וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסטיבל הבינלאומי ה-9 לסרטי נשים חוזר בנובמבר

2.10.2012 / 12:10

הפסטיבל הבינלאומי ה-9 לסרטי נשים, מאגד כ-60 סרטים של יוצרות שעוסקות בנושא הטעון והמרתק של דתות

הפסטיבל הבינלאומי ה-9 לסרטי נשים, ייפתח ב-5 בנובמבר ברחובות, ביוזמה משותפת של עמותת "נשים בתמונה" ועיריית רחובות. הפסטיבל שכבר רכש לעצמו וותק ושם, יימשך שבוע ימים, במסגרתו יוקרנו כ- 60 סרטים שבויימו על ידי נשים, כאשר 33 מתוכם הם סרטים של יוצרות ישראליות.

נטעלי בראון, המנהלת האמנותית של הפסטיבל מספרת על בחירת הנושא המאגד את כל סרטי הפסטיבל: "העיסוק באמונה, כפירה, דת ודיאלוג עם האל או העדרו, קשור בעיקר לגברים בהיסטוריה של הקולנוע. לרוב, לדמויות של נשים, אין עניין ברעיונות בכלל ובמטאפיזיקה בפרט ומחשבותיהן תחומות למרחב של יחסים ודאגה. השנה, בחרנו להקדיש תוכנית רחבה בפסטיבל לקשר בין נשים ודת בקולנוע, בשאיפה לעורר דיון מורכב בייצוג של נשים בחברות הדתיות והחילוניות כאחד".

השנה לראשונה, ייתחרו יוצרות קולנוע ישראליות וזרות על פרס הבימוי לסרט עלילתי באורך מלא. הפרס בסך 25,000 ¤ הוא מטעם קרן מארק ריץ.

הפסטיבל מתקיים בסיוע עיריית רחובות, החברה העירונית לתרבות וספורט בע"מ, משרד התרבות והספורט – מנהל תרבות, מועצת הקולנוע, קרן אנה לינד, משרד החוץ, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן רבינוביץ – פרויקט קולנוע, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו , קרן היינריך בל, וגופים נוספים.

הפסטיבל ייפתח ביום שני, 5 בנובמבר, בערב פתיחה חגיגי שייתקיים במכון ויצמן למדע ברחובות, במרכזו יוקרן בהקרנת בכורה הסרט "גבוה יותר" "Higher Ground", שביימה ורה פארמיגה, מהשחקניות הבולטות והמוערכות בקולנוע האמריקאי העצמאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully