וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף אבידן פותח את סדרת "סיפורים במונו" המחודשת

רוני אפרת

16.8.2012 / 8:49

לקראת חזרתה של הסדרה, המספקת מפגש אינטימי עם מוזיקאים, הנה טיזר לסיפור שיספר שם היוצר המצליח אסף אבידן, החושף משהו מילדותו, תחביביו ואהבותיו. מיוחד

עם 19 מופעים מוצלחים ברזומה, סדרת "סיפורים במונו" חוזרת למועדון הזאפה וממקמת ביריית הפתיחה המחודשת שלה את אסף אבידן. היוצר המוכשר ישתתף גם הוא בפרויקט ששם דגש על קשר בלתי אמצעי של האמן עם הקהל, באמצעות שיחה, סשן שאלות ותשובות וביצועים אקוסטיים מיוחדים.

עד כה התארחו, בין היתר, גלעד כהנא, ערן צור, רונה קינן, חמי רודנר ואסף שריג, שלומי שבן, קורין אלאל, עמיר לב, אסף אמדורסקי, קרולינה, מאור כהן ופיטר רוט ועוד. אבידן יבצע חומרים מארבעת האלבומים שלו עם המוג'וס, לצד שירים מהאלבום החדש ושלל סיפורים מהדרך הארוכה שעשה בשנים האחרונות. במיוחד לוואלה! תרבות, סיפר אבידן סיפור מיוחד שיהווה טיזר למפגש.

"ב-1666 הוכיח ניוטון בניסוי פשוט אך גאוני את מה שעד אז היה בלתי נתפס, בני תקופתו חשבו שפריזמה (מנסרה) היא צעצוע נחמד שביכולתו להפוך אור לבן לשלל צבעי הקשת. ניוטון בחן את האור שהגיח דרך החלון, וסבר שבעצם האור עצמו הוא זה שמורכב מכל הצבעים, ואילו הפריזמה רק עוזרת כדי לשבור אותו לכל גווניו. מול הקרן האדומה שנוצרה הוא שם פריזמה נוספת וגילה שגם אחרי שהאור האדום עבר דרכה, הוא נשאר אדום. מכאן, חתם ניוטון בניצחון, אין הפריזמה מייצרת את הצבעים השונים, היא רק שוברת ומפזרת את הקיים באור הלבן."

"כשהייתי ילד הלכתי לחוג מדעים לילדים מחוננים בירושלים. בין המגנטים והמיקרוסקופים, אני זוכר שנתקלתי לראשונה בפירמידת הזכוכית הקטנה והתאהבתי בה כליל. נדהמתי מהרעיון שמשהו קטן ושקוף יכול לטמון בתוכו כל כך הרבה וקסם: אפשר היה לגלות את הסודות הכי כמוסים של האור, לראות שגם האור הלבן והאחיד, מורכב מגוונים שונים של צבעים חדים, שגם משהו שלכאורה נראה פשוט על פני השטח, הוא בעצם מורכב בצורה בלתי נתפסת".

אסף אבידן בהופעה בצוותא. שי אוקנין
שיר וסיפור. אבידן בהופעה/שי אוקנין

"עם הגיל גיליתי שגם בתוכי יש את היכולת להיות פריזמה. הגוף והנפש שלי למדו אין ספור זוויות שונות של שבירה, ודרכם העולם עבר כמו אור, ויצא דרכי כאין ספור צבעים ומחשבות. פריזמה כל כך טובה הפכתי, עד כי שכחתי לראות את האור שנכנס בפשטות, והתחלתי לראות רק את הגוונים השבורים. כך הסתובבתי בעולם הצבעוני שאני עצמי יצרתי מבלי לראות דבר שלם. אלף ניסויים עשיתי כדי לנסות ולקבל קצת מהשלם ומהפשטות חזרה, כולם ללא הצלחה, עד שלבסוף באופן כמעט מקרי נכנסה לחדר הניסויים שלי מנסרה נוספת. ושנינו, כמו ב-1666, בחדר העבודה של ניוטון עצמו, סינכרנו את מיקומינו באופן מדויק. ודרכינו עבר האור מלבן, לצבעים, ובחזרה ללבן. ויצרנו אור לבן שלם".

אסף אבידן יגיע לזאפה הרצליה ב-17 באוגוסט בשעה 14:00, ולזאפה תל אביב ב-21 באוגוסט בשעה 20:00. מחירי הכרטיסים עומדים על 120 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully