וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "הדיבוק" הדיח את "בלתי נשכחים 2" מהפסגה

2.9.2012 / 12:48

סרט האימה התחבב על חובבי הז'אנר ותפס את המקום הראשון עם סכום גבוה מהציפיות. גם הדוקו נגד אובמה ממשיך לעשות רעש

יח"צ - חד פעמי

במהלך הקיץ הזה, היו לא מעט להיטים שהצליחו מעבר לציפיות בקופות ארצות הברית וגם מוצרים רבים שהכניסו פחות מן המצופה. בסוף השבוע האחרון שלו, הארוך במיוחד בשל הלייבור דיי, כבש את הפסגה להיט שמשתייך לקבוצה הראשונה: הזוועתון "הדיבוק", שהדיח את "בלתי נשכחים 2" מהצמרת עם הכנסות משוערות בסך 22.8 מיליון דולר בארבעה ימים, וזהו סכום יפה יחסית לז'אנר, לתקציב ולעיתוי ההפצה.

את הצלחת "הדיבוק" אפשר לזקוף לזכות כמה גורמים: המפיצים, ליונסגייט, שהוכיחו שוב כי הם יודעים לטפל שיווקית בזוועתונים; החותמת של המפיק סם ריימי, שהמחיש פעם נוספת כי קהל שוחרי האימה נוהר לאולמות ברגע שהוא רואה את שמו; ומעל הכל, הצמא של אותו ציבור, שמזמן לא נתקל במה שמסתמן כסרט ראוי מסוג זה, ולכן נבנה בו תיאבון שבא לשובע בסוף השבוע.

"הדיבוק" קיבל ביקורות לא טובות ורישומי האולפן מעידים שגם תגובות הקהל כלפיו אינן נלהבות במיוחד. לפיכך, הוא יתקשה להישאר עם רגליים על הקרקע בשבועות הקרובים ולהגדיל בהרבה את הכנסותיו, אבל כך או כך, בעיקרון כבר עשה את שלו בסוף השבוע הראשון והחזיר את ההשקעה בו. דבר זה מוכיח פעם נוספת כי סרטי אימה זולים להפקה הם המיזמים הקולנועיים הכי בטוחים כרגע.

הסרט הטרי השני, דרמת הפשע ההיסטורית "Lawless", יסיים את סוף השבוע במקום השני - אבל זה לאו דווקא סיבה לחגיגה. עם צוות שכולל את התסריטאי ניק קייב והשחקנים טום הרדי, שייה לבוף, גרי אולדמן ורבים אחרים, אפשר היה לצפות ממנו ליותר מהכנסות משוערות בסך 14.4 מיליון דולר. אך למען האמת, זה בעצם לא כל כך מפתיע: מעצם העובדה שהוחלט לשחרר אותו לשוק בעיתוי כזה אפשר היה להבין כי אולפני מירמקס, המפיצים אותו, לא מאמינים ביכולתו להתחרות על פרסי אוסקר ולרשום הישגים קופתיים משמעותיים, והוא אכן הציג ביצועים פושרים. לארץ יגיע ב-25.10, וזה ככל הנראה יהיה לאחר שסיים את הסיבוב שלו בארצות הברית בלי להותיר חותם.

Oogieloves In The BIG Balloon Adventure: הטריילר

היה בסוף השבוע גם מוצר טרי שלישי, אבל מעטים שמו לכך לב. במקרה זה, מדובר בסרט ביזארי לקטנטנים שהתהדר בשם המשונה "Oogieloves In The BIG Balloon Adventure", ונראה כמו הזיה פרוורטית שנולדה במוחו של יוצר שדעתו השתבשה בשל צפיית יתר ב"טלאטביז" במהלך ילדותו העשוקה.

אף שהופץ במעל אלפיים אולמות, הפרויקט התמוה אמור להכניס כ-600 אלף דולר בלבד, מה שהופך אותו שחור על גבי לבן לאחד הכישלונות הקופתיים הגדולים בתולדות הקולנוע האמריקאי העכשווי, ולאור כל זה, אפשר לשער שבעתיד יהיה לפולחן בקרב חובבי הטראש.

לסיכום, בין נאום אחד למשנהו בוועידה הרפובליקאית, היו יכולים חסידי רומני והקולות הצפים ללכת לבתי הקולנוע כדי לצפות ב"2016 Obama’s America", מסמך הדוקו שמלבין את פניו של הנשיא הנוכחי. הודות להרחבת הפצתו, הוא אמור להכניס כ-7.2 מיליון דולרים בארבעת ימי סוף השבוע הארוך ולהגדיל את מאזנו הכללי לכ-20 מיליון דולר. בעקבות כך, ישכיל לרשום את ההישג הראשון של המחנה האנטי-ליברלי בקמפיין הזה, ולתפוס את מקומו של "קפיטליזם: סיפור אהבה" של מייקל מור במקום החמישי ברשימת סרטי התעודה הפוליטיים המצליחים בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully