וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו דאוט: מסתמן קאמבק ששווה לחכות לו

יובל ברוסילובסקי

26.8.2012 / 12:51

עם סינגל ניינטיזי ממכר ואלבום חדש בקנה, הקאמבק של נו דאוט נראה מבטיח מתמיד. בטח אם אתם מאמינים למה שלגוון סטפני יש להגיד

בקליפ לסינגל ההתקמבקות של נו דאוט, "Settle Down", אפשר ממש להרגיש כאילו גוון סטפני וחבריה המשיכו מאיפה שהפסיקו בפעם האחרונה. ארבעת חברי הלהקה, סטפני, טום דומונט, טוני קנאל ואדריאן יאנג, מצולמים שם כשהם מגיעים כולם למקום אחד במטרה אחת: טו גט דיס פארטי סטארטד. להרים מסיבה א-לה ניינטיז: ברייקדאנס, חולצות בטן, כל החבילה. ממש כמו בקליפ שלהם משנת 1999, "New", הם מגיעים לאיזור הפיאסטה עם רכבים נוטפי סטייל כשהפעם מדובר במשאיות בוהקות ממנורות ניאון או מעוטרות במשבצות סקא.

מלבד הדמיון היחיד הזה לעבר מרובה התהילה של הלהקה, תוכלו למצוא בתחילת הקליפ את טוני קנאל מחזיק תפוז – אותו הפרי איתו מופיעה גוון סטפני על עטיפת המאסטרפיס של נו דאוט מ-1995, "Tragic Kingdom". אותו הפרי שמסמל את מולדת הלהקה – אורנג' קאונטי, קליפורניה.

תוסיפו לזה את העובדה שהבמאית של הקליפ היא סופי מולר, שביימה לא מעט קליפים ללהקה בעבר כולל זה של הלהיט הגדול ביותר שלהם, "Don’t Speak" ותקבלו מסר ברור: נו דאוט חוזרים לעשות בדיוק את מה שהם עשו בעבר, ואתם הולכים לאהוב את זה. הניינטיז לא הלכו לשום מקום, פשוט דהה להם קצת הבלונד במוהוק, אז הם הלכו למספרה לחמצן, וחזרו.

הביט הדאנסהולי והכינורות האוריינטליים שמגיחים מדי פעם לא מצליחים לגרום לשיר הזה להישמע עדכני. למעשה, הוא לא נשמע מאוד שונה מהסאונד של נו דאוט בתקופת האלבום האחרון שלהם, "Rock Steady", שיצא לפני עשור והופק על ידי מארק 'ספייק' סטנט (שמלבד כמה שירים בהפקת מייג'ור לייזר – דיפלו וסוויץ', מפיק גם את האלבום החדש ואולי זו הסיבה). ובכל זאת, בדיוק כשחשבת שמדובר במשהו מיושן מדי כדי לתפוס, אתה מוצא את עצמך מזמזם "Get in line and settle down" עד שהשפתיים שלך כואבות ואתה חייב ללחוץ שוב פליי.

זה לא "Don't Speak" כנראה, וגם לא "Spiderwebs", "Just A Girl" או "Hella Good", אבל זה עובד. פופ תמים עם נגיעות רגאיי שעושה קצת טוב בלב ואפילו הצליח להיכנס ללא מעט מצעדי TOP40 ברחבי העולם. כשכוכבות פופ כמו ריהאנה שרות על סאדו-מאזו, מקבלות מכות מבני הזוג שלהם ובמקום להתלונן מספרות על כמה הן אוהבות אותו ודואגות לו בראיונות עומק אצל אופרה ווינפרי, דווקא נחמד לקבל משהו שעדיין אפשר להאמין לו.

נו דאוט לא היו בסביבה יותר מעשור. לא כי הם לא רצו, פשוט כי קריירת הסולו של גוון סטפני, שהתחילה כפרויקט קטן, הפכה למפלצת ויצאה משליטה. שני אלבומים "Love. Angel. Music. Baby." ו-"The Sweet Escape", כמה וכמה להיטים וסיבובי הופעות ארוכים די קברו את התכניות להמשך. גם שני הריונות מסולן להקת בוש, גווין רוסדייל והשקת קו אופנה משלה בשם "LAMB" לא ממש עזרו. אבל לאט לאט, כשהמצב החל להבשיל, נו דאוט הלכו וחזרו.

ב-2009 ניצני הקאמבק החלו לעלות מעל פני האדמה כשהלהקה יצאה לסיבוב הופעות. אחרי זה הגיעה הופעת אורח ב"אחת שיודעת" כלהקה פיקטיבית בשם "Snowed Out" (תקראו את זה בקול. הבנתם? הבנתם?). אבל אלבום לא הגיע. אלבום חדש שהלהקה מדברת עליו מאז 2008 ושהעבודה עליו היתה אמורה להסתיים בדצמבר 2010. ובכל זאת, התכנונים המשיכו להשתבש עד שסוף סוף קיבלנו פרטים על האלבום החדש: "Push and Shove". אחד עשרה שירים עומדים להיכלל בו, והוא עומד לצאת בחג המולד 2011.

נו דאוט, 1999. Frank Micelotta, GettyImages
נו דאוט בניינטיז. יש הבדל?/GettyImages, Frank Micelotta

אם תבדקו את השעון שלכם, גם אם אתם לא נוצרים, תיווכחו שחג המולד 2011 עבר כבר. תאריך היציאה נדחה שוב, אבל הפעם זה סופי – 25 בספטמבר, 2012. כלומר, ממש אוטוטו. חברי הלהקה כבר הצהירו שהם לא מאוד שמחים מהדחייה האחרונה, אבל שכעת הם "יצרו את האלבום של חייהם".

אם להאמין לגוון סטפני בראיון שערכה לניו יורק מגזין לא מזמן, אז העתיד ורוד: "נו דאוט מרגישה כמו בית, ואין מקום כמו הבית. נוח לנו ביחד ואנחנו מבינים אחד את השני". היא גם סיפרה שקריירת הסולו שלה הייתה רק פאזה חולפת. פרויקט שיצא משליטה והיה רק נסיון לספק את הצד התיאטרלי שלה ולהקליט שירים שלא נועדו להילקח ברצינות. רק בשביל הכיף.

ייתכן שזה רק כי קריירת הסולו שלה בדעיכה קלה. ייתכן שלא. אבל נו דאוט רגילה לשינויים. היא בכלל התחילה כלהקה בשם "Apple Core" שבה גוון סטפני שרה ואחיה, אריק (שפרש מהלהקה אחרי "Tragic Kingdom" כדי להפוך לאנימטור ב"משפחת סימפסון") מנגן באקורדיון. מאוחר יותר, כשהלהקה כבר הפכה להרכב רציני, הסאונד שלה לא הפסיק להשתנות: מסקא, לסקא-פאנק, לפופ, לרגאיי ולדאנסהול. אז שינויים לא היו חסרים אצל נו דאוט גם בעבר.

אם להאמין לעובדות, כשהלהקה הופיעה בטקס פרסי בחירות הנוער של MTV השנה, הם נתנו חתיכת הופעה. כזו שגרמה אפילו לדרדקים שלא נולדו כשנו דאוט התחילה לפעול לפזז לכל עבר. אז נכון, על טיבם של קאמבקים אין ספק שיש ספק. אבל הקול והנוכחות של גוון סטפני כמו גם אווירת האי הטרופי, הם פלוסים ענקיים בכל מה שקשור לקאמבק הספציפי הזה. אם יתמזל מזלנו, אולי נקבל את אחת מהלהקות הכי כיפיות שהיו פה מזה הרבה זמן – כל מה שנו דאוט אי פעם התיימרה להיות, ועל כך אין ספק. אפילו לא קטן.

לא יכולים לחכות כבר לקאמבק של נו דואט? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully