וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש הערות על טלוויזיה: "סופר נני" הורסת לילדים את החיים?

חגית גינזבורג

16.8.2012 / 8:00

"סופר נני" חשפה ילד ואת הוריו באופן שלא ברור מה לו ולחינוכי, ומה הלחץ משיחות אוננות ב"מחוברים"? חמש הערות על הטלוויזיה של השבוע

"סופר נני" הורסת לילדים את החיים?

הרשות השנייה התמודדה עם לא מעט תלונות השבוע בעקבות "סופר נני", ואלה הובילו לפתיחת הליך בירור נגד הזכיינית קשת. לא שלזו האחרונה אכפת באמת, כי הרייטינג של אותו הפרק, 24.8 אחוז, ותודה ששאלתם, עקף בסיבוב אי אילו תשדירים איזוטריים כמו טקס נעילת האולימפיאדה. מאחורי כל אלה עומד ילדון בן עשר, שבעוד כמה שנים יצפה בפרק של "סופר נני" בכיכובו וככל הנראה יפסע לתוך משרדי הזכיינית (שעד אז ימוקמו בכנסת) עם כתב תביעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה יותר חשוב - טלוויזיה או ילדים? מיכל דליות מ"סופר נני"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אכן, צדק מי שאמר שמדובר היה באחד הפרקים הקשים לצפייה ולעיכול של "סופר נני", דוקו ריאליטי שבלאו הכי גורם למי שצופה בו להתפתל באי נוחות על הכורסא – בין אם אלו ההורים שנשטפים רגשות אשמה או הילדים המבוגרים שיכולים לזהות את עצמם בכל אחד מהזאטוטים הסוררים של התוכנית, אבל הסיפור של משפחת אבוקסיס ובנם הבכור האומלל שסבל מזוג הורים שכל אחד היה שמח לנגוח בהם בשמו – היה חריג מתמיד. אין טעם לחזור כאן על מה שכבר נאמר – שמדובר בחציית גבול אדום, שהילד הושפל מול המצלמות וכו' וכו'. זה גם לא הזמן להיות צדקנים, זהו פשוט העידן שבו אנחנו חיים. עידן שבו ילדים בני עשר נחשפים מול כל עם ישראל, מבלי שאף אחד ביקש את רשותם. נראה אם ימצאו סופר נני שתצליח לתקן את זה.

ערוץ 2

אולי בכל זאת יש תקווה לג'נין

הכותרות שהכריזו לפני כשנתיים על פתיחתו המחודשת של בית הקולנוע בג'נין מרגישות אקטואליות היום כמו הסיכויים של ישראל להביא מדליה בלונדון 2012. לפיכך, עננה עצובה וקודרת מלווה את הצפייה ב"סינמה ג'נין", סרט הדוקו המדובר של מרכוס וטר הגרמני, המלווה את ניסיונותיו שלו עצמו, יחד עם איסמעיל חטיב, אב שכול מג'נין ופכרי חאמאד, לחדש את חורבות הקולנוע הישן בג'נין ולספק דוק של תקווה לתושבי העיר. זה סרט שכמו רבים מסוגו מלווה גם ככה במועקת צפייה מהזן המדכא ביותר, זה שמגיע בילט אין בתוך סרטים עם אמירות חברתיות ופוליטיות נוקבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מספיקים צילומי האווירה בג'נין בשתי הדקות הראשונות של הסרט כדי לגרום לכל ישראלי - שמאלני או ימני - לרצות לכבות את המסך ולטמון חזרה את הראש בחול. ואם מוסיפים לכך את רוחו של ג'וליאנו מר המנוח שמרחפת ברקע, הבחירה לצפות מרגישה כמעט מזוכיסטית. אבל היופי ב"סינמה ג'נין" הוא שניתן לתלוש אותו מהמציאות הפוליטית שעליה הוא מתקיים, ולהתמקד בסיפור הקטן והפשוט שמתפתל בתוכו – סיפור על תקווה ואופטימיות לעולם טוב יותר. נכון, זה מדע בדיוני, אבל זה מרגש באותה במידה.

Yes דוקו

"השעה" - הזמן לטלוויזיה טובה יותר

דרמות בריטיות עתירות פרסים הן משהו שהצופים הישראליים התרגלו להתעלם ממנו באלגנטיות ולהותיר אותו לאניני הטעם, אולי משום שקשה לנו עם העובדה שחובבי התה האלה יודעים לעשות טלוויזיה כל כך טוב. וחבל שכך, משום שכמעט כל דרמה כזו היא בית ספר לטלוויזיה משובחת ו"השעה" היא עוד פיסת מסך בריטית שעושה חשק לעקור לאנגליה.

גם היא קצרה וקולעת, שישה פרקים בלבד, וגם היא גוררת אחריה שובל של ביקורות מהללות, שבחים ופרסים. היא כבר כונתה ה"מד מן של הבריטיים", אבל הקשר היחיד בינה לבין הגברים של שדרות מדיסון הוא שגם היא מתרחשת בשנות החמישים, על רקע המלחמה הקרה, וחגה סביב חידושים והמצאות ששינו את התרבות המערבית. במקרה הזה, מדובר ביצירת תוכנית חדשות שמחליפה את יומני החדשות התמציתיים שהיו נהוגים עד אז. הפרק הראשון סוחף, מרתק ומעורר קנאה. צפיית חובה לכל מי שמאחל לעצמו משהו קצת יותר אינטליגנטי מ"נישואים פלוס".

HOT VOD

אם ל"הלוחשת לרוחות" היה קצת סטייל

ואם כבר הזכרנו טלוויזיה בריטית, כדאי לכם לזפזפ מדי פעם גם לערוץ BBC entertainment המשודר בישראל ומציע שלל תוכניות רוויות מבטא בריטי, פלוס תרגום לעברית. אחת הסדרות שעלתה שם השבוע (שידור חוזר) היא "החיים שאחרי", סדרה ישנה מ-2005 של ערוץ ITV הבריטי, שיכולה ללמד את חובבי המדע הבדיוני שביניכם דבר או שניים.

הסדרה עוקבת אחר מתקשרת בשם אליסון ואיש האקדמיה הריאליסטי והסקפטי אנדרו לינקולן (שאנחנו מכירים כאן בתור ריק ג'יימס מ"המתים המהלכים"). מדי פרק היא מתקשרת עם רוחות ותופעות על טבעיות אחרות והוא נגרר אחריה. מותח, מסקרן, קצת מפחיד וקצת משעשע. אם נמאס לכם מ"הלוחשת לרוחות" ושאר סדרות המד"ב לעניים, זו תשמש כאחלה אסקפיזם לילי.

BBC entertainment

מה כל כך מלחיץ ב"מחוברים"?

הדיון הטרחני והצדקני בדבר ההתערטלות של חברי "מחוברים 2" מהשבוע שעבר עדיין מהדהד באתרי הטלוויזיה ברשת, אולי כי בכל זאת קשה לנו לשמוע אנשים מדברים על אוננות וסקס עם נשותיהם בטלוויזיה.

ובכל זאת, פרקי השבוע של הסדרה, שציינה את חצי הדרך והגיעה לפרק 30, היו מעט יותר מאופקים – ענייני כלכלה, ימי הולדת ופרידות כואבות - ואישרו את מה שיודע כל מי שלא ויתר על הפורמט הייחודי הזה ונשאב פנימה לעולמם של כוכביה – מדובר באחת הסדרות הטובות ביותר של הקיץ. והעונה הזו מצליחה להתעלות על קודמותיה, "מחוברים" ו"מחוברות" על שתי עונותיה, בזכות רבדי חשיפה ואינטימיות מרחיקי לכת ובעיקר, חמישה גברים ששווה להתאהב בהם. אם עדיין לא הצטרפתם לחגיגה, זה הזמן.

HOT 3

גם לכם יש הערה על הטלוויזיה? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully