וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למלא את החלל" ו"עלטה" הם הזוכים הגדולים בפסטיבל חיפה

6.10.2012 / 23:04

הסרטים יחלקו ביניהם את הפרס הגדול בתחרות העלילתית, בשווי 70,000 שקלים לכל אחד. "שש פעמים", סרטו של יונתן גורפינקל, זכה בפרסים לסרט ביכורים, לתסריט ולשחקנית

במסגרת טקס הסיום של פסטיבל חיפה ה-28, זכו אמש "למלא את החלל" ו"עלטה" בפרס קרן תרבות חיפה, הפרס הראשון בתחרות העלילתית. הפרס, בשווי 70,000 שקלים לכל אחד מהסרטים, הוענק על ידי חבר שופטי התחרות, שכלל את את הבמאים ג'ולי שלז ויצחק צפל ישורון, הצלם אמנון זלאייט, המפיק אהוד בלייברג והפרופסור ג'ראלד פרי. כמו כן זכה הסרט "איגור ומסע העגורים" בציון לשבח, והסרט "שש פעמים" זכה בלא פחות מ-3 פרסים: לבמאי יונתן גורפינקל עבור סרט ביכורים עלילתי, לתסריטאית רונה סגל, ולסיון לוי עבור משחקה בסרט. משה איבגי זכה בפרס על משחקו בסרט "מנתק המים", ואילו אסף סודרי זכה בפרס על הצילום של "למלא את החלל".

"למלא את החלל" ממשיך בכך רצף של הצלחות בארץ ובעולם. הסרט, שהיה הזוכה הגדול בטקס פרסי אופיר האחרון, זכה לתהודה רבה גם בפסטיבל ונציה, שם גרפה הדס ירון את פרס השחקנית על תפקידה בו. רק השבוע התבשרנו על רכישתו על ידי חברת סוני פיקצ'ר קלאסיקס להפצה בעולם. בנימוקים להענקת הפרס קבע חבר השופטים בפסטיבל חיפה שהסרט הינו "אגדה קסומה ופיוטית על חיים, מוות, נישואים והתחדשות בתוך הקהילה החרדית. בימוי מרגש של במאית שזה לה סרטה הראשון". הפרס יתחלק בין המפיק אסף אמיר והבמאית רמה בורשטיין.

משה איבגי, טקס חלוקת פרסי פסטיבל חיפה 2012. נמרוד סונדרס
עוד פרס בארון. משה איבגי/נמרוד סונדרס

"עלטה" הוא סיפורו של נימר, צעיר פלסטיני, הפוגש את רועי, עו"ד ישראלי, ומתאהב בו. ככל שמערכת היחסים ביניהם מתהדקת, נימר נאלץ להתמודד עם חברה פלסטינית שמוקיעה אותו בגלל זהותו המינית, וחברה ישראלית שאינה מקבלת אותו בגלל זהותו הלאומית. חבר השופטים פסק שזוהי "דרמה אמיצה ורלוונטית המחויבת לזכויות אדם, ערכי אנוש, חופש ובחירה מינית בחברה הפלסטינית והישראלית כאחד". הפרס יתחלק בין הבמאי מיכאל מאיר, והמפיקים – ליהוא רוטר ומיכאל מאיר עצמו.

"שש פעמים", מהזוכים הבולטים והמפתיעים בפסטיבל, עלה השבוע לכותרות לאחר שנרכש להפצה בינלאומית על ידי חברת Film Distribution. הדבר קרה לאחר שהוקרן בפסטיבל סאן סבסטיאן, שנחשב לאחד הפסטיבלים היוקרתיים באירופה - דרג אחד בלבד אחרי שלושת הגדולים (קאן, ונציה וברלין).

יונתן גורפינקל, טקס חלוקת פרסי פסטיבל חיפה 2012. נמרוד סונדרס
זוכה מפתיע. יונתן גורפינקל/נמרוד סונדרס

"השיעור", סרטה של ענת צוריה, זכה בפרס לסרט תיעודי בשיתוף הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו. פרס מענק מרכז הסרט הישראלי בניו יורק לסרט תיעודי הוענק לסרט "לולה" בבימויו של איתן חריס. בתחרות הבינלאומית, פרס עוגן הזהב לקולנוע ים תיכוני הוענק לסרט "שלגי הקילימנג'רו" של רובר גידיגיאן, ובפרס תחרות הבמאים של המחר בחסות פדאורה, איגוד המבקרים באירופה ובמזרח התיכון, זכה הסרט הרומני "מעבר לגבעות" של הבמאי כריסטיאן מונג'יו. כמו כן הוענקו פרסים ומענקים למגוון סרטים עלילתיים, סרטי תעודה וסרטי אנימציה קצרים. על אף שטקס הנעילה נערך והפרסים הוענקו, הפסטיבל עצמו יגיע לסיומו רק מחר.

מה אתם חשבתם על פסטיבל חיפה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully