וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 26: המרענן הרשמי של סוף הקיץ

6.9.2012 / 15:06

השמש כבר לא קופחת, הרוח נעימה ופופ לוק מרגיע עם סט אלקטרוני שישלח אתכם להתרווח במרפסת לפני שתתמרמרו על החגים

איך זה תמיד מגיע מיד כשנהיה ספטמבר? לא ברור בכלל מה קרה, אולי זה טרום דכאון חגים שהתגנב בלי לשים לב, אולי החזרה ללימודים שתמיד מבאסת לא משנה כמה רחוק אתה מימי בית הספר שלך, ואולי זה הסתיו שמתעקש להגיע בזמן השנה - ובאמת שלא התכוונו - אבל איכשהו יצא שפופ לוק לוקח הפעם צעד אחורה, ונכנס למוד טיפה יותר עמוק. אנחנו דווקא נשארים באזורי הארבע על ארבע, וכן עם אנרגיות, אבל אין ספק שאיזשהו וייב מאוד ספציפי כישף הפעם את הקאסט.

בכל מקרה, הכיוון הזה דווקא מתאים בול. הזדמנות טובה לאוורר כמה מהקטעים הפחות אינטנסיביים של התקופה האחרונה, וגם בהחלט נעים להתמסר למוזיקה שזורמת טוב עם הרוח שפתאום נושבת בערב, משהו להאזין לו עם חלון פתוח ווילון מתנפנף, ולא כמעט עירומים עם אגלי זיעה בסלון. אבל היי, הובטח פה ממש לא מזמן רק קאסט אחד פר עונה בענייני מזג אוויר, אז לפני שנמשיך להתפייט, בואו נחתוך את ההקדמה ונעבור לדבר מוזיקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוא בא! ז'ק גרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ונתחיל דווקא לקראת הסוף, עם ז'ק גרין. עד לעליית הקאסט הזה, העניין עוד לא פורסם רשמית, אבל מי שבדק את לוח ההופעות של המפיק הקנדי הנהדר הזה השבוע יכול היה לראות את המילים תל אביב מבצבצות ליד אחד התאריכים. בשבילנו זה אירוע לא פחות ממרגש, כיוון שמדובר ביוצר מהמוכשרים של השנתיים האחרונות, ממובילי אחת מחזיתות הסאונד היותר מעניינות של התקופה, במקום בו השפעות של פוסט דאבסטפ התערבלו עם האוס ועם גאראז' לכדי משהו חדש, שונה, מיוחד ודי בפשטות - מעולה. יחד עם ג'יימס בלייק, ג'וי אורביסון וג'וליו באשמור, גרין היה מהבולטים שבמפתחי סאונד חדש שכבש מהר מאוד את הקצוות של האלקטרוניקה.

הפיוצ'ר אר נ' בי שלו ושל שאר מסמפלי וקוצצי הניינטיז בפיץ' גבוה אמנם השתנה מהר ולא החזיק מעמד הרבה זמן באותה הצורה, אבל הוא בהחלט עדיין מתגלגל ומשפיע מאוד על מה שקורה עכשיו. לקאסט נכנס קטע מתוך האי.פי האחרון שלו שיצא לפני חודש וטיפה, שלא מבריק אבל בהחלט שומר על האיכות. בסך הכל, אם זה לא היה ברור, מדובר בהתרגשות די גדולה לקראת הגיג הזה. מקווים שגם אצלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היי, נעים מאוד. Stac/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בקאסט: הפעם קטע חדש שיוצא בקרוב מאת Scrimshire, מהבעלים של הלייבל Wah Wah 45's, אחד הלייבלים היותר עקביים ואיכותיים כבר שנים. "Alignment" הוא קטע עדין ומלודי עם Stac על הווקאלז, זמרת מלאת סול שיש לה כל מה שצריך, ומשתפת פעולה עם המפיקים הכי נכונים, רק שהייפ, משום מה, היא לא ממש מצליחה לתפוס. הקטע כאן מגיע ברימיקס מאת Claws For? שפותח את הקאסט באווירה מאוד גרובית עם קטע שדורש ריפליי מיידי, ועוד אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מקבל מספיק קרדיט. AD Bourke/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדאי לציין גם את AD Bourke, בחור שפרץ לראשונה לפני שנתיים-שלוש בתור זה ש-B. Bravo, מיוצרי הפיוצ'ר בוגי הבולטים ביותר, ממליץ עליו. אבל עולם הביטים משתנה ומתפתח, והרבה ממפיקי הביטים זזים קדימה והלאה ממנו, כל אחד לכיוון אחר, וביניהם AD Bourke שהוציא אי.פי שמגיע מהצד ההאוסי של הבוגי. גם משם, עדיין מדובר ביוצר מוכשר מאוד, שגם לא זוכה למספיק הכרה, למרות וייב מיוחד ויכולות מרשימות. עולם המוזיקה הוא אכזר.

עוד שמות שכדאי להתעכב עליהם הפעם הם Last Magpie שהוציא את אחד האי.פיז היותר מרגשים של החודשים האחרונים, בעיקר עם הקטע שכאן במיקס. וגם גרוב ארמאדה, כן כן, שנכנסים לקאסט עם יופי של קטע. משמח מאוד לראות צמד ותיק כזה שעדיין מצליח להשאר רלוונטי, ולא במקרה אלא ברצף בשנה האחרונה, ולדעת איך לעדכן את עצמו עם המוזיקה שהולכת עכשיו, בלי סתם להעתיק את הצעירים ולנסות להשאר בעניינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ורק עוד משהו קטן ל-BWANA, יוצר צעיר מאוד שכדאי לשים עליו עין, שהקטע שלו שמסמפל את Ciara יצא סוף סוף כסינגל אחרי שנה של הסתובבות ברשת, עם אחלה של רימיקסים כמו זה שבמיקס. ואזכור גם ל-Bare Skin, שם חדש במשחק, עוד ילד בן 18 שיוצר מוזיקה שאיכשהו נשמעת כאילו הוא כבר ראה חצי עולם, רקד במסיבות מסביב לגלובוס, וצבר ניסיון של שנים ארוכות. הילדים הם העתיד שלנו. בואו נקנה להם מחשב וכרטיס קול, ונצא כבר לפנסיה.

הפלייליסט:

00:00 - Scrimshire - Alignment feat. Stac (Claws For? Remix) // Wah Wah 45's
05:00 - Chopstick & Johnjon - Doin It // Suol
11:00 - Nick Monaco - Don't Hate, Create! // Dirtybird
16:00 - Tone Of Arc - No Pushers // No. 19 Music
22:00 - AD Bourke - Rio South // Scenario
27:00 - Last Magpie - (Who Knows) Where Love Goes
34:00 - BWANA - Baby Let Me Finish (14th Remix) // Somethinksounds
37:30 - Groove Armada - The Vicksburg Cut // Hypercolour
43:00 - Tomas Barfod - Hyperion // Friends Of Friends
48:00 - Rampa & Hollis P Monroe - Look Out feat. Overnite // Keinemusik
55:00 - Sonarpilot - Open House // Sonarpilot Audio
61:00 - BareSkin - 30 Mirrors // Hypercolour
67:00 - Jacques Greene - Prism // 3024
73:00 - DFRNT - El Spirito // Echodub

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully