבים עוז זהבי, מיכאל מושונוב ונועה ברקאי.

זהו סרטו העלילתי הארוך השני של סבו – הראשון היה "נו אקזיט" (2006), גם כן גרסה קולנועית לסדרת טלוויזיה, שבמקרה זה עסקה בעולם הריאליטי. אף בזמנו זכה הבמאי להערכה מכיוון בינלאומי – השחקנית דברה וינגר, שכיהנה כיו"ר חבר השופטים בתחרות העלילתית של פסטיבל ירושלים בשעה שהסרט התחרה בה, התלהבה ממנו עד מאוד והתעקשה על כך שיחולל סנסציה ויקבל את הפרס הראשון על חשבון הפייבוריטים, "אדמה משוגעת" ו"אביבה אהובתי".

"נבלות": הגרסה הטלוויזיונית

הפסטיבל, שיתקיים בין ה-6 ל-16 בספטמבר הקרוב, ביסס את מעמדו בשנים האחרונות כאירוע הקולנועי החשוב בצפון-אמריקה, ואחד מן היוקרתיים בעולם בכלל. השנה יוקרנו בו שלל סרטים מסקרנים שינסו להתחיל שם את המירוץ שלהם לאוסקר. בין השאר, מדובר ב"המאסטר" של פול תומס אנדרסון, "To The Wonder" של טרנס מאליק, "אנה קרנינה" של ג'ו רייט, "ארגו" של בן אפלק, "קלאוד אטלס" של האחים וואשובסקי ועוד ועוד.

נקודות מקומיות נוספות באירוע יהיו שני סרטים דוברי אנגלית בהפקה אמריקאית, שביימו במאים שנולדו וגדלו בישראל. הכוונה היא ל-"A Late Quartet" של ירון זילברמן בכיכובם של פיליפ סימור הופמן וכריסטופר ווקן וגם מארק איווניר ולירז צ'רכי, וכן ל-"The Iceman" של אריאל וורמן. כמו כן, "לופר" המדובר שביים ריאן ג'ונסון בכיכובם של ברוס וויליס וג'וזף גורדון-לוויט, הופק בידי הישראלי-אמריקאי רם ברגמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully