וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיידרמן בן 50: גיליון חגיגי לציון יובל לאיש העכביש

לציון 50 שנה לחוברת הקומיקס הראשונה של איש העכביש, הנה צלילה לחייו של פיטר פרקר, אחד הכוכבים הגדולים של עולם הקומיקס

מזל טוב

ספיידרמן בן 50 היום. טוב, אולי לא ממש היום – חוברת הקומיקס הראשונה בה הופיע איש העכביש, Amazing Fantasy 15, הגיעה לחנויות ביוני 1962, אך תוארכה כחוברת אוגוסט. אם תשימו לב, כל חוברות הקומיקס האמריקאיות נושאות עליהן תאריך עתידי, כחודשיים לאחר מועד הפרסום, כי זהו בדרך כלל התאריך בו החוברת יורדת מהמדפים, לא עולה.

אך בחברת מארוול, שמפיצה את הקומיקס בחצי המאה האחרונה, החליטו לחגוג את יום ההולדת של איש העכביש היום (רביעי, 22 באוגוסט). למה? ככה. והחגיגה הזו מגיעה בדמות Amazing Spider-Man מספר 692. וזה לא מספר שרירותי, החוברת הקודמת הייתה 691, זו שלפניה הייתה 690, וככה עד מרץ 1963, החודש בו איש העכביש קיבל חוברת משלו.

תשכחו מתחיית המתים

רק לפני כחודש וחצי התעסקנו קצת בסיפורו של איש העכביש, לרגל השקת הסרט החדש "ספיידרמן המופלא". ובשנה בה טור הקומיקס הזה קיים, היה ספיידרמן אחד הכוכבים הגדולים שלו, פשוט כי הוא אחד הכוכבים הגדולים של עולם הקומיקס בכלל. אך יום ההולדת 50 הוא הזדמנות לדבר על הדברים הקבועים בעולמו של פיטר פרקר.

קחו, למשל, את הדוד בן – דוד של פיטר, שנרצח בידי שודד אותו פרקר יכול היה לעצור אך לא עשה זאת. מותו הטראגי של הדוד בן הוא אחת המיתות היחידות ביקום של מארוול שלא נמחקה בחצי המאה הזו. ג'ייסון טוד – הרובין שנרצח, חזר לחיים; וכך גם באקי, הסיידקיק של קפטן אמריקה. אך לא הדוד בן, הוא עדיין מת. ולמעשה, הוא מת בכל יקום מתמשך של סייפדרמן – גם בזה הרגיל, וגם ביקום ה-Ultimate.

זוגיות דביקה

גם מרי ג'יין היתה שם כמעט מההתחלה. אהובתו הראשונה של פיטר פרקר הוזכרה מספר פעמים בלי שנראה אותה בשנותיו הראשונות של גיבור העל, אך בגליון נובמבר 1966 (חוברת מספר 42) זכינו לראות אותה לראשונה, ומילותיה הראשונות הן "תכיר בכך, טייגר... זכית בג'קפוט".

סיפור האהבה שלהם לא היה קל – מהפרעות של מספר שנים בדמות גוון סטייסי ז"ל, ועד לקו העלילה One More Day מ-2007 בו פרקר מסכים שההיסטוריה המשותפת שלהם תימחק בתמורה להצלת הדודה מאי. עכשיו הם עדיין לא ביחד, אבל נראה שהם שוב על מסלול התנגשות רומנטי. עכשיו נשאר רק לראות אם היא תידרס על ידי משאית או תרצח על ידי נבל על, כדי למנוע מהם הפי אנדינג ולהמשיך את המתח.

חרדת נטישה

אבל מעל לכל, מי שהייתה שם בשבילו היא הדודה מאי. למרות שברוב העלילות היא נמצאת ברקע, עם מילת תמיכה כזו או אחרת, או כתכסיס עלילתי כשהיא נחטפת או נקלעת לצרה אחרת, הדודה של פיטר פארקר היא הקבוע הגדול ביותר בחייו. או, לפחות, היתה עד הזמן האחרון.

בשנים האחרונות, הצליחה הדודה של ספיידרמן למצוא אהבה חדשה (מה לעשות, בן פרקר נשאר מת), והתחתנה עם אביו של ג'יי ג'ונה ג'יימיסון – המו"ל שונא-הספיידרמן. ואז הם נטשו את פיטר המסכן, ועברו לגור בבוסטון, שלא נהרסת מדי יום על ידי נבל על כזה או אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

דור ההמשך

ומה עם עתידו של איש העכביש? אם לשפוט מהגליון החגיגי של היום, עתידו הוא בתור בייביסיטר. לאחר שתקלה בניסוי מדעי עליו הוא מפקח, שמתרחש מול כיתה של טינייג'רים, גורמת לכך שאחד מהם הופך לגיבור על, נדרש פרקר לשמור עליו ולהפוך אותו לסיידקיק שלו.

גיבור העל החדש הזה הוא אלפא, ובינתיים הוא קצת דושבג. טוב, לא קצת, כי אם מאוד דושבג. מותו של הדוד בן גילה לפיטר פרקר שעם כוח גדול באה אחריות גדולה, אבל אלפא לא יודע את זה – הוא רק אוהב את הכוח. מעניין מי יצטרך למות כדי שהוא יבין את עניין האחריות. אולי ספיידרמן?

  • עוד באותו נושא:
  • ספיידרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully