וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר גינטר גראס משבח את מרדכי ואנונו

29.9.2012 / 21:12

זוכה פרס נובל לספרות, שכבר התבטא בעבר נגד תוכנית הגרעין של ישראל, פרסם שיר חדש שמהלל את מרגל הגרעין הישראלי

חצי שנה לאחר שפרסם את "דברים שחייבים להיאמר" שיר בגנות ישראל והתחמשותה הגרעינית, הסופר הגרמני גינטר גראס עושה דרכו חזרה לכותרות בארצו ובישראל: בפואמה שהתפרסמה במקבץ שירים שיוצא לקראת יום הולדתו ה-85 של זוכה פרס נובל לספרות, הוא מגדיר את המרגל לשעבר מרדכי ואנונו כאדם מופתי.

מתוך 87 השירים בספר ששמו "Eintagsfliegen", גראס מתייחס לואנונו בשיר "גיבור בן זמננו", ומשבח את פעילותו, כשהדליף לכלי תקשורת בריטי את מיד על יכולותיה הגרעיניות של ישראל. במהלך השיר מהלל גראס את ואנונו, המכונה בישראל "מרגל הגרעין", ומפרט את סיפור חייו - מילדותו בבאר שבע, לימודיו בישיבה, עבודתו בכור הגרעיני בדימונה, ולבסוף, התנצרותו. עוד מתאר גראס כיצד פותה ונחטף ואנונו בחו"ל על ידי סוכנים ישראלים, הורשע בריגול ונכלא בבידוד ל-18 שנה.

בנוסף, מתאר גראס את ואנונו בשיר כ"אדם הגון, שרק נשאר נאמן לארצו לאורך כל הזמן", ומשווה אותו ליוסף המקראי, שהושלך לבור על ידי אחיו.

בתחילת אפריל, לאחר ששירו הקודם של גראס שהתייחס לישראל עורר סערה, הסופר התראיין לשבועון גרמני ותקף את בנימין נתניהו:"הוא גורם נזק רב לישראל. המדיניות של ממשלת ישראל כרגע רוכשת לה יתר אויבים ומגבירה את הבידוד שלה. הייתי צריך לכתוב זאת בשיר. האיום המיידי כרגע הוא איום ראשון במעלה - מכה ראשונה נגד אירן בעלת השלכות איומות". בהמשך, שר הפנים אלי ישי הכריז על גראס פרסונה נון גראטה - אישיות לא רצויה, מה שאוסר על כניסתו לישראל.

מה דעתכם על ההתבטאות של גינטר גראס? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully