וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכניות הריאליטי הביזאריות ביותר על המסך הקטן

חגית גינזבורג

1.9.2012 / 10:13

עלייתו של הריאליטי על התאומות הסיאמיות המפורסמות בעולם עוררה הדים והזכירה את סדרות המציאות ההזויות ביותר ששודרו על המסך. לא לבעלי לב חלש

אחת לכמה זמן מפציעה על המסך סדרת ריאליטי מספיק משונה, סוריאליסטית ותמוהה כדי שגם אנחנו, צופי הטלוויזיה בעידן הנוכחי, למודי הגרוטסק ומיואשי הביזאר, נשפשף את העיניים כדי לוודא שזה באמת קורה לנו. הסדרה "Abby and Brittany", שעלתה השבוע ברשת TLC האמריקאית, נכנסה הישר לפנתיאון המפוקפק הזה.

הסדרה עוקבת אחר בריטני ואבי הנזל, התאומות הסיאמיות המפורסמות בעולם, כיום כבר בנות 22. מה שמרתק כל כך בסיפור של התאומות הוא לא רק העובדה שהן נשארו בחיים, דבר נדיר במקרים של תאומים סיאמיים שלא מופרדים לאחר הלידה, אלא גם שלכל אחת מהן יש אישיות שונה לגמרי, למרות שהן חולקות איברים מעמוד השדרה ומטה. הסדרה עוקבת אחר חיי היומיום שלהן, כשהן הולכות ללימודים, לומדות נהיגה ויוצאות לאכול פיצה עם המשפחה, אבל אי אפשר להתעלם מהפיל שבחדר, שמחובר לו פיל נוסף.

על אף מה שנראה כחציית קו אדום ברור לעין, נדמה שהקודקודים שמקבלים את ההחלטות, אי שם במעלה שרשרת המזון של הטלוויזיה האמריקאית, יודעים שהביזאר יספק את הסחורה. הם מבינים היטב שהצופים שלהם זקוקים למכות החשמל הקטנות האלה אחת לכמה זמן, עם פיסות טלוויזיה מספיק מוזרות כדי שאף אחד לא ירשה לעצמו לפספס אותן. כבר זכינו לראות לא מעט כאלה בשנים האחרונות, ועד שמישהו ימציא את השטאנץ' הבא זו הזדמנות טובה להיזכר בכמה מהן.

Here Comes Honey Boo Boo

עוד יצירת מופת מבית TLC, שידועה בזכות היכולת הכמעט פנומנאלית שלה לאתר סיפורים אנושיים חריגים ולעשות מהם מיליונים. אה, סליחה, תוכניות ריאליטי. הסדרה, שהפכה להיסטריה בארה"ב, מגישה לנו את אלנה תומפסון בת ה-7, הידועה יותר בכינויה honey boo boo. הילדונת הפכה לסנסציה כשהופיעה בריאליטי אחר ולא פחות שערורייתי של הרשת – "Toddlers and Tiaras", שהתרכז בעולם תחרויות היופי של הילדות, שהאמריקאים כל כך אוהבים לאהוב.

האני התגלתה כדיווה שחורה עם אטטיטוד של דראג קווין מהגיהנום, שרק במקרה כלואה בגוף של ילדה לבנה קטנה. היא מגיעה ממשפחת רד-נקים מהדרום, עם אמא אוביס, מכורה לקופונים, שאוהבת להשקות אותה במה שהיא מכנה boo boo juice – מיקס בריא להפליא של רד בול והמשקה מאונטן דיו. הסדרה, שעלתה לאוויר בתחילת אוגוסט, עוררה באופן בלתי מפתיע בעליל קיתונות של ביקורת, אך זה לא מנע ממנה להפוך מהר מאוד ללהיט הנצפה ביותר של הרשת, עם ממוצע של 2.3 מיליון צופים לפרק.

Seven Dwarves

גם הבריטים תורמים מדי שנה את חלקם לזירת הריאליטי הביזארי, וממשיכים להוכיח כמה צופי הטלוויזיה שמחים לבלוע כל תופעה ביולוגית שנראית להם חריגה. בשנה שעברה זו הייתה "Seven Dwarves" של ערוץ 4, שהחליט לדהור על טרנד הגמדים (לא מעט בזכות פיטר דינקליג', כוכב "משחקי הכס") ויצרו את גרסת הגמדים של "האח הגדול". הרעיון היה פשוט למדי: הם אספו שבעה גמדים שחקנים, ריכזו את כולם בתוך בית ממולכד במצלמות ותיעדו במשך שבעה פרקים את חייהם, בזמן שהם מתכוננים להפקה של "שלגיה ושבעת הגמדים". מה שמגוחך בכל הסיפור הזה, הוא שאם הסדרה לא היתה מלאה באנשים קטנים שמתקשים להגיע למדפים הגבוהים בסופר, זה בכלל לא היה מעניין.

My Strange Addiction

גם זו סדרה שמביאה אליכם את כל מה שיפה וטוב במין האנושי – אנשים שמכורים לאכילת אבקת כביסה, ישנים עם מייבש השיער שלהם ולועסים את הריפוד של הספות – וכן, ניחשתם נכון, גם הסדרה הזו משודרת בבית המשוגעים של הטלוויזיה, רשת TLC. אבל בחיינו שבין כל המכורים למיניהם, הבחורה שהכי הפתיעה אותנו היא ריילי בת ה-25 שעדיין מתנהגת כמו תינוקת, כולל מוצץ, לול, בובות ובקבוק. נכון שאתם מרגישים ממש נורמליים עכשיו?

Rat Bastards

Rat B*stards, The Unsung Heroes Of Louisiana
Get More: Rat B*stards, The Unsung Heroes Of Louisiana

לרשת הכבלים האמריקאית Spike לא חסרות הבלחות ביזאריות משלה. במיוחד אוהבים שם לתעד את הצדדים האפלים יותר של אמריקה, וכך הגו ב-2011 את "Rat Bastards", ריאליטי שעוקב אחר קבוצה גברים מלואיזיאנה שלא ראו מקלחת מאז המצאת החשמל פחות או יותר, ואלה יוצאים לצוד זן גדול ומכוער במיוחד של swamp rats – עכברושי ביצות בתרגום חופשי, מכרסמים שמעבירים את רוב זמנם בביצות ומהווים איום של ממש על המערכת האקולוגית של האזור. אז חבורת הגברים האלה יוצאת לצוד אותם עם שלל ארטילריה, מרובים ועד דינמיט וסכינים. הבעיה היחידה היא (חוץ מהקטע הדוחה הזה, שצדים יצורים אומללים באופן אכזרי במיוחד) שאחרי שהם לוכדים אותם, הם גם מבשלים אותם למאכל ו/או מציעים אותם למכירה. דרושה שקית הקאה.

Strange Sex

והנה אנחנו שוב חוזרים אל רשת TLC והיכולת הפנומנאלית שלה למצוא את הסיפורים האנושיים הכי מוזרים. אחת הסדרות הכי הזויות שמצאנו שם נקראת "Strange Sex". ברשת מגדירים אותה כסדרת דוקו ריאליטי, שחושפת בכל פרק את ההתנהגויות המיניות המוזרות של אנשים ברחבי ארה"ב. אפשר למצוא שם סיפורים על גברים שנולדו בגוף של נשים ועוד כל מיני כאלה שכבר התרגלנו לשמוע, אבל הסיפור החביב עלינו הוא זה של זוכה שיא גינס לבעל הפין הגדול ביותר בעולם. ואין לנו מה להוסיף בעניין הזה.

ג'רזי שור

טוב, אי אפשר להכין רשימה כזו בלי לכלול את ה-ריאליטי ה-סנסציוני של העשור פחות או יותר. "ג'רזי שור" של רשת MTV, שהביאה לחיינו תופעות כמו די.ג'יי פולי די וכמובן סנוקי האלמותית, שלאחרונה הביאה לעולם יורש עצר כי מישהו צריך לוודא שהגנים המשובחים שלה לא יילכו לאיבוד.

ג'רזי שור, שעונתה הראשונה עלתה ב-2009 והשבוע התבשרנו שהעונה הקרובה תהיה האחרונה שלה, אספה לתוך בית אחד בחוף ג'רזי חבורה של אמריקאים צעירים ממוצא איטלקי, מנופחי שרירים וסיליקון ובעלי אגו שלא היה מבייש את מליאת הכנסת. מהר מאוד התברר שהסדרה היא הדבר הכי מוטרף שיש וכוללת לא מעט סצנות סקס, אלכוהול ואלימות. בקיצור – כל מה שהאמריקאים אוהבים.

I cloned my pet

אם עדיין לא הפנמתם שרשת TLC היא מגנט לתוכניות ריאליטי משונות, הנה עוד אחת לאוסף: "I cloned my pet" היא סדרה שעוקבת אחרי אנשים שאיבדו את הכלבים האהובים שלהם ומקדישים את חייהם כדי לייצר שיבוט שיחזיר אותם לחיים. זה עולה משהו כמו 150 אלף דולר, ופסיכי באופן שאין לו מחיר, אבל האנשים האלה משוכנעים שאף כלב אחר לא יוכל למלא את מקומו של הכלב שאיבדו. מי שמגדל כלב יכול להבין את האהבה האינסופית הזו, ובכל זאת, אי אפשר שלא לצפות בסדרה הזו ולא לשאול את עצמנו אם העולם השתגע סופית.

I want a famous face

ואי אפשר לסכם את הרשימה הזו בלי האמא של התוכניות המוזרות. הסדרה הזו רצה ב-MTV למשך עונה אחת בלבד ב-2004, לפני שמבקרים, פסיכולוגים, צופים ושאר המין האנושי קטל את עצם קיומה, אבל היא כנראה תיזכר לעד. כאן, חבורה של טינאייג'רים וצעירים מבולבלים וחסרי ביטחון עוברים מייק אובר סטייל "הברבור", עם טוויסט אחד מרכזי – המומחים של התוכנית מבטיחים לגרום להם להידמות כמה שיותר לסלב האהוב עליהם. מחליא ומזעזע, אין ספק, אבל לפחות עכשיו אנחנו יודעים איפה עובר הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully