וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפגוע ולהחטיא": סדרה שפוגעת וקולעת

קלואי סביני אמינה כאישה שהיתה פעם גבר ב"לפגוע ולהחטיא", ומי שאין לו לב חלש ייהנה מהסדרה האלימה והמעניינת הזו

סדרת פשע? כן, אבל לא מדויק. דרמת משפחה? כן, אבל לא תיאור ממצה. סיפור על זהות ומשפחה? תיאור בנאלי. קשה מאוד להגדיר את "לפגוע ולהחטיא" - הסדרה החדשה של פול אבוט ("שם המשחק" הנהדרת ו"ללא בושה" הנהדרת גם היא). לתאר אותה דווקא קל יותר, אבל לא בטוח שזה יעזור: זהו סיפור על רוצחת שכירה שהיתה פעם גבר, אשר מגלה כי יש לה בן שאמו הביולוגית מתה, וכעת צריכה לנהל גם משק בית עם מספר ילדים מתוסבכים למדי.

אם האסוציאציה הראשונה שעולה לכם לראש היא של "גברת דאוטפייר" - הסרט עם רובין וויליאמס בו הוא מתלבש בבגדי אישה והולך לעשות בייביסיטר לילדים - כדאי לכם להוציא את הדימוי הזה מהראש. "לפגוע ולהחטיא" רחוקה מאוד מלהיות קומדיה. פרק הפיילוט של הסדרה קודר, וחמשת הפרקים הבאים של העונה הראשונה ממשיכים את הקו הזה ואף מקצינים אותו. הסדרה הזו דומה הרבה יותר לסרטים כמו "האנה", ויש גם את ההשוואה הבלתי נמנעת ל"משחק הדמעות" בגלל הדמות הראשית.

רק שב"משחק הדמעות" היה זה גבר בתפקיד אישה בתפקיד גבר. כאן התפקיד נופל על קלואי סביני, אישה שנדרשת לשחק אישה, אך כזו שכלואה בגוף גברי. ובסופו של דבר, סביני אמנם משכנעת כאישה הרבה יותר מכגבר, אך ספק אם מישהו יפצח כאן בזעקות "לא מאמין" סטייל סטניסלבסקי. מיה של סביני מצליחה להיות דמות אמינה.

יש לומר שהסדרה הזו מלאה בקלישאות. מהבוס המאפיונר של מיה דרך ילדיה הטינאייג'רים המעיקים של האקסית שמתה והשאירה אותם במשמורתה, ועד לבן שמתקשה להבין איך מתייחסים לאמאבא החדש(ה). אבל אבוט יודע לקחת את הקלישאות האלה למקומות מפתיעים וחדשים, הנובעים מכך שכל היקום של מיה כל כך קיצוני עד שהוא נראה באיזשהו מקום אמין ומציאותי יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרונות משוספים ודילמות משפחתיות. מתוך "לפגוע ולהחטיא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומעל לכל הדרמה, מרחפת לה האלימות. היא לא נעימה, לא נוחה לצפייה, מציאותית וגרוטסקית בו זמנית. אם אתם חושבים שהסצינה בה אתם רואים אישה עירומה עם איבר מין גברי היא התמונה שתזכרו מהפרק הראשון של "לפגוע ולהחטיא", אתם לא טועים, אבל יחד איתה תזכרו עוד לפחות סצינה אחת, אלימה וגרוטסקית. וכן, אם אתם נרתעים מאלימות ויזואלית ריאליסטית, זו ממש לא הסדרה עבורכם.

אך אם אין לכם בעיה לראות גרונות משוספים, כאן תקבלו לא רק אותם אלא גם את אחד הסיפורים הייחודיים והמעניינים ביותר שהטלוויזיה הבריטית בחרה לספר לנו בשנים האחרונות. ובסופו של יום, זו לא האלימות ולא העניינים המגדריים - אלא הסיפור כולו, הוא מה שיגרום לכם להמשיך ולראות את הסדרה.

"לפגוע ולהחטיא" תשודר החל מהיום (חמישי) בחינם ב-HOT VOD והחל מה-8 בספטמבר, בימי שבת, בשעה 22:10, ב-HOT3

"לפגוע ולהחטיא", מחכים לזה כבר? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully