וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית ריאליטי חדשה מציעה כרטיס לכיוון אחד – למאדים

13.8.2012 / 18:39

סטארט-אפ הולנדי הצהיר כי בכוונתו לשלוח ארבעה אסטרונאוטים לכוכב המרוחק עד 2023 ולתעד את שהותם שם בתוכנית טלוויזיה. הוא אף גייס זוכה נובל כדי להוכיח שזה לא מופרך

הולנד, מולדתו של מפלצת הריאליטי "האח הגדול", לוקחת עכשיו את הז'אנר צעד קדימה – אל מחוץ לאטמוספירה. סטארט-אפ הולנדי מנסה לרכב על ההצלחה הכבירה של מדעני נאס"א בהנחתת רכב החלל "קיוריוסיטי" על המאדים ולהביס את המדענים במגרש שלהם על ידי שליחת בני אדם למאדים – ולצלם את כל זה כתוכנית ריאליטי, כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. מלבד המופרכות שבדבר, מה הקאץ'? מדובר בכרטיס טיסה חד-כיווני.

האנשים מאחורי הסטארט-אפ, המכונה "מאדים 1", מתעקשים שלא מדובר בהלצה וכי הם רציניים בכוונתם להטיס ארבעה אסטרונאוטים למאדים ב-2023. מדובר ביעד המקדים בשבע שנים את התאריך שקבעה תוכנית החלל האמריקאית. ההולנדים מתכוונים להתחיל בליהוק המתנדבים כבר בשנה הקרובה ומתכננים להקים מושבה של לפחות 20 בני אדם על הכוכב בעשר השנים שיחלפו לאחר הנחיתה המתוכננת.

המומחים אולי ספקניים אך "מאדים 1" זכו לגיבוי מפתיע דוקא מצד זוכה פרס נובל לפיזיקה לשנת 1999, ההולנדי חררדוס ט'הופט. "התגובה הראשונה שלי היתה: 'זה לעולם לא יעבוד'", סיפר ט'הופט, "אבל חקירה לעומק של הפרויקט שכנעה אותי. אני באמת מאמין שזה אפשרי" אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

העובדה כי מדענים הצליחו לשלוח רכבי חלל לכוכב המרוחק בעבר, כולל "קיוריוסיטי" בשבוע שעבר, אך טרם הצליחו להחזירם לא מערערת את האיש מאחורי "מארס 1", מהנדס המכונות באס לאנסדרופ. לאנסדרופ, בן ה-35, מצוטט בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כאומר שאינו צופה קשיים בגיוס המימון לפרויקט – סכום פעוט של 6 מיליארד דולרים – זאת הודות לסיקור התקשורתי הנרחב שתקבל התוכנית.

לאנסדרופ לא התייחס לסוגיות האתיות והחוקיות שבשליחת אנשים אל מותם ותיעוד הדבר בתוכנית ריאליטי. אך אם כל זה לא שבר את הרוח ההולנדית, ייתכן שהעובדה הפשוטה שבכוכב שוררת טמפרטורה של מינוס 55 מעלות צלזיוס עלולה לסכל את התוכניות.

  • עוד באותו נושא:
  • מאדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully