וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן תחרים את טקס האוסקר?

24.9.2012 / 21:40

בכיר בממשל האיראני קורא להחרים את טקס הפרסים של האקדמיה לקולנוע כל עוד זו לא תגנה את הסרט מעורר המחלוקת "תמימות המוסלמים"

האם איראן תחרים את טקס האוסקר הקרוב שיתקיים ב-24 בפברואר? כך מסתמן לפי דבריו של ג'אווד שאמרדארי, ראש הסוכנות האיראנית לקולנוע, הכפופה לממשלה. לפי פרסום של סוכנות הידיעות AP, שמתבסס על פרסום בסוכנות הידיעות האיראנית מאהר, שאמרדארי אמר שאיראן צריכה להמנע מלקחת חלק בטקס ההוליוודי, זאת בעקבות הסרט האמריקאי "תמימות המוסלמים" שיצא כנגד דת האסלאם והנביא מוחמד.

לפי מאהר, שאמרדארי לוחץ על הוועדה שאחראית לבחירת הסרט שיתמודד על מקום בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר, לסגת מהבחירות שלה. בשלב זה, הוועדה, שכפופה לסוכנות הקולנוע האיראנית, מתלבטת אם לבחור את "Ye Habbeh Ghand" או את "A Cube of Sugar", שעוסק בחתונה אשר הופכת ללוויה לאחר שקרוב משפחה של החתן הולך לעולמו. גם אם הסרט ייבחר, הוא יזדקק לתמיכת הממשלה כדי להתמודד על מקום בתחרות.

שאמרדארי קורא להחרים את האירוע עד שהאקדמיה האמריקאית לקולנוע, שאחראית על הטקס, תוציא גינוי רשמי כנגד "תמימות המוסלמים", שעורר מהומות בקרב מוסלמים ברחבי הולם, במהלכן מתו עד כה לפחות 51 בני אדם, בהם שגריר ארה"ב בלוב.

בטקס האוסקר האחרון שהתקיים בפברואר השנה, זכה בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר "פרידה" של הבמאי האיראני אסגר פרהאדי. הזכייה הזו קיבלה חיבוק מהממסד לא רק בזכות ההישג הקולנועי, אלא גם בשל העובדה שהסרט הביס את "הערת שוליים" הישראלי שהתמודד מולו על הפרס. עם זאת, גורמים שמרנים במדינה יצאו נגד הסרט בטענה שהוא פוגע בערכי המשפחה מכיוון שמרכז העלילה שלו מוצג זוג שנמצא בהליכי גירושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully