וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 27: ריקודים סלוניים

27.9.2012 / 15:03

קאסט האלקטרוניקה של יותם אבני מגיש טעימות מ-10 אלבומים לוהטים שיגרמו לכם לרצות להרים מסיבה על הספה שלכם

אין ספק שכשמדובר במוזיקת מועדונים ישנו קונפליקט פנימי בהגדרה "אלבום אולפן". כיצד ומדוע יש לשווק מוזיקה שנועדה לפורקן מבושם סם במועדון חשוך אל האזנה נינוחה בסלון הבית? זו שאלה שגם אחרי שלושים שנה לציון הולדתם של סגנונות ההאוס והטכנו מרבים לשאול ולא בצדק. ישנה חשיבות אדירה ליצירות אלקטרוניות המיועדות להאזנה ביתית ועל אחת כמה וכמה לאלבומים אשר מציעים רצועות טכנו והאוס בגרסה המלאה שלהן - ממש כפי שהן מיועדות להתנגן בדי.ג'יי סט במועדון רועש. ובדיוק כשם שסווינג, ג'אז, רוקנ'רול או דיסקו זכו ללגיטימציה כסגנונות מוזיקליים ראויים להאזנה גם באור יום בזכות ריבוי אלבומי אולפן וחומר מוזיקלי באריזה קומפקטית למערכת הביתית, כך גם קורה להאוס וטכנו. האינפלציה האדירה במפיקי הדאנס מכל קצוות תתי הז'אנרים הביאה במקביל גם היא לריבוי אלבומי אולפן בשנים האחרונות. כעת נדמה שהקלטת אלבום מהווה כרטיס ביקור הכרחי לדי.ג'יי או מפיק המעוניין בתו איכות גבוהה יותר ליצירתו. מסיבה זו, כמו גם הקלות שבה ניתן להוציא כיום מוזיקה למכירה בפורמט דיגיטלי, ישנה עדנה מחודשת אדירה מאי פעם לאלבומי דאנס. מהדורה חגיגית זו של החיים בלופ מורכבת כולה מרגעים נבחרים מתוך עשרת האלבומים הלוהטים של הרגע.

מלבד העובדה שכולם הוציאו אלבום לאחרונה, ישנו עוד מכנה מושתף לריקרדו וילאלובוס, רוברט הוד, ג'ון טחדה, פור טט ושאר המשתתפים במיקס כאן. לכולם עבר פלילי באלקטרוניקה נסיונית וכולם ידועים בתעוזה המוזיקלית הרב-גונית שלהם. מסיבה זו ואחרות המיקס המוזיקלי של הקאסט הפעם נע בין טכנו אפל לאמביינט דאבי מצמרר ועד עקצוצי אסיד מהפנטים - חומר מוזיקלי אידיאלי לרגעים בהם אתם על משהו עם מישהו. המיקס נפתח עם רצועה נבחרת מתוך אלבום הבכורה של הצמד Fur Coat, מההחתמות הלוהטות של הלייבל קרוסטאון רייבלז. "Understand What I Do" הוא תצוגת תכלית מושלמת לרוחו של אלבומם הנפלא "Mind Over Matter" שכולו דיפ האוס מזקיף איברי מין. משם והלאה המיקס פונה אל רוח מוזיקלית מהורהרת וחורפית כיאה למעבר לשעון חורף. "Ocoras" מאת Four Tet מתוך אלבומו הנוכחי הלוהט "Pink" ו"Marianne F" מתוך אלבום הקאמבק המפתיע של הצמד Swayzak הן שתי רצועות המערערות את הגבולות בין דיפ האוס לטכנו עם תחבולות סאונד חדשניות מעוררות התפעלות. מי ידע שאפשר להפגין חום לבבי כל כך בעזרת קרחון דוקרני.

את העגמומיות המלנכולית של שלב זה של המיקס קוטעת רצועה מתוך אלבומו החדש של ג'ון טחדה, "The Predicting Machine". כיאה וכראוי לחובב כלי הפקה אנלוגיים מושבע כמותו, טחדה מפגין בחסות הלייבל Kompakt את יכולתיו המופלאות כמלחין מלודי מחונן לצד יכולותיו הידועות בתכנות סינתיסייזרים מאתגרים. "Stabilizer", הרצועה הנבחרת מתוך אלבומו ה-11(!) היא דוגמא מושלמת לאיך אפשר לרקוד עם דמעות בעיניים. את המלודיה העגמומית-אופטימית שלו קוטע טראק מתוך האלבום המדובר ביותר של הרגע "Dependent And Happy" מאת אלוהי המינימל טכנו ריקרדו וילאלובוס. הסיפור ידוע מראש, וגורל הדמויות נגזר עוד בטרם האזנה ראשונה, המינימל טכנו האקספרמנטלי והמדיטטיבי של ריקרדו חי בכוכב לכת משל עצמו, יש השונאים אותו ויש המכתירים אותו גאון - אך אין אדם בכל תעשיית המוזיקה האלקטרונית שיכול להתעלם מחשיבותו.

מהמינימל טכנו הפריך של וילאלובוס המיקס מתקשח בהדרגה ומגיש מספר רצועות נבחרות מכמה אלבומי טכנו הכרחיים. זה מתחיל עם "Utopian Disaster" הרצועה החותמת את אלבום הבכורה של Silent Servant, טראק טכנו תעשייתי אפל וקודח אשר מתאר בשמו בצורה מושלמת את רוח האלבום החשוך - לא לבעלי לב חלש. ומשם זה ממשיך אל עבר "Motor City" המנון אסיד טכנו מסמרר שיער של רוברט הוד הדטרויטי (מתוך אלבומו החדש "Motor: Nighttime World 3") אשר מתמזג מופלא עם רצועה מתוך אלבומו החדש של Peter Van Hoesen, "Perceiver" אשר נכון להבוקר עומד בראש מצעד מכירות האלבומים של כמה מחנויות התקליטים האנינות טעם ביותר. עוד בתוכנית האמנותית ניתן לפגוש לאחר מכן גם רצועת אמביינט מהפנטת של Oscar Mulero אשר מתוכה מפציע רצועה מתוך אלבומו של Daphni המוכר יותר בתור קאריבו, מאלבומי הדאנס הבודדים בקאסט להלהיב גם את ליבם של אלו שהאוס וטכנו אינם מנת לחמם. להתראות על הספה.

הפלייליסט המלא:

00:00 Fur Coat feat. Big Bully - Understand What I Do (Crosstown Rebels)

05:30 Four Tet - Ocoras (Text)

09:45 Swayzak - Marianne F (Tresor)

13:35 John Tejada - Stabilizer (Kompakt)

18:46 Ricardo Villalobos - Kehaus (Perlon)

25:25 Silent Servant - Utopian Disaster (Hospital Productions)

33:10 Robert Hood - Motor City (Music Man)

37:54 Peter Van Hoesen - Perceiver (Time To Express)

43:24 Oscar Mulero - Black Propaganda (Warm Up)

44:45 Daphni - Yes I Know (Jiaolong)

48:26 Metope - No Self Control (888 Music)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully