וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש התיאטרון שמעון לב ארי הלך לעולמו

22.8.2012 / 0:04

השחקן והמחנך, חתן פרס אמי 2012 ופרס התיאטרון לשנת 2012, הלך לעולמו אחרי מחלה ממושכת והוא בן 70

איש התיאטרון שמעון לב ארי, חתן פרס אמי 2012 ופרס התיאטרון לשנת 2012, הלך לעולמו אמש (שלישי) בגיל 70 אחרי מחלה ממושכת. הוא הותיר אחריו אשה, שני בנים ובת וחמישה נכדים.

לב ארי, מוותיקי אנשי התיאטרון בארץ, ניהל קריירת משחק ארוכה ובמקביל מפעל חייו היה הקמתו וניהולו של המרכז הישראלי לתיעוד אמנויות הבמה באוניברסיטת תל אביב. הוא נולד בבוקרשט בשנת 1942 והחל את דרכו בלהקת פיקוד צפון. לב ארי התפרסם בימי תכנית הסאטירה המיתולוגית של ערוץ 1 "ניקוי ראש". בשנות השמונים כיכב בתיאטרון ב"מחכים לגודו" בהבימה, גילם את הצייר ההולנדי ואן גוך בהצגת יחיד שכתב והופיע ב"מלאכת החיים" של חנוך לוין.

לצד הופעותיו, התמסר לב ארי להיסטוריה של התיאטרון הישראלי והקים את הארכיון המזוהה עימו. הוא אסף עיזבונות של אנשי תיאטרון וקטעי עיתונות וחינך דורות של סטודנטים ומורים לתיאטרון כמו גם במאים ושחקנים. בשנים האחרונות העלה לרשת את אתר התיאטרון המקיף "מדריך 100 שנה לתיאטרון העברי".

ב-2012, כאמור, הוענק ללב ארי פרס הוקרה על תרומה מיוחדת לתיאטרון הישראלי. בנימוקיה כתבה ועדת הפרס כי "משך שנות חייו ופעילותו המקצועית השכיל שמעון לב-ארי לשלב את האקדמי-עיוני עם עולם היצירה התיאטרונית על שלל היבטיה המעשיים". לב-ארי אסף ומיין, תייק וקטלג כל חומר תיעודי שהגיע לידיו: טקסטים וספרי בימוי, תוכניות, מודעות ותצלומים, ציורי תפאורה ותלבושות, הקלטות וסרטים, ביקורות וזיכרונות של אמנים ושל צופים. הוא נשא על כתפיו את מלאכת התיעוד במגמה לשמר את הזיכרון של החוויה התיאטרונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully