וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמלילן האל דיוויד הלך לעולמו בגיל 91

2.9.2012 / 9:52

המלחין זוכה האוסקר, שהיה אחראי לשירים קאנוניים כמו "What The World Needs Now Is Love", הלך לעולמו כתוצאה מסיבוכים של שבץ בו לקה

האל דיוויד, התמלילן האמריקאי זוכה האוסקר, הלך לעולמו אמש (שבת) בלוס אנג'לס בגיל 91, בעקבות סיבוכים של שבץ בו לקה. אשתו של דייויד, יוניס, כתבה בהודעה לתקשורת בה סיפרה כי "הוא תמיד היה כותב רשמים, או מבקש ממני לעשות זאת עבורו, כדי שלא ישכח את מילות השירים. אפילו ברגעיו האחרונים היה לו שיר בראש".

דיוויד, ששיתף פעולה החל מסוף שנות ה-50 עם המלחין ברט בכרך, אחראי לעשרות להיטים, ביניהם "What The World Needs Now Is Love". השניים פעלו בשיתוף פעולה עם הזמרת דיון ווריק שביצעה חלק גדול מיצירותיהם. 38 מהשירים שכתבו לה נכנסו למצעד 100 השירים של בילבורד, מתוכם תשעה היו בעשרת המקומות הראשונים.

לאורך שנות ה-60 וה-70 כתבו דייוויד ובכרך עבור הביטלס, דסטי ספירנגפילד, אריתה פרנקלין, טום ג'ונס, הקרפנטרס, ועוד. שיתוף פעולה נוסף של השניים היה עם המפיק דיוויד מריק במחזמר "Promises, Promises", ממנו יצאו להיטים כמו "I'll Never Fall in Love Again".

בשנת 1969 השיר "Raindrops Keep Fallin' on My Head" של דייוויד ובכרך מהסרט "קיד וקאסידי" זכה בפרס האוסקר לשיר הטוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully