וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הערות על טלוויזיה: "אימפריית הפשע" משעממת

27.9.2012 / 8:32

”אימפריית הפשע” בפתיחת עונה משמימה, CNN נחטף מהישראלים ו”SNL” נותנים לנו שאריות. הנחמה היחידה? שידורים חוזרים של ”ורוניקה מארס”

CNN יורדת והישראלים שותקים

דממת האלחוט הרועמת שבה התקבלה הידיעה על הורדת ערוץ CNN מהאוויר הישראלי, מוכיחה מה שבעצם אנחנו כבר יודעים מזמן – את החדשות שלנו, אנחנו מעדיפים מפרספקטיבה לוקאלית, ישראלו-צנטרית, ואוהדות את קהלן. CNN הוא אולי ערוץ החדשות העולמי המשודר ביותר, כזה שנצרך גם באסיה, אירופה ואפריקה, ואפילו במדינות המזרח התיכון. אחרי שבהוט משכו את ידם ממגעים ושידור הערוץ, הצטרפה עכשיו גם yes וניתקה סופית את האפשרות הטלוויזיונית לישראלים לצפות בחדשות שלהם, (או לתגבר את הצריכה של החדשות הישראליות בלבד בערוצים המסחריים), באופן גלובאלי וקוסמופוליטי יותר.
מי שירצה מאוד, מן הסתם ימצא דרכים קלות למדי לצפייה ב-CNN דרך הרשת – אבל ההתעקשות על אני ואפסי עוד בכל מה שנוגע לסיקור חדשותי טלוויזיוני, היא בעייתית ויש בה עיוורון מרצון.

"אימפריית הפשע" בפתיחה מאכזבת

בסוף השבוע עלתה בערוץ yes Oh העונה השלישית של "אימפריית הפשע", פחות משבוע אחרי ארה"ב. זה פרט שחייבים לציין, בכל פעם, על כל סדרה שמשודרת כאן בזמן אמת, עד שהעניין יהפוך לסטנדרט ולעדיפות ראשונה אצל yes ו-HOT, שיילחמו ביניהן לא רק על הסדרות הכי חמות, אלא גם על מועדי השידור שלהן. הסכמי הפצה ושיבוצים בלוח השידורים - אלה אולי בעיות מורכבות, אבל עדיף שייפתרו לא על הגב של הצופים. בשונה מנותני שירות ממשלתיים שונים, שאין לנו ברירה אלא להיות תלויים בהם, כאן העניין מאוד גמיש - יש שתי מתחרות עיקריות, אם אחת לא מספקת את הסחורה, אפשר לעבור לאחרת.

פרק פתיחת העונה של "אימפריית הפשע" העניק את אותה התחושה של "שובר שורות" - הוא היה נטול שיאים והיה אקספוזיציה לעולם החדש של הסיום המדמם של העונה הקודמת - כדור בראש של ג'ימי דרמודי. ל"שובר שורות" לקח ארבעה פרקים עד שהעניינים התחילו לזוז, וב"אימפריית הפשע" כבר הגענו לפרק השני וגם שם לא היתה עדיין התרחשות משמעותית מלבד ההבלטות לכך שוולטר ווייט ונאקי תומפסון הפכו לאותו אדם אכזר ודורסני שמונע משיקולים אנוכיים של כסף וכבוד עצמי - צפוי ומשעמם. מה שנשאר בינתיים זה לפהק בסבלנות ולחכות שיתחיל האקשן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"סאטרדיי נייט לייב" מגישים לנו שאריות

הימים הם ימי טרום בחירות לנשיאות ארצות הברית והתקשורת האמריקאית גועשת. עימותים, ועידות, נאומים, תשדירים, ראיונות – כולם רוצים לעלות על העגלה של ברק אובאמה ומיט רומני. בעיתוי מופלא, ולא מקרי עלתה לפני שבועיים "סטרדיי נייט לייב" לאוויר ובעיכוב של שבוע גם אצלנו (מוצאי שבת ב-yes Comedy). גם אם אתם לא מעריצים גדולים של מערכוני "SNL" חשוב לזכור שהם במיטבם בתקופת בחירות: פוליטים, דעתניים וסאטירים. ובדומה לכך שרבים בארץ מתעדכנים באקטואליה המקומית דרך "ארץ נהדרת" כך תוכלו גם אתם לדעת מה קורה במערכת הבחירות האמריקאית, עכשיו כשלקחו לנו את CNN.

ובכל זאת הערה לסדר ל-yes: "סאטרדיי נייט לייב" מגיעה לארץ בגרסה מקוצרת וערוכה, כך היה תמיד. אבל הבחירה להשאיר בחוץ דווקא את מערכון ה"גנגהאם סטייל" עם הופעת
האורח המוצלחת של מבצע הלהיט הקוריאני היתה תמוהה ומטופשת. מישהו צריך להפעיל שיקול דעת – אצלם או אצלנו.

ג'ימי קימל שיעמם בטקס האמי

טקס האמי התהדר השנה, כבכל שנה, בבחירות שמרניות ומשעממות: "משפחה מודרנית" הבנאלית שהתחילה טוב והפכה לגרסה עדכנית ל"כולם אוהבים את ריימונד" ו"הומלנד", שעל אף שהיא באמת מצויינת – לא מדגדגת את הקרסוליים של "מד מן", "שובר שורות", "אימפריית הפשע" ו"משחקי הכס". לא נאמר שהופתענו – כי לא ציפינו מהאקדמיה האמריקאית ליותר. אבל מג'ימי קימל, ציפינו ועוד איך. מי שהפך בשנה האחרונה לשם החם של תוכניות הלייט נייט, שסומן כיורש של לנו ולטרמן, שהצליח להביא את הכוכבים הגדולים ביותר בהוליווד להתפנות מכל עיסוקיהם כדי לצלם עבורו מערכונים מבריקים, ששלח את המוני בית ארצות הברית לעבוד על הילדים שלהם בחג המולד ובחג ההודיה ולרסק את חלומותיהם התמימים בשביל הפאנץ' (המבריק), היה פשוט מנחה משעמם, שמרן ומעייף. אלוהים אדירים מדובר בשנת בחירות. נותר לנו רק להתנחם במחשבות על מה ריקי ג'רבייס היה עושה.

איזה כיף: שידורים חוזרים של "ורוניקה מארס"

השידורים החוזרים והמשמחים של "ורוניקה מארס" ב-yes Base ומוכיחים שלפעמים שידור חוזר הוא לא רק מיחזור לעוס ומעליב של חומרים לא רלוונטיים, אלא המתנה האישית והקטנה של ערוצי הלווין למנויים שלהם.

גם ממרחק הזמן, ורוניקה מארס (בכיכובה של קירסטן בל, המקסימה עדיין), היא דמות משגעת, עצמאית ושנונה – כזו שאפשר להאמין שהיא באמת מוכשרת לבילוש פרטי, תיקון החיים של כל מי שסביבה ורומנים לוהטים: כל זה בזמן שהיא תלמידת תיכון. אפילו סדרות נוסטלגיות, כאלו שעיצבו מסביבן את רוח הזמן הטלוויזיונית, צוטטו באופן אובססיבי על ידי הצופים שלהן, והפכו להיות אייקוניות, לא תמיד מצליחות לעמוד במבחן האכזרי מכולם – מבחן הזמן. "ורוניקה מארס", בלי לעפעף בכלל, בשידור רצוף ומדוייק של שלושה פרקים במכה, מזכירה לכולם מי מחזיק את משקפת הבלשים שלו מהצד הנכון, ועושה שמח בלב למי שכבר צפה ולכל אלו שעדיין לא – וכדאי להם.

השתתפו בהכנת הכתבה: לילך וולך, הדר טורוביץ' ואלכס פולונסקי

חושבים ש"אימפריית הפשע" תשתפר? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully