וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת קובי פרץ: לזמר יש מה ללמוד ממרגול. פרשנות

חגי אוזן

3.9.2012 / 10:53

למרות שכנראה לא מדובר בפרשת מרגול 2, קובי פרץ מסובך מעל הראש בחשדות להעלמות מס. בפרשה הזאת נראה כי הזמר עשה כל טעות אפשרית

הדמיון בין פרשת מרגול לחקירת קובי פרץ זועק בכותרות. שני זמרים כוכבים, מאותו ז'אנר, נחקרים בחשד לאיומים על אמרגניהם. למרות זאת ההבדלים בין שתי הפרשות משמעותיים. פרץ אמנם חשוד כי שלח מסרון מאיים לאמרגנו לשעבר יוחאי יעיש וכן כי היה מעורב בהצתת דלת ביתו, אך בניגוד למרגול המשטרה לא חושבת שמדובר באדם המסוכן לציבור.

במקרה של מרגול היה חשד להשתייכות לארגון פשע והזמרת הואשמה בסחיטה קרה ומחושבת במטרה להשיג את מטרתה, זאת בעוד שאצל פרץ מדובר בעניין של פעולות אימפולסיביות. זה קובי פרץ מול יוחאי יעיש, והתיק המרכזי בפרשה הוא עדיין החשדות בהעלמות המס. אם היו חשדות כבדים יותר, המשטרה לא היתה מהססת לבקש את מעצרו מבית המשפט, כפי שנהגה עם מרגול, ולא לשחרר אותו לביתו בערבות עצמית.

הזמר קובי פרץ שוחרר בערבות. טל אנגלנדר
לא מסוכן. קובי פרץ/טל אנגלנדר

אבל זה לא אומר שקובי פרץ לא מסובך מעל הראש. הזמר נחקר בעבר ברשות המסים בחשד להשמטת הכנסות בסכום כולל של לא פחות מחמישה מיליון שקלים. אמרגנו לשעבר יעיש, שנחשד בביצוע העבירות יחד עם לקוחו, הפך לעד מדינה בתיק ועדותו עלולה לשלוח את קובי פרץ לכלא. עד כה עושה רושם שפרץ בחר לדבוק בגרסת ה"לא ידעתי, לא שמעתי" אבל אם הוא ופרקליטיו לא יתעשתו בקרוב, יש סיכוי שעוד נראה אותו במדי אסיר. הזמר צריך לזכור שהצעד הראשון של מרגול לסיום הפרשה שלה, היה קודם כל הודאה. רק לאחר מכן נסללה הדרך לעסקת טיעון.


מהרגע שבו התפוצצה פרשת העלמות המס של פרץ, הוא עשה כמעט כל טעות אפשרית. הוא אפילו צחק על זה בקמפיין פרסומי. במקום להוריד הילוך, פרץ בחר להאשים את מס הכנסה בכך שהוא מנסה לכאורה להרוויח פרסום על חשבונו. היום ברור לגמרי שכל הדיבורים על "הר שיוליד עכבר" היו מיותרים לחלוטין. קובי פרץ לא יכול לטעון שהוא לא ידע על מחירי ההופעות שלו והכספים שנגבו. הוא פשוט לא יכול כי פרץ בעצמו, בראיונות שנערכו איתו בשנות נסיקתו, ידע להגיד במדויק את מחיר ההופעות שלו ונימק עד כמה הוא מוצדק. "כשצריך אנחנו עושים הנחות", אמר פרץ. "אנחנו עושים", זה הניסוח. פרץ לא אמר "האמרגן שלי עושה", הוא דיבר גם על עצמו. הניסיון שלו להציג פני תמים פשוט לא יעבוד בבית המשפט. פרץ נמצא בשיאו של תהליך קאמבק נכון ועקבי ולכן כדאי לו ללחוץ על פרקליטיו לחתור להשגת עסקת טיעון. זמרים מהז'אנר נכנסו בעבר לכלא בעוון העלמות מס ואילו אחרים שנחשדו, בהם אייל גולן, מושיק עפיה, משה פרץ ועוד, ידעו לסגור תיקים לא פחות גדולים משלו.

"אם אראה את יוחאי יעיש ברחוב, אומר לו שלום", אמר פרץ בראיון, "אבל גם הוא צריך לדעת שבסופו של דבר, השלום נמצא רק בידי הקדוש ברוך הוא". הנימה הסלחנית לכאורה של פרץ לא מצליחה להסוות את העובדה שהזמר לא באמת סלח לאמרגן ש"סרח". לפני כשבועיים הפתיע יעיש כשלא הגיע לאירוע בתעשיה עם הזמר יואב יצחק שאותו הוא מייצג. "המצב מאוד מסוכן עכשיו", אמרו מקורביו של יעיש שהיו במקום, "הוא ממש בסכנה ולא יכול היה להגיע". אתמול בתחנת המשטרה בעימות בין השניים נרשמה נקודת רתיחה נוספת כשפרץ זרק על יעיש בקבוק מים.

יוחאי יעיש אמרגנו של קובי פרץ. יותם רונן
זה לא גשם, זה רק קובי עם בקבוק/יותם רונן

קובי פרץ אמנם נחקר בחשד לאיומים על אמרגנו לשעבר אבל עדיין ניתן להעריך שלא מדובר בפרשת מרגול 2. הדמיון האמיתי בין שני המקרים צריך יהיה להיות בתוצאה. ברגע שפרץ ירגע ויפנים את מצבו, יש סיכוי שהכל יסתיים בהרשעה ובעסקת טיעון. אחרת, קשה לראות איך הוא יוצא מתיק העלמת המיסים הזה.

מיחסי הציבור של קובי פרץ סירבו להגיב לכתבה עד למסיבת העיתונאים עם עורך דינו, אודי ברזילי, שתתקיים הבוקר ב-11:30 ותשודר בחי כאן בוואלה!.

למרות החשדות: קובי פרץ מופיע בחתונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully