וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "הדיבוק" זכה מן ההפקר

9.9.2012 / 13:35

סרט האימה בכיכובו של מתיסיהו מוביל בטבלה זה השבוע השני ברציפות - לא בגלל שהוא מוצלח, אלא מכיוון שהמתחרים שלו חלשים

יח"צ - חד פעמי

אולי בטמפרטורות אצלנו עוד לא מרגישים את זה, אבל הקיץ חלף. העונה הבוערת בקופות בארה"ב נסגרה באופן רשמי עם המעבר החד לספטמבר – כמעט תמיד התקופה החלשה ביותר בשנה מבחינה קופתית, ובהתאם, התקופה שבה האולפנים משחררים את הסרטים הפחות מבטיחים שלהם. סוף השבוע האחרון היה המחשה מצוינת למעבר החד בעונה הקולנועית. רק בחודש שעבר, "עלייתו של האביר האפל" הכניס לבדו 160 מיליון דולר בשלושה ימים; השבוע, כל הסרטים המוצגים בבתי הקולנוע גם יחד הגיעו בקושי ל-80 מיליון.

Lawless. imdb
מקום שני זה גם משהו. "חסרי חוק"/imdb

מי שהרוויח משהו מהמצב האומלל הזה הוא סרט האימה היהודי "הדיבוק", שיכול לרשום לעצמו שבוע שני ברציפות במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות, למרות הכנסות לא מאוד מרשימות. כשהתחרות היתה כל כך חלשה, 9 מיליון דולר בלבד הספיקו כדי להשאיר את "הדיבוק" במקום הראשון גם השבוע. גם במקום השני אין שינוי: "חסרי חוק", סרט האקשן התקופתי של ג'ון הילקוט, נשאר שם גם השבוע עם 5.7 מיליון דולר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אז מה, לא היו סרטים חדשים השבוע בכלל? דווקא היו – רק שהביצועים הקופתיים שלהם היו נפילה מביכה על הפרצוף. "המילים", דרמת מתח עם בראדלי קופר וג'רמי איירונס (שיצא גם אצלנו במקביל לארה"ב) הוא הסרט המצליח ביותר מבין החדשים, אם אפשר לקרוא למקום שלישי ול-5 מיליון דולר בלבד הצלחה. "חטיפה לאור יום" הוא סרט אקשן בכיכובו של הנרי קאוויל (מי שעומד לגלם את סופרמן ב"איש הפלדה" שייצא בקיץ הבא), ובהשתתפות ברוס וויליס וסיגורני וויבר כשחקני חיזוק. אם זה נשמע לכם מוכר באופן מעורפל, זה משום ש"חטיפה לאור יום" כבר יצא בארץ – ונעלם בלי להשאיר סימן – לפני כמה חודשים. לארה"ב הוא הגיע השבוע, וגם שם ספק אם מישהו באמת הרגיש: עם הכנסות של פחות מ-2 מיליון דולר, הסרט לא הצליח אפילו לפרוץ אל עשרת הגדולים בשבוע החלש ביותר בשנה. אאוץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצליח מבין החדשים - חצי נחמה. "המילים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם מתעקשים לחפש סיפור הצלחה בשממה הזאת, אפשר למצוא אותו במקומות הנמוכים בטבלה: "שודדי התיבה האבודה", קלאסיקת האקשן של כל הזמנים והסרט שהציג לעולם את אינדיאנה ג'ונס, הוצג השבוע מחדש באולמות איימקס בלבד. הסרט השיג כ-1.2 מיליון דולר – לא הרבה אמנם, אבל מכיוון שמדובר בהפצה מצומצמת, ההכנסות הממוצעות של ד"ר ג'ונס לאולם היו גבוהות יותר משל כל סרט אחר השבוע. לא כל כך רע, בשביל סרט בן 30 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully