וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל עכו 2012: ארבעה ימים של תיאטרון אחר

רוני אפרת

20.8.2012 / 14:21

פסטיבל התיאטרון המסורתי בעכו מציג השנה למעלה מ-70 מופעים בהשתתפות כ-350 אמנים מהארץ ומהעולם."הפסטיבל ייתן דגש על הדיאלוג עם העולם בו אנו חיים"

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר, שיערך זו השנה ה-33 בחול המועד סוכות, יצא היום (שני) לדרך במסיבת עיתונאים בה נחשפו ההצגות המשתתפות. הפסטיבל יחל ביום שני ה-1 באוקטובר ויסתיים ביום חמישי ה- 4 באוקטובר, ויכלול למעלה מ-70 מופעים בהשתתפות כ-350 אמנים מהארץ ומהעולם.

על התכנית האמנותית אמונים זו השנה הרביעית, היוצרים סמדר יערון ומוני יוסף, שזוהי השנה האחרונה בקדנציה שלהם על פי חוקי הפסטיבל. יערון, שייצגה את השניים במסיבת העיתונאים, תעביר את השרביט לשחקן גיל אלון, שינהל אמנותית את הפסטיבל בשנה הבאה. יערון מדגישה כי כמו בכל שנה, ייתן הפסטיבל דגש על "הדיאלוג עם העולם בו אנו חיים, והוויה הישראלית בעיקר".

11 הצגות ישתתפו השנה בתחרות, ביניהן ניתן למצוא את יוצר התיאטרון אריאל אפרים אשבל שחוזר לעכו זו הפעם החמישית עם העבודה "GIANT או: כל מה שרצית לדעת על כלום ולא העזת לשאול", שנמשכת על פני 12 שעות בעוד מחיר כרטיס מאפשר לצופה לצאת ולהכנס אליה כאוות נפשו, ובה משתתפים צוות שחקנים-יוצרים ישראלי-גרמני (באנגלית). הילה גולן, ניבה דלומי ואריאל לוי מעלים את "פוליו" שמתרחשת בין כתלי בית ספר, מחוץ למתחם הפסטיבל, ומשלבת את בני משפחתם של השחקנים ותלמידים מבית הספר בעכו; היוצר מרטין מוגילנר חוזר לעכו, אחרי שהציג בפסטיבל כשהיה בן 18 בלבד, הפעם עם היצירה הפוליטית-אירוטית-טראגית "ולו: יצירה לבמאי שחקנית ומשורר". גם היוצרת יעל טל, שכתבה וביימה את הסאטירה הפוליטית "הבועהלי", תציע הצגת תחרות בשם "חמור אוכל תפוז", סאטירה דוקומנטרית פרי עטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך ההצגה "אנו בונים פה נמל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת אירועי חוצות הפסטיבל תתקיימנה למעלה מ-250 הופעות של מגוון יוצרים מהארץ ומהעולם. "השנה, נוצרה תכנית אמנותית מרתקת שהפתיעה אותנו שוב", מספק ג'קי בכר, המנהל האמנותי של אירועי החוצות, "כמות הרעיונות וההצעות שהאמנים והיוצרים מעלים ומגישים לפסטיבל היא עצומה, והבחירה קשה ומרגשת". למשך ימי הפסטיבל, אזור החומה המזרחית יהפוך למתחם אורבני שישלב אמנויות רחוב, ברייקדאנס, אקרובטיקה וראפ.

גולות הכותרת החדשות של מופעי החוצות הן תהלוכת מריונטות ענק שתגיע במיוחד מהולנד כדי להופיע, וכן היוצרת אמילי קייג' תעלה מופע בורלסק נשכני בשם Oh-My!, בשני חלקים. השנה גם תכנס במת הליצנות לחצר האבירים המגודרת והאינטימית, ותציג רפרטואר שלם של מופעי ליצנות למבוגרים, שאינם נפוצים בנוף התיאטרוני בישראל.

בנוסף, תגיע היוצרת הגרמנייה ג'וליה פנר, עם הצגה שכתבה ותבצע בשם "לב שלם", על מסעה של אישה צעירה מגרמניה לישראל, ועוסקת בשאלה "מה את עושה בישראל?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך ההצגה "פוליו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם השנה יתקיים הסימפוזיון המרכזי, יום העיון השנתי ליצירה ולמחקר תיאטרוני ע"ש ד"ר שוש אביגל, שיעסוק בסוגיית "מחאה-מקום-שפה במופע ובתיאטרון אלטרנטיבי". כמו כן, במהלך ימי הפסטיבל, יתארחו מספר פרויקטים קהילתיים מעניינים מעכו והסביבה, ומידי ערב יערכו הופעות מוזיקה בגני הפסטיבל.

"פסטיבל עכו לתיאטרון אחר יוסיף השנה להיות מגוון, צבעוני וססגוני, הוא מזמן את הקהל למפגש עם תיאטרון מקורי באווירה ייחודית, לנופיה ואתריה הקסומים של העיר", מסכם ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, "אני מאמין שהתיאטרון האחר, כפי שבא לידי ביטוי במופעים ובמיצגים השונים בעכו יתרחב וימשיך להיות גאוותו של העיר".

תקציב הפסטיבל השנה יעמוד על כ-3.5 מיליון שקלים, ללא שינוי מן השנים הקודמות. אלברט בן-שלוש, מנכ"ל הפסטיבל, מספר כי למעט תקציב משרד התיירות שקוצץ, שאר הגופים התורמים, לרבות משרד התרבות והספורט שלקח על עצמו השנה גם מימון פסטיבלים נוספים, השאירו את תקציביהם זהים.

מחיר כרטיס להצגה יעמוד על 75 שקלים, כמדי שנה, ויהיו גם כרטיסי הנחה לסטודנטים, חיילים ותלמידי בתי ספר למשחק בסך 35 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully