וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הניצחון של וויטני יוסטון, האכזבה של שוורצנגר

19.8.2012 / 18:04

למרות כל שחקני החיזוק, "בלתי נשכחים 2" לא הצליח אפילו להתעלות למספרים של קודמו. בניגוד לזאת, הסרט האחרון של הזמרת המנוחה כבש את הקהל

imdb

זהו, הקיץ נגמר. נכון, מבחינה רשמית נותרו לו עוד כשבועיים, אבל מבחינת הוליווד, הוא הסתיים עתה מעשית. במה שיישאר ממנו, האולפנים יוציאו לאקרנים רק את השאריות שעל המדפים, בהמתנה לתחילת עונת סרטי האוסקרים. את האחרונים שבתותחים הגדולים, הם הפיצו בסוף השבוע האחרון. המרכזי שבאלה הוא "בלתי נשכחים 2", סרט הקיץ הגדול האחרון של 2012, שהגיע לאקרנים בתקווה לשפר את ההישגים של קודמו, אבל נותר מאחוריו. הוא אמנם כבש את הפסגה, אך עשה זאת עם הכנסות של 28.7 מיליון דולר בלבד.

את הנתון הזה אפשר לייחס לשתי עובדות, האחת תלויה בו והאחרת לא: ראשית, מפגש הפסגה של כוכבי האקשן ניסה להיתלות בעובדה שבניגוד לקודמו יש בו תפקידים לז'אן קלוד ואן דאם וצ'אק נוריס וכן נפח משמעותי בהרבה לארנולד שוורצנגר, אך צריך לזכור כי שני הראשונים אף פעם לא היו כוכבים מן השורה הראשונה, ואילו מושל קליפורניה לשעבר לא היה בסביבה כבר עשר שנים, ואי אפשר לצפות ממנו להשיב באחת את כוח המשיכה הקופתי שלו.

שנית, הסרט נפגע מן ההשלכות המתמשכות של תקרית הירי בעת הקרנת "עלייתו של האביר האפל" – גם כחודש לאחר זוועות קולורדו, הסקרים מראים כי כ-17 אחוז מן הציבור עדיין מהסס לפקוד את האולמות, דבר שמן הסתם היתה לו השפעה ישירה על הכנסות "בלתי נשכחים 2". כתוצאה מכך, אף שמפיקיו הזדרזו עוד באמצע השבוע שעבר לפזר הצהרות לגבי ליהוק הפרק השלישי בסדרה, הרי שההישגים שלו בסוף השבוע כלל לא מבטיחים שהוא ראוי להמשכון כזה.

עם זאת, אף שהמספרים של הסרט בקופות אמריקה מעט מאכזבים, בכל זאת צריך לזכור שני דברים: קודם כל, רישומי האולפנים מעידים כי תגובות הקהל לו היו טובות ביותר, מה שמבטיח לו מומנטום בשבועות הקרובים. כמו כן, את מה שלא יכניס במולדתו הוא צפוי לגרוף מעבר לים – כולל בישראל, בה הופץ בחפיפה לאמריקה.

במקום השני, לאחר "בלתי נשכחים 2", ניצב "זהות גנובה", שהצליח לעמוד על רגליים יציבות יחסית בסוף השבוע השני להפצתו, והגדיל את מאזנו הכללי ל-69.5 מיליון דולר. בהמשך, מגיעים שני סרטים חדשים נוספים, וזה שבמקום החמישי מסקרן במיוחד: מדובר ב"ספרקל", עיבוד לדרמה מוזיקלית משנות השבעים, שסיפק לוויטני יוסטון לפני מותה את תפקידה הקולנועי האחרון.

הודות לסקרנות סביב ההופעה של יוסטון, השיווק האפקטיבי בקרב הקהל האפרו-אמריקאי והתגובות הטובות מפה לאוזן, השיג הסרט מספרים יפים יחסית לתקציבו הנמוך: הכנסות של 12 מיליון דולר בסוף השבוע, שפחות או יותר מכסות כבר את ההשקעה בו, ומנציחות בכבוד את המורשת של הזמרת המנוחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

את המקום השלישי תפס "פרה-נורמן", סרט אנימציית סטופ-מושן אפלולי מבית היוצר של "קורליין", על ילד שמתקשר עם המתים. מטבעו, פרויקט שכזה מסמן עצמו כסיכון כלכלי, שהרי הוא לכאורה ילדותי מדי לבוגרים ובוגר מדי לילדים. בהתחשב בכך, איש לא הופתע כי רשם 14 מיליון דולר בלבד: סכום הגיוני לאור כל הנסיבות, וכזה שלא הופך אותו מיידית לשובר קופות, אבל גם לא סותם את הגולל על סיכוייו להיות לכזה לאט-לאט. עתה נותר רק לחכות להמשך הדרך, ולראות אם זה יקרה. לאור הביקורות החמות, תגובות הקהל הטובות והמועמדויות האפשריות בהחלט לשלל פרסים, הדבר אפשרי בהחלט.

בשלהי העשירייה, במקום השביעי, ניצב התוצר הטרי הרביעי של השבוע – "The Odd Life of Timothy Green", דרמה פנטסטית בכיכובה של ג'ניפר גארנר על זוג שמוצא את הילד המושלם. הסרט, שהגיע לאקרנים כבר ביום רביעי, הכניס בחמשת ימי הפצתו 15 מיליון דולר ויזדקק לצבור מומנטום בשבועות הקרובים כדי להיחשב בסופו של דבר כהצלחה. הצרה היא שלאור הביקורות הפושרות והמחסור בעניין סביבו, קשה לתאר כיצד זה קורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully