וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט בן זונה

השופט דראד הוא גיבור על שנוי במחלוקת, לא נחמד והכי לא אמריקאי שיש, רגע לפני שהסרט עליו מגיע לקולנוע כדאי שתבינו מאיפה הוא בא, ולמה הוא כל כך כועס

ההיכרות של קהל ישראלי עם השופט דראד מבוססת, ברובה, על הסרט המזעזע עם סיבלסטר סטאלונה מ-1995. ההיכרות של קהל אמריקאי? ובכן, גם. הסיבה לכך היא שדרד הוא אותו זן נדיר של גיבורי קומיקס שפוגשים לעיתים רחוקות - לא אמריקאי בעליל.

אלה בדרך כלל מצליחים לייצר תהודה רק במדינת האם (אנגליה במקרה שלנו), אך לפעמים, כמו במקרה של טינטין, אסטריקס ודראד חוצים את הגבול אל תוך פרסום כלל עולמי. חוצים, אך לא מתקדמים יותר מדי, לא מתקרבים בכלל לגיבורים כמו ספיידרמן ובאטמן. וכך, רגע לפני שהסרט השני על דראד מגיע לבתי הקולנוע, צריך להבין מאיפה הוא בא, ולמה הוא כל כך כועס.

השופט דראד הוא אחד הגיבורים הותיקים ביותר, והמוכרים ביותר, של חוברת קומיקס בשם 2000AD. החוברת - מגזין שבועי, בעצם - החלה את דרכה באנגליה ב-1977, ועד כה פורסמו 1,799 גיליונות שלה. בכל חוברת יש, בדרך כלל, מספר סיפורים, עם דמויות חד פעמיות ודמויות שחוזרות שבוע אחר שבוע. דרד נמצא שם עוד מהגליון השני, והוא הגיבור הפופולרי ביותר של החוברת.

בניגוד לתואר הרשמי שלו, "השופט דראד", האיש במסכה אינו רק שופט. הוא שוטר, שופט, חבר מושבעים ותליין - הכל באדם אחד, שחי בעולם דיסטופי והינו אחד האחראיים על סדר בעיר העצומה Mega city one. ואם אמריקאים היו מוצאים דרך לגרום לכך שגם בן אדם עם תפקיד בעייתי כל כך יוצג כגיבור העשוי ללא חת, הבריטים דווקא לא תמיד מציגים את דראד כגיבור.

התיאור הטוב ביותר של היקום בו דראד חי, ושלו עצמו, הוא "זה מסובך". כך, אחת העלילות המורכבות ביותר בהיסטוריה של הדמות, שראתה אור בסוף שנות ה-80, היא "דמוקרטיה". קו העלילה הזה נותן הצצה אל הברוטליות והבעייתיות של המשטר אותו דרד עצמו אוכף.

החלק הראשון בקו העלילה, "מכתב לדמוקרט", הוא מכתבה של אשה אשר החליטה באקט אובדני להשתלט על תחנת טלוויזיה ולדרוש דמוקרטיה. בסופו של הסיפור, כשהאשה וחבריה מסרבים להיכנע ומוצאים להורג על ידי דראד, מסביר השופט לקוראים ש"דמוקרטיה אינה עבור אנשים".

בכלל, העולם שבו דראד חי ופועל אינו נחמד בעליל. ב-Mega City One יש 400 מיליוני אנשים, שגרים בבלוקים עצומים, עם עשרות אלפי אנשים בכל בלוק. רובם גם מובטלים, בגלל שהרובוטים השתלטו על כל מקומות העבודה. העיר, שמשתרעת מבוסטון ועד שארלוט (צפון קרולינה) היא פועל יוצא של מלחמות וסכסוכים שהפכו את רוב כדור הארץ לשממה רדיואקטיבית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אך מה עם האיש עצמו? דראד הוא, ובכן, שיבוט של השופט הראשי הראשון, שהפך לשופט הכי מוערך בעיר. מדי פעם הוא מציל את העיר, או את העולם, בכוחות עצמו ובלי עזרה, תוך שהוא שומר על המסכה שלו ועל העצבנות שלו. בו בזמן, הוא לא מציית לפקודות בצורה עיוורת - דראד לפעמים עצבני גם על הבוסים שלו, ואף התפטר מספר פעמים לאורך השנים.

ואם כבר בזמן עסקינן, בניגוד לגיבורי על אמריקאים שלא מתבגרים במשך עשרות שנים, דראד חי "בזמן אמת". ב-1977, עת הסיפור הראשון עליו פורסם, הוא כבר לא היה נער, ואילו כיום הוא בן יותר מ-70. לפני ארבע שנים, אף אובחן אצלו סרטן, ואנשים מעירים שהוא כבר לא צעיר כמו שהוא היה פעם.

מתי ואיפה אפשר לראות את "השופט דראד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully