וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי MTV: מיטב ההופעות בטקסי VMA לאורך השנים

חן רוזנק

6.9.2012 / 1:06

הנשיקה הלסבית של מדונה והיורשות, אקסל רוז עושה שולם עם קהילת הגייז, ביונסה חושפת בטן הריונית ועוד - ההופעות הבלתי נשכחות בטקס פרסי הווידיאו של MTV לאורך השנים

בכל שנה מתייצבת צמרת המוזיקה העולמית לטקס פרסי הווידיאו קליפים של MTV, ה-VMA, שבהתאם, סיפק לא מעט רגעים יוצאי דופן ושערוריות לאורך שנותיו. לקראת הטקס ה-28, שייערך בלילה שבין חמישי לשישי שעון ישראל, אספנו לכם את עשר ההופעות הבלתי נשכחות שנערכו בו. כך תוכלו להתענג על רגעי העבר לפני הדיווח המיוחד של וואלה! תרבות מהשטיח האדום ומתוך האולם בלוס אנג'לס, שיחכה לכם כאן בשישי בבוקר.

מדונה (1990) - "Vogue"

הרבה לפני שהפכה לפרובוקטיבית בשקל ולשק החבטות של אלטון ג'ון, בניינטיז מדונה היתה פרפורמרית ענקית שסיפקה למעריציה שואו גדול מהחיים. כך גם ב-1990 כשעלתה לבמה של טקס פרסי MTV - שש שנים אחרי שהתמרחה על עוגת חתונה ענקית בהופעתה שם עם "Like A Virgin" - הפעם עם קרינולינה אדירת מימדים וחבורת רקדנים בתלבושות תקופתיות חושפות ישבנים מוצקים. כי אם כבר מלכה, אז לפחות לכי עד הסוף עם הסטייל הראוותני של מארי אנטואנט.

גאנז אנ' רוזס ואלטון ג'ון (1992) - "November Rain"

היחסים של אקסל רוז עם הקהילה הגאה בסוף שנות השמונים היו מורכבים למדי. בעקבות השיר "One in a Million" שיצא בשנת 1988 רוז הואשם בהומופוביה מכיוון ששר על "מתרוממים" ש"מפיצים מחלות ארורות". כדי לא לרסק לעצמו את המוניטין בקרב אנשים שאוהבים בנדנות, מכנסיים צמודים ומנעד קול מהסוג שלו, ארבע שנים לאחר מכן הוא עשה סולחה עם הקהילה כששר יחד עם אלטון ג'ון את "November Rain" בטקס של MTV, ממש חודשים ספורים אחרי שהצטרף לחברי להקת קווין בביצוע של "Bohemian Rhapsody" במופע לזכרו של פרדי מרקיורי. אקסל, יש משהו שאתה רוצה לספר לנו?

ביסטי בויז (1994) - "Sabotage"

עזבו לרגע את העובדה שמדובר בביצוע מרהיב לאחד השירים שהפכו את הביסטי בויז למה שהם. באותה שנה הלהקה היתה מועמדת לפרסים בחמש קטגוריות בטקס. היא הפסידה בכולן, העולם אכזר. כשמייקל סטייפ, סולן R.E.M עלה לקבל את פרס הבמוי עבור הקליפ של "Everybody Hurts", עלה לבמה אדם יאוך (MCA) כשהוא מחופש לנתנאל הורנבלוואור, האלטר אגו שלו, תחתיו ביים את הקליפ של "Sabotage", והתמרמר על כך שלהקתו לא גרפה אפילו פרס אחד.

אמינם (2000) - "The Real Slim Shady" & "The Way I Am"

מה יותר טוב מאמינם אחד? עשרות כמוהו. גם הראפר עצמו ידע את זה, כשנכנס לאולם הטקס ועלה לבמה כשהוא מוקף בעשרות כפילים של עצמו. היום היו משתמשים בהולגרמות, אבל בשנת 2000 הצליח אמינם למצוא מספיק מעריצים שרופים שנראים בדיוק כמוהו. בדיוק בשביל זה המציאו את הביטוי "Like a Boss".

בריטני ספירס (2001) - "I'm A Slave 4 U"

פעם בריטני היתה לוהטת כמו היום הכי חם בשנה, וכאילו שהקליפ ל-"I'm A Slave 4 U" לא היה מספיק מחרמן (גם במונחים של היום, אגב) כדי שהיא פשוט תשחזר בלייב, מי שהיתה נסיכת הפופ של אותה תקופה עלתה על הבמה כשיש לידה נמר בכלוב והתעטפה בנחש ענק. מלחיץ. היינו רוצים להתעלף רק מהאאוטפיט, לא מהפחד שלנו מחיות שאנשים לא נוהגים לגדל בבית.

בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה, מדונה ומיסי אליוט (2003) - "Like A Virgin"/"Hollywood"

זו אולי הבחירה הצפויה ביותר ברשימה אבל גם זו שבאמת לא ניתן היה לחמוק ממנה - משולש לסבי-לייט בין המלכה האם ושתי יורשותיה הבימבוז זה לא באמת משהו שהיינו יכולים להשאיר מחוץ לרגעים הגדולים של הטקס. הנשיקה של מדונה ובריטני, ואז מדונה וכריסטינה, היתה כביכול מפתיעה באמריקה הפוריטנית שלפני עשור, אבל גם אז אפשר לומר שזה היה מתבקש. היום, כשבנות דור ההמשך התחרפנו ו/או השמינו ומדונה עצמה כמו התמכרה לפורמלין ושיעורי חיטוב זה כבר לא ממש מגרה, אבל אז, הו, זה היה לוהט.

אאוטקסט (2004) - "Prototype"/"The Way You Move"/"GhettoMusick"/"Hey Ya!"

האלבום הכפול הנפלא של אאוטקסט "Speakerboxxx/The Love Below", ניפק כמה קליפים בלתי נשכחים אבל לא אכזב גם במעבר שלו לבמה בטקס בשנת 2004. הסיפור הרומנטי מהדיסק של אנדרה 3000 התערבב במסרים של ביג בוי, כל זאת על רקע הבחירות הקרבות לנשיאות בארה"ב דאז, בין ג'ון קרי לג'ורג בוש. בין הקריאות לצאת להצביע, הבלונים בצבעי הדגל ושלטי התעמולה, אאוטקסט לא שכחו לספק שם גוד-טיים והצפייה החוזרת בקטע רק גורמת לנו להתגעגע להרכב ההיפ הופ האדיר הזה.

ג'סטין טימברלייק (2006) - "My Love" and "SexyBack"

הביצוע המהפנט הזה הוא עוד סיבה להתאבל על כך שעבר יותר מדי זמן מאז הפעם האחרונה שטימברלייק התעסק במוזיקה. לא שיש לנו בעיה עם קריירת המשחק שלו, אבל כשחוזרים להופעה שלו ב-VMA, כשהמפיק האדיר טימבלנד מצטרף אליו על הבמה, זה מכה בנו שוב - חבר, אתה חסר. בקצב הזה, בפעם הבאה נכתוב על הרגעים הגדולים של ג'סטין טימברלייק.

טיילור סוויפט (2009) - "You Belong With Me"

לא משנה כמה טיילור סוויפט, מנהליה או אנשי MTV התאמצו כדי להבריק עם רעיון מיוחד להופעה בטקס ב-2009 - כזאת שמתחילה בסאבווי ונגמרת ברחוב בניו יורק - דבר אחד בלבד זוכרים לה מהטקס ההוא - את קנייה ווסט. ווסט שעלה לדרוש את כבוד הגטו, המוצדק בהחלט, לקליפ של ביונסה ל- "Single Ladies" הפריע לזמרת הצעירה וזכה לקריאות בוז מהקהל. ביונסה באקט אצילי, אך מחושב פוליטית בעת ובעונה אחת, העלתה את סוויפט לבמה כשזכתה בעצמה בפרס אחר. כצפוי, השערורייה התורנית נגמרה בסולחה, אבל לפחות אפשר היה לסמוך על ווסט שיכניס קצת עניין בין הופעה להופעה.

ביונסה (2011) - "Love On Top"

ביונסה למודת הטקסים ועטורת הפרסים לא היתה צריכה להפגיז בתותחים הכבדים כדי להרים הופעה מעולה בטקס שנה שעברה. לכך הספיקה חליפת טוקסידו מנצנצת אחת ובטן הריונית שבצבצה תחתיה. אחרי חודשים של שמועות ומסע הסתרה מוצלח במיוחד, ביונסה ניצלה את הבמה, תרתי משמע, של טקס פרסי MTV כדי לחשוף שהיא וג'יי זי בהריון ראשון. הרגע הטלוויזיוני הקצר הזה הפך את המשדר של 2011 לנצפה ביותר בתולדות MTV ושבר את שיא הציוצים בטוויטר לשנייה עבור אירוע בודד. כל מה שאנחנו היינו מסוגלים זה להתפלא איך היא קופצת על העקבים האלה בחודש חמישי.

הטקס יועבר בשידור חי (ערוץ 25 בהוט ו-75 ב-yes) בשעה 2:30 לפנות בוקר, וישודר שוב ערוך ומתורגם ביום שישי בשעה 21:00 וביום שבת בשעות 13:30, 19:20, 24:30, ולאורך כל השבוע.

תוכלו לקרוא עוד על הטקס באתר של MTV ישראל

מהו הרגע שאתם זוכרים מטקסי MTV? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully