וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ראינו: הקרנות של סרטים פורנוגרפים בכרם התימנים - תיעוד

31.8.2012 / 13:00

השבוע ב"כך ראינו": צפו מה קורה בכרם התימנים של שנות ה-60 כשמגיעה ערימה של סרטים פורנוגפים ויש מקרנה בהישג יד

יח"צ - חד פעמי

"כך ראינו" הוא פרויקט ענק ומרתק של המפיק אריק ברנשטיין והבמאי אליאב לילטי שמציג לראשונה חומרים דוקומנטריים נדירים, המורכבים רובם ככולם מצילומים ביתיים שצולמו במצלמות 8 מ"מ. כאן בוואלה! תרבות אנו חושפים מידי שבוע קטעים מהסרט, המציגים את סיפורה של מדינת ישראל כפי שנתפס בעדשות של צלמים חובבים.

רחמים שרעבי, צעיר ממוצא תימני שקיבלאת הכינוי "רינגו"בכרם התימנים, עבד בקצביות שוק הכרמל בפירוק בשר וכתחביב צילם ותעד את ההווי בסמטאות כרם התימנים. רינגו סייע לחבר של גיסו, שאול, ונתן לו הלוואה. כהכרת תודה, שאול, שעסק אז בצילום, מסר לידיו של רינגו את אחת המסרטות שלו ולימד אותו את צעדיו הראשונים ברזי הצילום. תחילה תיעד רינגו בריתות, בר-מצוות וחתונות של תושבי השכונה ולימים הרחיב את תחום ידיעותיו בצילום והפך לצלם האירועים המתנדב של תושבי שכונות דרום תל אביב, שלא היה באפשרותם לשכור צלם מקצועי. כך, איפשר רינגו גם למעוטי היכולת לשמר רגעי קסם בחייהם.

בחלוף הזמן הגיעו לידיו של רינגו סרטים פורנוגרפים באמצעות חבר שעבר בשוודיה והתחביב לצילום וקולנוע החל לקבל גוונים נוספים. מלבד החיבה לפעולת הצילום עצמה, רינגו הקים מעין ספריית סרטים פורנוגרפים קטנה והחל להשכיר ולהקרין אותם, תחילה לחבר'ה בשכונה ובשלב מאוחר יותר גם לזרים שמחוצה לה. אז, בשונה מהיום, בהעדר אינטרנט ווידאומטים, הסרטים הללו נחשבו לנדירים וזכו להתעניינות רבה: "הכחול הזה שיגע את כולם. יום אחד אמרו לי המבוגרות של כרם התימנים 'אנחנו רוצות לראות את הסרטים האלה, רק תפעיל את המכונה וצא החוצה. אתה אל תהיה'". מספר רינגו. "אני זוכר נשים דתיות ומבוגרות, היום הן לא חיות כבר, יושבות ורואות את הסרטים האלה". כולם רצו לחלוק בהנאה.

הפקת "כך ראינו" עדיין מחפשת סרטים נוספים. אם יש לכם סרטים ביתיים משנות השלושים והארבעים אנא צרו קשר בכתובת המייל: post@alma-films.com
"כך ראינו" יוקרן בסינמטק תל אביב ב-1/9, 5/9 וב-8/9 בסינמטק חיפה ב-8/9, בסינמטק הרצליה ב-6/9, בסינמטק ירושלים ב-1/9 וב-7/9 ובסינמטק חולון ב-5/9.

"כך ראינו" - לצפייה בכל הקטעים
מה דעתכם על הפרויקט? בואו לדבר על זה בפייסבוק שלנו
עמוד הפייסבוק של "כך ראינו"

"כך ראינו" הופק ע"י עלמה הפקות, בתמיכת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה וקרן אבי חי.

  • עוד באותו נושא:
  • כך ראינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully