וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותרות: בנות פוסי ריוט שרפו פוסטר של פוטין

7.9.2012 / 18:41

בנות להקת הפאנק הרוסית שמחו על גזר הדין שהוטל על שלוש מחברותיהן, הודו לתומכיהן (מדונה, רד הוט צ'ילי פפרז ועוד) ושרפו פוסטר של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שבועיים לאחר שבית המשפט ברוסיה גזר שנתיים מאסר על שלוש מבנות להקת הפאנק הרוסית פוסי ריוט, שאר חברות הלהקה ממשיכות במחאה. בסרטון וידאו שפרסמו אמש (חמישי) כמה מחברות הלהקה, הן נראות עושות סנפלינג מבניין עליו תלויים פוסטרים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, ושורפות אותם בעודן צועקות קריאות בגנותם של שני הפוליטיקאים ומודות לתומכיהן.

חברת להקה אחת, שעטתה על ראשה כובע גרב ירוק צעקה באנגלית "האנשים האלה חושבים שזה לא חוקי להגדיר את עצמכן פמיניסטיות ולשיר מוזיקת פאנק. האנשים האלה חושבים שאינכן יכולות לבקר את הממשלה שלכן". האשה הנוספת שמופיעה בסרטון, שראשה כוסה בכובע גרב ירוק, הוסיפה ש"האנשים האלה חושבים שאם אתן שרות ורוקדות בצורה לא ראויה, מגיע לכן שנתיים בכלא".

חברת להקה שלישית, עם כובע גרב צהוב, סיימה את הסרטון בתודות לאמנים שהביעו תמיכה בבנות הלהקה: "תודה מדונה, תודה רד הוט צ'ילי פפרז, תודה ביורק, תודה גרין דיי", והוסיפה "תודה לכל המוזיקאים, האקטיביסטים לאנשים ברחבי העולם שעומדים יחד ונלחמים על זכותנו לחופש".

כזכור, שלוש מבנות הלהקה נעצרו בחודש מרץ האחרון עקב הופעתן בכנסייה במוסקבה. השלוש הואשמו ב"חוליגניות שנובעת משנאת דת". השופטת מרינה סירובקה אמרה כי הן "תכננו ביסודיות" את מעשיהן בתוך הקתדרלה.

  • עוד באותו נושא:
  • פוסי ריוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully