וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 40: פסקול מושלם לסרט קאלט

22.8.2012 / 7:51

סאונדגרדן וכריס אייזיק בסרט הפולחן "רומן על אמת", גוסיפ בקאבר לשיר מעולה של טינה טרנר וג'ון פרושיאנטה גורם לנו לאהוב ולשנוא אותו בו-זמנית. בלוג הרוק

"Divine Fits – "Shivers

שני אלבומים חדשים הצטרפו השבוע ליבול הנפלא של 2012, שנה שיהיה לא פשוט לסכם, בקטע של 'צרות של עשירים'. האלבום הראשון, "A Thing Called Divine Fits", שייך להרכב האמריקאי-קנדי החדש דיוויין פיטס, שהוא בעצם חיבור בין מוזיקאים מלהקות שונות (Spoon, Wolf Parade ועוד - המשמעות היא חלוקה בנטל השירה, מה שמקפיץ את כל העסק), והוא חגיגה של פופ ניו ווייבי שלא מוותר על הגיטרות. שני שירים של דן בוקנר, דניאל בריט וחבריהם כבר נוגנו בבלוג, ביניהם ההיילייט "My Love Is Real", והנה גרסת הלייב שלהם ל-"Shivers" של The Boys Next Door, השם המקורי של The Birthday Party, ההרכב של ניק קייב. גרסת האולפן מופיעה באלבום המצוין, שאת כולו תוכלו לשמוע פה.

"Spector – "Celestine" / "Lay Low

האלבום השני הוא זה עם השם המנצח "Enjoy it While it Lasts" והוא אלבום הבכורה של ספקטור האנגלים. מוקדם לדעת האם המודעות העצמית של להקת ההייפ החדשה הזאת תחזור אליה בהפוכה, אבל בעולם האינסטנט של היום זה לא מופרך שספקטור תעלם כלעומת שפרצה אל דפי NME. גם אם זה יהיה גורלה, היא תשאיר מאחוריה רגעים של אינדי בריטי משובח. מצד שני, ספקטור, עם דגש על הסולן שלה פרד מקפירסון, היא בעלת פוטנציאל הבאת סעיף גבוה, מהלהקות שאו שאתה אוהב או ממש שונא. נכון לעכשיו, אני מחפש בלבי להשתייך לקבוצה הראשונה, אבל יודע שזה שביר: ספקטור לא פעם מתאמצים מדי, ולפעמים הצל של הלהקות שללא ספק השפיעו עליהן מאיים לרסק אותם. אבל כאמור, משהו כן עובד שם ואפשר ליהנות מהאלבום הזה כל עוד הוא מתנגן.

"Frightened Rabbit – “State Hospital

שיר השבוע הוא החדש ויפהפה של הסקוטים האהובים, מתוך אי.פי באותו שם שייצא בספטמבר. תלחצו פליי ולא תתחרטו.

"The UFO Club – "Be My Baby

עוד אלבום חדש ומעניין הוא הבכורה של הצמד האמריקאי, גם הוא נקרא מועדון העב"מים. הם עושים רוק פסיכדלי שמשתעשע בפופ, ועוטף את הכל ברעש דיסטורשני. הנה הקאבר שלהם לקלאסיקה של הרונטס.

"Gossip – "What's Love Got To Do With It

והנה עוד קאבר טרי, של בת' דיטו ושות' לאחד השירים הכי מעולים של טינה טרנר.

"Gallows – "Outsider Art

אזהרה: השיר הבא אינו מומלץ לרכי הלב, לנשים בהריון ולמי שלא אוכל קטניות. גאלוז האנגלים מפצחים ראשים בסינגל החדש שלהם, שלקוח מתוך אלבומם הבא, שייצא בספטמבר ונושא את שמם.

"The Band In Heaven – “Summer Bummer

טוויסט מוזיקלי מעניין של הלהקה מפאלם ביץ', שעושה שוגייז כבד ומלוכלך.

ג'ון פרושיאנטה - "Walls and Doors"

האם הקטע החדש של ג'ון פרושיאנטה הוא מבחן? האם המבחן הוא על האוטומטיות שבציות? האם צריך לשמוח בכל דבר חדש שהאקס צ'ילי פפר עושה? לא. אבל הקטע הזה מוכיח שאפשר לאהוב ולשנוא משהו בו זמנית. כי ברגע שפרושיאנטה שר כמו שהוא שר פעם, הלב מתרחב, אבל אז ישר מתחיל איזה חרטוט אפילפטי שגורם לך לרצות לחבק את ג'וש קלינגהופר. נסו בעצמכם. השיר הזה לקוח מהאלבום החדש של פרושיאנטה, "PBX Funicular Intaglio Zone", שייצא בספטמבר.

"Fang Island – "Sisterly

קליפ רשמי לאחד מהשירים הטובים של השנה, שלקוח מהאלבום האחרון של השלישיה מברוקלין, "Major".

"Eddie Vedder and Natalie Maines - "Golden State

לפני שנה שוחררו מהכלא ה-West Memphis Three, שלושה בחורים שהורשעו ב-1994 ברצח של שלושה נערים בווסט ממפיס, ארקנסו, ונידונו לעונשי מוות ומאסר עולם. לחץ ציבורי, עדויות חדשות וקומבינות משפטיות הביאו בסופו של דבר לשחרורם של השלושה, ולא הזיקו גם מופעים מיוחדים וערבי התרמות שנערכו לכבודם, כמו זה, שנה לפני יציאתם לחופשי, אז ביצעו אדי ודר ונטלי מיינז מהדיקסי צ'יקס גרסה לשיר של ג'ון דו שוודר אוהב במיוחד. לכבוד יום השנה יצא השבוע הביצוע הזה באופן רשמי.

אליוט סמית - (Angeles” (Alternate Version"

הקול של אליוט סמית יסדוק גם את לבה של הקשה שבאבנים. הלייבל kill rock stars ממשיך את חגיגות יום ההולדת שסמית כבר לא יחגוג, והנה גרסה מפיצת חום של אחד מהשירים האהובים שלו, מתוך "Either/Or".

פצצה מהעבר

והפעם כבוד לטוני סקוט, השם ייקום דמו, שאחראי על אחד מהסרטים הכי אהובים עלי, ובטח אחד מהסרטים שראיתי הכי הרבה פעמים בחיים – "רומן על אמת". אפילו את השם העברי הנוראי אני מחבב. והכי הרבה את פטרישיה ארקט. אפרסק וזה. פסקול הסרט כולל שני היילייטס (בנוסף למוזיקה הבלתי נשכחת של האנס זימר שמלווה את כולו): "Outshined" המופתי של סאונדגרדן, בסצינת הבאנג של בראד פיט, ו"Two Hearts" של כריס אייזיק, שמלווה את כתוביות הסיום, ומזכיר: לב אחד לעולם לא יכול לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully