וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 28: אל תקחו לאט את הזמן

4.10.2012 / 17:04

קאסט האלקטרוניקה של רוני פיאלקוב מציג את המפיקים המפיקים שלא היו עם האצבע על הדופק ופיספסו את הרכבת, לצד אלה שהגיעו בטיימינג הנכון ולקחו את כל הקופה

ארבעים שנה העבירו בני ישראל במדבר, בסוכות, עד שנכנסו לארץ ישראל. עכשיו, לחיות ארבעים שנה באותה סוכה קטנה עם כל המשפחה בין הרגליים ועם קישוטים צבעוניים מכוערים תלויים מסביב בהחלט לא נשמע כמו תענוג גדול, אבל כנראה שלא הייתה אפשרות אחרת. זה לא היה הזמן המתאים לעבור הלאה.

בואו נדבר קצת על תזמון. הטיימינג הוא הכל. חוק הברזל להצלחתו של עסק הוא לוקיישן-לוקיישן-לוקיישן רק שאין ספק שיש בו פגם. אפשר לפתוח חנות פרוזן יוגורט מול הגינה בשינקין ולצפות להצלחה מסחררת, אבל זה לא יעזור אם השנה היא לא 1995. וגם בעסקי המוזיקה, התזמון חשוב מאין כמוהו. ליצור מוזיקה מעולה זה נחמד, אבל בעולם שרודף אחרי ז'אנרים חדשים שבאים והולכים כהרף עין, לשחרר את החומרים המתאימים ברגע הנכון זה עניין קריטי. קחו לדוגמא את הטראפ, תת-הז'אנר מקבוצת הבס-של-ילדים הכי חם של הרגע. מדובר בסאונד שקיים כבר עשור, אבל רק מי שיוצר ומתקלט אותו בדיוק עכשיו, כשההייפ בשיאו, נמצא שם ברגע הנכון לקטוף את הפירות. או, בדוגמא פשוטה הרבה יותר, חשבו על האלבום הכפול של שלומי שבת בעל השם המופלא "אחד לנשמה, אחד למסיבה", שהגיע לפלטינה השנה. תארו לעצמכם כמה עותקים ממנו היו נמכרים אם היה יוצא לפני ההשתתפות שלו ב"דה ווייס".

ובניגוד גמור לכל מה שהוסבר כאן ממש הרגע, פופ לוק הפעם, כמו תמיד, גדוש באלקטרוניקה חדשה ומגוונת שמוגשת לכם בתזמון לא טוב, הרבה לפני שהיא נהיית ה-דבר. בין השאר נתמקד כאן בכמה מקרים שונים של טיימינג, לטוב ולרע, בין אם מדובר בפספוס ענק, או בסנכרון מושלם עם הקצב. שנתחיל?

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסיבת פרידה. LOL Boys/מערכת וואלה!, צילום מסך

LOL Boys, או Lullabies כמו שהם טוענים שהם מבטאים שמם, היו כל כך קרובים להיות השם החם של הרגע. אחרי שנתיים של ריליסים ובנייה נכונה של באזז, חודשיים אחרי הוצאת האי.פי "Changes" הנהדר למדי, וממש שבועיים אחרי מיקס מעולה עבור המגזין The Fader, הודיעו ג'רום פוטר ומרקוס גרסיה שהם לוקחים "פסק זמן לתקופה לא מוגדרת" – בקיצור, מתפרקים. קשה לחשוב על תזמון פחות מתאים מזה. לפחות הם השאירו אותנו עם כל האדיטים המקוריים שלהם שהרכיבו את המיקס ב-Fader, בו הם לקחו מגוון של קטעי פופ, חלקם מהצד הטוב יותר של הסקאלה כמו השיר (המדהים!) " Every Single Night" של פיונה אפל וחלקם מהג'יפה של הג'יף, מאביצ'י ועד לקרלי ריי ג'פסן עם השיר המעצבן לתפארת " Call Me Maybe", ונתנו לכולם טוויסט של איכות, גרוב וסטייל. למען האמת, אם כבר תזמון, אז הלינק להורדה של האדיטים כבר לא פעיל, אבל מומלץ לחפור קצת ברשת ולחפש, זה שווה את זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד תשמעו עליו, ולא רק בגלל שהוא אכל ארנב. Maxxi Soundsystem/מערכת וואלה!, צילום מסך

Maxxi Soundsystem לעומת זאת, הוא האיש הנכון בזמן הנכון. כל כך נכון, שנראה שנכתב עליו כאן בפופ לוק השנה, בתדירות של בערך כל חודשיים. עם הפקה מעולה, גרוב סוחף, בייסליין גדול מהחיים ומגע זהב, מקסי פשוט רותח. בלי לתת לרחבה להתקרר הוא משחרר בקצב מדויק קטעים ענקיים בלייבלים השווים ביותר של הרגע. אחרי שהוציא ב-Future Boogie וב-Wolf, ייצא בעוד כמה ימים ב-Hypercolour הקטע החדש שלו " Regrets We Have No Use For",שמוכיח סופית שהוא אחד המפיקים הגדולים ביותר של השנה, שיודע לא רק להזיז אלא גם לרגש, על אמת, בעת ובעונה אחת. אנחנו כבר מתעייפים מלהמליץ על הבחור הזה. תאזינו לו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אכל אותה מכל כיוון. Zodiac/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקרה טראגי נוסף של תזמון לא טוב וביש מזל כללי הוא של ג'רמי רוז, מפיק שאת שמו מעטים מכירים, אבל אל המוזיקה שלו וההשפעה שלה קשה היה שלא להיחשף בשנה וחצי האחרונות. Zodiac, בשמו המקצועי, היה מהמפיקים הבולטים שעבדו על "House Of Balloons", מיקסטייפ הבכורה של The Weeknd, ואחראי לסאונד שהעיף את דה וויקנד לשמיים והכתיב כל כך הרבה ממה שהולך בהיפ הופ ובאר אנ' בי מאז ועד היום, עם האיטיות החולמנית, ההשפעות מהדאבסטפ, העומק והמרחבים של הקטעים שלו. לטענתו, זודיאק היה למעשה מי שהגה את הקונספט של הפרויקט כולו. רק שאיפשהו בדרך העניינים הסתבכו, שמו של רוז נמחק מהקרדיטים באלבום, הוא לא קיבל תשלום בעבור העבודה שלו, ונזנח בצד הדרך, מביט בפרויקט שלו ממריא לתהילת עולם בלעדיו. אי.פי הבכורה האיכותי שלו שיצא בשבוע שעבר בלייבל של ז'ק גרין מנסה לשבור את הקללה ולבנות את שמו מההתחלה וכמו שצריך, ויש בו כמה קטעים שעושים בדיוק את זה. בהתחשב בגילו הצעיר, 23, נראה שעדיין לא מאוחר מדי בשביל רוז, והסיפור שלו עוד פתוח. קח ת'זמן, זודיאק.

הפלייליסט המלא:

00:00 - Slime - Anni // Getme!
02:30 - How To Dress Well - & It Was U // Acephale
05:00 - Fulgeance - Step Thru (Kelpe Remix) // rx:tx
08:30 - John Legend - Tonight (LOL Boys Edit) // Unreleased (Free Download)
11:00 - Roland Tings - Milky Way // 100% Silk
15:30 - MANIK (NYC) - House Of Flies // Hot Waves
23:00 - Hey Rube! - Kamikazee Peloton // Forthcoming on Steel Tiger
28:00 - Suzanne Kraft - No Worries // Young Adults
36:00 - Joe - MB // Hemlock
41:00 - Bwana - Baby Let Me Finish (Saine Remix) // Somethinksounds
47:00 - The Xx - Angels (Bodhi Remix) // Unreleased
51:00 - Equator Club - Healing // Unreleased
54:30 - Wrekha - Cube & Puzzle // Unreleased
60:00 - Bondax - Baby I Got That (Justin Martin Remix) // Unreleased
01:06:00 - Ultraista - Small Talk (Four Tet Remix) // I Am Fortified
01:11:30 - Him Self Her - Gone Too Long // Cream Couture
01:19:00 - Maxxi Soundsystem - Regrets We Have No Use For // Forthcoming on Hypercolour
01:25:30 - Tycho - A Walk (Kolombo Remix) // Ghostly
01:30:30 - Luvian - Valley Girl // Self Released
01:35:00 - Groundislava - Jaspers Song I // Friends Of Friends
01:37:00 - Zodiac - 138 // Vase

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully