וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הקולנוע תאריך את זמן התגובה לשינוי הקריטריונים לתמיכה

רוני אפרת

28.8.2012 / 16:50

לאור מחאת איגודי היוצרים ולאחר פניית השרה לימור לבנת, הודיע יו"ר המועצה כי ינתנו עשרה ימים נוספים לשליחת ההצעות לשינוי מסמך הקריטריונים

מועצת הקולנוע תעניק הארכה נוספת של שבעה ימים לתגובות הציבור על השינויים הצפויים לקריטריוני התמיכה בהפקות קולנוע, זאת לנוכח פניית איגודי היוצרים. יו"ר מועצת הקולנוע, פרופ' דוד אלכסנדר, הגיע להחלטה לאחר התערבות שרת התרבות והספורט לימור לבנת.

מסמך הקריטריונים, אשר קובע את תנאי התמיכה הכלכלית בהפקות השונות, הוא פיסת מידע קריטית עבור היוצרים בישראל. ארגוני היוצרים זעמו בתחילת השבוע על אי האפשרות להגיש את הצעותיהם לשינוי המסמך, על פי ההליך המקובל, עד אחרי חגי תשרי, זאת בייחוד לאור התקופה העמוסה בקולנוע הישראלי בשל טקס פרסי אופיר והשתתפויות בפסטיבלים בארץ ובחו"ל.

ממועצת הקולנוע והשרה לבנת נמסר בתגובה: "בתאריך ה-8 באוגוסט העבירה מועצת הקולנוע לנציגי המוסדות הנתמכים בתחום הקולנוע מסמך המפרט את העדכונים והשינויים המוצעים בקריטריונים, וביקשה מהם להעביר את הערותיהם בנוגע אליו עד לתאריך ה-2 בספטמבר. יצוין כי אף שמדובר בפרק זמן יותר מסביר העולה גם על זה שמעניק משרד המשפטים למתן תגובה לשינויים בתבחינים, נענה יו"ר מועצת הקולנוע פרופ' דוד אלכסנדר לבקשת איגודי היוצרים ודחה את מועד הגשת ההערות בעשרה ימים ל-12 בספטמבר אף על פי כן פנו איגודי היוצרים בימים האחרונים לשרת התרבות וביקשו דחייה נוספת בהגשת ההערות".

"לאחר שבחנה את בקשתם הסכימה השרה לבנת להעניק ארכה נוספת בת שבעה ימים להגשת ההערות", סוכם בתגובה, "וזאת לאחר התייעצות עם פרופ' אלכסנדר ובשים לב לכך שניתן יהיה להספיק להחיל את הקריטריונים החדשים כבר בשנת התקציב 2013".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully