וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דקסטר" חוזרת: העונה שתציל את הסדרה

אלכס פולונסקי

4.10.2012 / 12:09

"דקסטר" עדיין יכולה להשאיר מאחוריה שתי עונות חלשות ונואשות עלילתית, ולהתחיל לפתח מחדש את האופציה של דמות איומה ונפלאה

*** זהירות, ספוילרים ***

אחרי שתי עונות בינוניות, כשהיא נמצאת עונה אחת לפני סיום, "דקסטר" קיבלה מהכותבים שלה את כל הכלים להתחיל מחדש. להשחיז את העלילה, לבתר את הבולשיט ולזרוק אותו לים בשקיות שחורות, כדי שהצופים שעוד החזיקו מעמד ישכחו שבכלל היה קו עלילה שבו דברה, אחותו החצי-חורגת של דקסטר, חושבת שהיא מתאהבת בו, כאילו היתה שר הורוביץ ב"קלולס". עצם הגילוי בסוף העונה השישית וההמשך הישיר שלו בתחילתה של השביעית, משאיר את דקסטר נטול תירוצים משכנעים ופותח עולם של אפשרויות שיוכלו להציל את התחת של הסדרה.

פרק הבכורה של העונה השביעית העביר את דקסטר חוויות מטלטלות, כשהמרכזית שבהן היתה בסופו: מוזר להיכנס לדירה שלך ולמצוא שם את אחותך (שהיא גם הבוסית שלך) כשהיא מבועתת ומוקפת בראיות שמעידות ומאששות את החשש הגרוע מכל - אתה רוצח סדרתי. זו בטח הרגשה איומה. מזלו של דקסטר שאין לו רגשות. לפחות עכשיו, כשהסוד בחוץ, דקסטר לא יצטרך יותר להסתיר את הנוסע האפל שלו בבגאז' בכל פעם שדברה מתקרבת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אה, זה? סתם וילון אמבטיה חדש שקניתי". "דקסטר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי הסטטוסים באילוז' שדקסטר קיבל מאבא שלו, עכשיו התא המשפחתי של המורגנים באמת עומד למבחן - אם בעונות הקודמות דקסטר היה זה שהתמודד עם דילמות המוסריות, כעת זה תורה של דברה להרגיש איך בכל רגע, בכל נשימה, בכל צעד שהיא עושה ובכל מבט או קריצה, היא משתפת פעולה עם רוע טהור; ולא ברור כמה זמן היא תוכל להמשיך בשגרה מורטת העצבים הזו, כשאף אופציה היא לא באמת אופטימלית - לשתף פעולה ולשמור את הסוד, להסגיר את דקסטר, או לשבת על הגדר ולעשות פרצופים חמוצים של פולניה. המבחן הזה שהיא עומדת בפניו הוא לא רק המצפוני שלה עם עצמה, אלא מול התפקיד שלה כשוטרת בכירה מצד אחד, ואחות מצד שני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוא לא מרוצה. "דקסטר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דברה, החל מהפרק הזה, הופכת לקולו של הצופה הממוצע - זה שלא יודע במי לתמוך, איך לבחור וכיצד לפעול, וכברירת מחדל נגרר אחר מי שנראה לו הכי גוד גאי, אפילו אם הוא לא תפקד כמו שצריך בתור בעל, אח או אבא, אה, כן - והוא רוצח, בזה הוא דווקא די מושלם. חמוד ככל שיהיה, דקסטר איננו הדמות הלא-נורמטיבית שכיף להזדהות איתה, אף אחד לא רוצה לראות את עצמו במקומו של אדם שצריך להיות מאושפז בכפייה. עכשיו יש אלטרנטיבה - הצד של דברה - הוא אולי צדקני ומציק, אבל הוא מעורר יותר ממזרק עם חומר הרדמה בצוואר, והגיע הזמן שאחרי שש עונות, מישהו יערער על המוסכמות שנקבעו בקלות כזו, ויציב את דקסטר מול אתגר שלהתמודדות מולו יצטרך קצת יותר מארגז כלים, אטיטיוד אספרגרי וערימות של מניפולטיביות.

העונה החדשה "דקסטר" משודרת בישראל מדי יום חמישי ב-22:50 בערוץ yes Oh

למרות הגירושים מהכוכב, "דקסטר" היא הדבר הכי טוב שקרה לג'ניפר קרפנטר. ראיון

התגעגעתם לדקסטר? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דקסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully